تعریف طراحی گرافیک سایت

گرافیک سایت

طراحی گرافیک شامل ساخت گرافیک، تایپوگرافی و تصاویری است که بیان‌گر ایده‌ای هستند. طراحان گرافیک چاپ، گرافیک را به صورت دیجیتال می‌سازند که این گرافیک دیجیتال در انتها به بروشورها، پوسترها و هرچه که در برندسازی نیاز است تبدیل می‌شود. طراحان گرافیک چاپ لزومی به یادگیری زبان‌های کدنویسی ندارند. آنها تنها مسئول ساخت گرافیکی هستند که بعدها برای کارهای چاپی منتشر شده استفاده می‌شوند.

طراحی گرافیک چیست؟

وقتی به طراحی گرافیک فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ یک نقاشی؟ یک کتاب؟ یا شاید یک پوستر! این‌ها نمونه‌های کمی از پاسخ‌های‌ست که در جواب این سوال به ذهن مردم می‌رسد.

اما هیچ‌یک از این پاسخ‌ها، تعریف دقیق و صحیحی از طراحی گرافیک یا گرافیک دیزاین به دست نمی‌دهند. نقاشی‌ها، کتاب‌ها و پوسترها تنها «نتایج» یا «رسانه‌ها/مدیوم‌ها»ی طراحی گرافیک محسوب می‌شوند.

اگر به دنبال یک تعریف جامع برای طراحی گرافیک می‌گردید، بهتر است بدانید که معمول‌ترین و ناکارآمدترین آنها را پیدا خواهید کرد. دیکشنری‌های آنلاین، گرافیک دیزاین را عنوان هنر یا مهارت ترکیب متن و تصویر در تبلیغات، مجله‌ها و کتاب‌ها معرفی می‌کنند. این تعریف صحیح است اما مفهوم درست را نمی‌رساند.

طراحی گرافیک، یک مهارت است اما به تبلیغات، مجلات و کتاب‌ها محدود نمی‌شود و می‌تواند فیزیکی، دیجیتال یا ترکیبی از هر دو باشد و به دلیل آبستره بودن و تطبیق‌پذیری، چیزی ورای ترکیب عکس و متن است.

هدف اصلی طراحی گرافیک، انتقال پیام بصورت بصری است. هر پروژه‌ای که طراح گرافیک کار می‌کند، یک پیام خاص و یک نتیجه مطلوب از آن پیام، دارد. این پیام ممکن است حاوی اطلاعات، دعوت به اندیشیدن، فروش یک محصول یا حتی شبیه‌سازی یک مکالمه باشد.

گرافیک دیزاین در محیط اطراف شما وجود دارد و به بیان ایده‌ها در بهترین حالت ممکن بصری می‌پردازد. شاید چنین تعریفی ساده بنظر برسد اما بیش از هر چیزی به حل مساله، ارتباطات زیاد، هشیاری، صبر و تلاش نیاز دارد.

 

محبوبیت و فراگیرشدن شبکه‌های اجتماعی و پیشرفت‌های تکنولوژی کنجکاوی درباره طراحی گرافیک را با یک جهش همراه کرده است. توانایی به اشتراک گذاشتن اطلاعات، هنرمندان بسیاری را به انتشار کارهایشان و جلب مخاطب‌های جدید واداشته است.

تکنولوژی موقعیت‌هایی را برای علاقمندان به هنر بوجود آورده تا بتوانند کارهای هنری‌شان را به اشتراک بگذارند؛ هرچند که این سادگی باعث اشباغ بیش از حد کارهای هنری در جامعه طراحی و دیزاین شده است. این مساله باعث می‌شود تا دیده و مطرح شدن، سخت شود و تحصیل در رشته طراحی گرافیک را به یک ضرورت برای موفقیت تبدیل می‌کند.

تعریف طراحی گرافیک سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید