ترکیب رنگ مناسب سایت بر اساس طبیعت

 

ترکیب رنگ مناسب سایت بر اساس طبیعت

در دنیای بزرگ فن آوری اطلاعات و اینترنت انتخاب رنگ و ترکیب رنگ مناسب می تواند نوید بخش تمایز و نشان دهنده تفاوت های چشمگیر وبسایت شما با رقبایتان باشد. مطمئنا انتخاب ترکیب رنگ در طراحی وبسایت، طراحی لوگو، دکوراسیون محل کار ودیگر ملزومات برندینگ یک فعالیت نو یکی از سخت ترین چالش های پیش روی شما خواهد بود. گزینه های زیادی پیش روی شماست و انتخاب یک ترکیب رنگ مناسب  می تواند برای شما شکوفایی و پیشرفت خارق العاده ای به ارمغان بیاورد، اما روی دیگر سکه شرایط متفاوت و خطرناکی را برای یک تجارت نوپا رقم می زند. متاسفانه در کشور ما به دلیل وجود ضریب ریسک پذیری پایین در مشاغل نوپا معمولا به این مورد اساسی یعنی انتخاب و استفاده از ترکیب رنگ مشخص ،‌کم توجهی شده و با نگاهی گذرا به آن می نگرند. یکی از روش های مرسوم در گزینش ترکیب رنگ برای برندینگ در ایران، انتخاب رنگهای قدرتمندترین رقبا بدون اندکی تغییر و تفاوت است که بی شک نمی تواند پاسخگوی نیازهای درازمدت و دور اندیشی یک شرکت و یا مجموعه نوپا باشد.

حال چه باید کرد؟ تعیین رنگ بندی سایت در اولین مرحله می تواند از انتخاب یک رنگ اصلی به عنوان پایه آغاز شود. مطمئنا در نگاه اول گزینه های زیادی وجود ندارد، اما می توان با دقت بیشتر به گزینه های بیشتری دست پیدا کرد، مثلا رنگ آبی خود شامل رنگ های آبی متفاوتی خواهد بود، از آبی آسمانی و لاجوردی گرفته تا نقره آبی، همگی آبی هستند و هر کدام حال و هوای متفاوتی دارند. ضمن این که ما معمولا برای برندینگ به دو یا چند رنگ نیاز داریم که بتواند تمام نیاز های ما را بر طرف کند. اینجا دقیقا محل مناسب برای اشتباه بزرگ است. چگونه از رنگ پایه به ترکیب رنگ متمایزی برسیم ؟ چالش بزرگ همین است.

راهکارهای متفاوتی برای رفع این مشکل وجود دارد، مانند مشاوره با یک طراح گرافیک و یا استفاده از ترکیب رنگ های معمول مثل رنگ آبی با رنگ سفید و یا زرد با قرمز، اما این راه ها نمی تواند تفاوت های چشمگیری برای شما ایجاد کند. ما در این مطلب سعی کردیم ضمن معرفی نمونه های جالب و جذاب از ترکیب رنگ های مختلف به شما راهکاری عملی و جذاب را برای بدست آوردن بهترین هارمونی در رنگها قرار دهیم.

پیشنهاد ترکیب رنگ با موضوع میوه ها

الهام از طبیعت می تواند راهگشای مناسبی برای انتخاب رنگ بندی سایت توسط شما باشد. مغز انسان با توجه به دیدن رنگهای مختلف در طبیعت بسیاری از هارمونی ها را پذیرفته و نسبت به آنها حس مشخصی را در بدن ایجاد می کند. از این تکنیک معمولا در بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی ها استفاده می شود. مثلا یک نوشابه لیمویی در بسته بندی لیمویی قرار می گیرد و یا یک آدامس دارچینی در یک بسته قهوه ای. پس می توانیم از این روش برای ایجاد ترکیب رنگ و هارمونی های مناسب استفاده کنیم .

برای انتخاب رنگ بندی سایت میتوانید از ابزارهای دیگری نیز بهره بگیرید و المان های مختلفی را متناسب با موضوع سایت خود در آن بگنجانید، یکی از محبوبترین ابزارها در میان طراحان Adobe Kuler است.

ترکیب رنگ مناسب سایت بر اساس طبیعت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید