ترفندهای مهم برای طراحی سایت ریسپانسیو

ترفندهای مهم برای طراحی سایت ریسپانسیو

در حال حاضر وب سایت‌های متعددی هستند که برای کسب وکارها و صنایع مختلف طراحی می‌شوند اما فقط تعداد محدودی هستند که از موفقیت خوبی برخوردارند و این امر مرهون طراحی صحیح و مدرن آن‌هاست. ترفندهای مختلفی برای طراحی سایت وجود دارند که می توانند تاثیرات مثبتی بر عملکرد آن ها داشته باشد.در این مقاله، برخی از ترفندهای مهم برای طراحی سایت به شما پیشنهاد می‌شوند.

۱) افزایش چشمگیر الگوهای UI در طراحی سایت

یکی از معضلات همراه با طراحی سایت ها شباهت آن ها به یکدیگر است. البته مشکل تنها از طراحی نیست بلکه بدلیل حضور گسترده سایت‌های طراحی شده با وردپرس این اشتباهات به چشم می‌خورند. امروزه دیدگاه و نحوه استفاده کاربران از سایت ها با یکدیگر فرق کرده است و درنتیجه منجر به شکل‌گیری الگوهای UI رایج و متداولی شده است. انتظار طراحان از الگوهای UI ایجاد تجربه رضایت بخش برای کاربران است.

برخی از الگوها که باید با آن ها آشنایی داشته باشید عبارتند از:

منوی موبایلی/ همبرگری (Hamburger Menu): 

اگرچه برخی نقد منفی نسبت به این الگو دارند ولی بدون شک این نوع منو می‌تواند بخوبی کاربران را هدایت کرده و گزینه موجود در سایت را پیش روی آن‌ها قرار دهد.

استفاده از Long Scroll:

قرار دادن تمامی المان های مهم در بالای صفحه الگوی بسیار رایجی است. علاوه‌براین به لطف وسایل متنوع، کاربران با Long Scroll آشنایی کاملی دارند. این تکنیک امروزه بسیار مورد استفاده است بویژه زمانی که طراحان می‌خواهند یک سایت چند صفحه‌ای را با اسکرول بخش‌های مختلف نمایش دهند.

تصاویر با کیفیت بالا:

یکی از روش های سریع برای جلب توجه کاربران استفاده از تصاویر HD و با کیفیت بالاست. البته در برخی شرایط لود شدن این تصاویر با مشکلاتی نیز همراه بوده و وقت بیشتری می‌گیرند.

۲) انیمیشن‌های جذاب

اخیراً استفاده از انیمیشن ها بسیار رایج است چرا که بخوبی توجه و رضایت کاربران را جلب می کنند.

انیمیشن‌های بارگذاری:

این نوع از انیمیشن‌ها برای سرگرم کردن کابران در زمان بارگذاری سایت یا مطلبی هستند. این نوع انیمیشن‌ها برای طراحی‌های مینیمالیسم، سایت‌های تک‌صفحه‌ای و نمونه کارها استفاده می‌شوند.

 

انیمیشن چرخشی:

دادن جلوه چرخشی به تصاویر ظاهری زیبا به آن‌ها داده و می تواند تاثیر مثبتی بر دیدگاه کاربران بگذارد.

ویدیوها یا انیمیشن‌های پس‌ زمینه

یک پس‌زمینه ساده می‌تواند جلوه چشمگیری به سایت بدهد ولی در این زمینه نباید زیاده‌روی کرد چرا که ممکن است کاربر را دچار دردسر نماید.

 

 ۳) Microinteractions (تعاملات میکرو) در طراحی سایت‌

Microinteractionها همیشه اطراف ما اتفاق می‌افتند، از خاموش کردن آلارم تلفن همراه گرفته تا لایک کردن یک تصویر در فیس بوک. هر کدام بدون لحظه ای تامل انجام می‌شوند. اینطور که به نظر می‌رسدهر روز ما با یکی از این Microinteractionها آغاز می‌شود و با گذشت زمان ورود Microinteractionها به نرم‌افزارها و وسایل دیجیتالی بیشتر و بیشتر می‌شود.

Microinteractionها در امور مختلفی وجود دارند:

۱. اشتراک وضعیت یا بازخورد

۲. مشاهده نتایج حاصل از عملکردهای مختلف

۳. کمک به کاربران در انجام امور مختلف

Microinteractionها اجزای ضروری هر نرم‌افزاری هستند و طراحی سایت یا نرم‌افزار مووبایل بدون این المان‌ها کار دشواری خواهد بود. پیشنهاد می‌شود در استفاده از Microinteractionها زیاده‌روی نشود و تمام جزئیات با دقت مورد بررسی قرار بگیرند.

ترفندهای مهم برای طراحی سایت ریسپانسیو

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید