بهینه سازی تصاویر برای وب سایت

بهینه سازی تصاویر سرعت یک وب سایت را بالا می برد و هرچه سرعت وب سایت بالاتر باشد موتورهای جستجوگر امتیاز بیشتر به آن وب سایت میدهند و کاربران راحت تر با صفحه ها ارتباط برقرار می کنند و بدون معطلی مطالب مورد نظرشان را از وب سایت دریافت می کنند.

هر فایلی در فضای مجازی نام و پسوندی دارد که معمولا مرورگرها برای شناخت یک فایل به پسوند آن توجه می کنند پسوندهای تصاویر عبارتند از:

هر فايل تصويري به سه حرف ختم مي شوند كه معمول ترين:  BMP،  GIF ، JPG و PNG می باشد و همچنین پسوند BMP که امروزه زیاد مورد استفاده نیست برای بهینه سازی تصاویر مهم نیست که پسوند فایل شما چه باشد چیزی که اهمیت دارد حجم تصاویر و کیفیت آنهاست.

انواع پسوندهای فایلهای تصویری چیست؟

فایلهای JPG:

این فایلها نمی توانند بدون پس زمینه باشند اما معمولا تعداد رنگ بیشتری دارند و کیفیت بهتر اما حجم بالاتری هم نسبت به دیگر پسوندها دارند.

نمونه ای از اسلایدر با پسوند jpg:

بهینه سازی تصاویر

فایلهای GIF:

اين فايل ها مي توانند با تعداد رنگهاي ۱۲۸ يا ۲۵۶ بيت يا رنج كاملي از رنگها فشرده شوند. (توجه داشته باشيد كه اين فايلها با هر تعداد رنگ مي توانند فشرده شوند.) طبيعي است كه هر چه تعداد رنگ بيشتري استفاده كنيد حجم فايل بيشتر مي شود.  فايل هاي GIF مي توانند داراي يك پشت زمينه نامرئي باشند.

نمونه ای از اسلایدر با پسوند gif:

فایل اسلایدر

فایلهاهی PNG:

این فایلها هم می توانند پس زمینه نامرئی داشته باشند اما از لحاظ حجمی از فایلهای GIF سنگین تر هستند.

نمونه ای از اسلایدر با پسوند png:

بهینه سازی تصاویر سایت

RGB یا CMYK:

این دو فرمت هم برای میزان رنگهای وب سایت استفاده میشوند که همیشه برای بهینه سازی تصاویر از فرمت رنگی RGB استفاده کنید زیرا فرمت CMYK حجم بالایی دارد و معمولا برای کارهای چاپی استفاده میشود.

بهینه سازی تصاویر را چگونه انجام دهیم؟

روشهای متنوعی برای بهینه سازی تصاویر وجود دارد که به نظر من بهترین روش استفاده از نرم افزارهایی است که در این زمینه تولید شده اند یک از بهترین این نرم افزارها JPEG.Imager.2 می باشد که حجم کمی دارد و به راحتی دانلود میشود با نصب این نرم افزار به راحتی میتوانید حجم هر تصویر با هر فرمتی را بدون از دست رفتن کیفیت آن کم کنید.

بهینه سازی تصاویر

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید