ایده های طراحی سایت فروشگاهی

 

ایده های طراحی سایت فروشگاهی

. فروشگاه های اینترنتی از تمام نقاط دنیا توسط اینترنت در دسترس بوده و می توان محصولات را مستقیم درب منزل خود تحویل گرفت. جدا از موضوعات مرتبط با بازاریابی و حسابداری این کسب و کارها، آنچه از اهمیت بالایی برخورداراست .

جزئیات صفحه اصلی سایت

صفحه اصلی یک وب سایت، تاثیر اولیه عمیقی برروی مخاطب دارد. طرح، رنگ ها و محتوا می بایست تاثیر ماندگاری در ذهن مخاطب داشته باشد. مسلما، محتوای موجود در صفحه اول از ترکیب کلی و ساختار آن مهم تر است. در این بین، در وب سایت هایی که محصولی را برای فروش ارائه می دهند، اهمیت محتوای قوی بیشتر احساس می شود. صفحه اصلی می بایست حاوی اطلاعات سمعی و بصری و متن مناسبی باشد که در اولین نگاه تاثیر را برروی مخاطب اعمال کند. هرچه صفحه اصلی شما اطلاعات مختصر اما گویاتری را به مخاطب انتقال دهد، او را برای صرف وقت بیشتر در سایت و جستجو برای آنچه که می خواهد، افزایش خواهد داد. بنابراین، وقت بیشتری را برای طراحی و تولید محتوای صفحه اصلی وب سایت خود صرف کنید.

بخش دسته بندی ها

یک ایده ساده اما کاربردی برای بخش دسته بندی محصولات در سایت شما استفاده از یک هدر مناسب برای جلوگیری از بی نظمی و خسته شدن ذهن کاربر است. در این صورت هرکدام از دسته بندی ها به مجموعه های مرتبط کوچکتری تقسیم بندی شده و بعد از کلیک کردن کل دسته بندی در یک صفحه جداگانه نمایش داده می شود. برای مثال اگر محصول شما، پوشاک مختلف می باشد، بهتر است آنها را در دسته بندی های کودکان، بزرگسالان، دخترانه، پسرانه، زنانه و مردانه، لباس های رسمی، غیر رسمی و دسته بندی های این چنینی تقسیم بندی کنید تا کاربر راحت تر بتواند به آنچه می خواهد دسترسی پیدا کند.

گسترش قابلیت جهت یابی (Navigation)

هنگامی که محتوای بسیار زیادی را درون یک وب سایت قرار می دهید و خدماتی متعدد را ارائه می کنید، نیازمند استفاده از قابلیت جهت یابی مناسب و کارآمد برای سهولت کار مراجعه کنندگان وب سایت هستید. بدیهی است که کاربران تمایل به یافتن مسیر خود در زمانی کم و از کوتاه ترین راه هستند. برای مثال، اسکریپ منوهای بازشو یکی از راه های ساده، زیبا و محبوب در بین کاربران برای طراحی وب سایت شما هستند.

بخش اطلاعات محصول

تولید محتوا و قرار دادن آن در وب سایت به تنهایی کافی نیست بلکه یک برای بدست آوردن یک محتوای پویا می بایست قیمت محصول را همیشه به روز نگه داشته و تصاویری با کیفیت بالا و جذاب برای ترغیب کاربر به خرید محصول در این بخش قرار دهید. علاوه بر این، یکی از نکات مهمی که می بایست در بخش اطلاعات محصول رعایت کنید، حفظ ارتباط خود با کاربران است؛ سعی کنید تا حد امکان سوالات احتمالی کاربران را پیش بینی کرده و آنها را در بخش اطلاعات محصول بگنجانید؛ سوالاتی مانند، موجود بودن یا نبودن محصول، قیمت، نحوه ارسال، هزینه ارسال و سوالاتی از این دست. علاوه بر این، همواره سوالاتی برای کاربران پیش آمده که نیاز به دریافت پاسخ آن از جانب شما داشته، بنابراین می بایست به خوبی به آنها پاسخ دهید. استفاده از تصاویری با کیفیت بالا و ویدئوهایی درباره محصول مورد نظر می تواند در این بخش برای جذب کاربران ایده مناسبی باشد. در این حالت پیش فاکتور طراحی سایت که از طرف طراحان و یا شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی آنلاین برای شما صادر می شود، عدد بزرگتری را شامل می شود، اما بازدهی که استفاده از این امکانات برای شما ایجاد می کند، بسیار بالا می باشد.

امکان جستجو همراه با فیلتر کردن

فیلترها به کاربران امکان محدود کردن نتایج به دلخواه خود را می دهند؛ اندازه، کیفیت، کمپانی سازنده، رنگ، قیمت و سایر شاخص هایی از این دست می تواند در این بخش فیلتر شود. بعلاوه این فیلترها می تواند برای کلیه کالاهای فیزیکی و دیجیتال ارائه شود.

هر وب سایت فروش آنلاین می تواند از ویژگی های بسیار کاربردی UI استفاده کرده و راحتی را برای کاربر خود فراهم و آنها را به مشتری های ثابتی برای خود تبدیل کند.

ایده های طراحی سایت فروشگاهی

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید