رنگ ها در طراحی سایت

یکی از نکات پبسیار کابردی در طراحی سایت ایده آل انتخاب پالت رنگ  است. با این حال، بسیاری از مردم از آن تنها به عنوان یک انتخاب برای زیبایی فکر می کنند. در واقع، رنگ های مختلف  احساسات متفاوت را در بیننده احضار میکند در حین اینکه برداشت خود را از این شرکت در سوالات محتلف تغییر می دهند. این برای به تصویر کشیدن درست شرکت در سبک صحیح با بهترین رنگ ها ضروری است.

اولین چرخه رنگ  ثبت شده که توسط اسحاق نیوتن توسعه داده شددر ۱۶۶۶ بود. اگر چه این نمودار رنگ دایره کمی در طول سال ها تغییر کرده اند ولی عناصر کلیدی آن هنوز باقی مانده اند.

 

رنگ های اصلی آبی، زرد، و قرمز – در اطراف چرخ مرتب شده اند. رنگ های ثانویه، که سبز، نارنجی و بنفش، مناسب بین بخش های اصلی هستند. بنفش قرار گرفته بین قرمز و آبی، از آن دو رنگ مورد نیاز است تا بنفش ساخته شود.  سبز و نارنجی در جای مناسبی قرار گرفتند. قسمت سوم رنگ ها به همین صورت اضافه می شوند – با ترکیب رنگ های مجاور و پس از آن نتیجه بین آنها نمایش داده می شود.

رنگ در طرف مخالف چرخ از یک دیگر(متناظر هم ) مکمل هم هستند. حداکثر کنتراست ایجاد این ترکیبات را می توان هنگامیکه به درستی اعمال می شود استخراج کنیم. مثلا گیاهان سبز با گل بنفش، و یا پیراهن آبی با موقعیت زرد هستند.

تئوری رنگ یک فیلد است که برخی زندگی خود را به مطالعه آن اختصاص داده اند، و مقدار زیادی علم پشت تطابق رنگ و ترکیب وجود دارد. با این حال، از طراحان وب به بیمارستان ها، معلمان مهد کودک به رسانه های خبری، رنگ های مختلف احساسات عاطفی و اثرات روانی مختلف بر بینندگان دارد. چگونه شما بهترین اهرم این در طراحی وب سایت استفاده می کنید؟


قرمز روشن، سیاه و سفید، و سفید

در طبیعت، قرمز اغلب نشانه ای از خطراست. انسان ها نتیجه گرفته اند تا با دیدن رنگ قرمز به عنوان یک رنگ تحریک کننده بلافاصله قطاری از توجه را برای آن در نظر می گیرند. سایت های خبری اغلب این رنگ برای انتقال یک احساس فوریت به کار میگیرند. قرمز حتی می توانید فشار خون در بیماران افزایش می دهد. به عنوان یک نتیجه، باید عاقلانه اعمال می شود – قرمز بیش از حد می تواند احساس خشم یا تحریک بیش از حد تحریک را به دنبال داشته باشد.

سعی کنید قرمز را با سیاه و سفید ترکیب  کنید. این رنگ ها به ترویج احساس قدرت دادن فونت ها و نوار منو های قرمز در حالی که ارائه یک پس زمینه تمیز به آن تعادل می دهد را پوشش می دهد. استفاده از این ترکیب در طراحی قدرت و اهمیت را انتقال می دهد:

 


نارنجی متوسط، آبی مایل به خاکستری (Muted) و بژ

نارنجی انتقال حس دوستانه، انرژی زا، و شاد است. این مقدس ترین رنگ در آیین هندو، که در آن نشان دهنده خلوص است. در طراحی، این رنگ بسیار انعطاف پذیر است. نارنجی عمیق تر می تواند یک حس شعله وری را احضار کند، در حالی که در طرف دیگر این طیف نارنجی سبک وجود بود که احساس کارتونی را نشان می دهد.

به عنوان رنگ اصلی در یک طراحی، نارنجی انرژی زا و سرگرم کننده است. هر چند آن  به همان اندازه به عنوان یک رنگ پس زمینه محجوب نیز کار می گیرند ، بسیاری هم در bold کردن بکار میگیرند و برای دید واضح در جلوی وب سایت آن را جانمایی می کنند. این امر به ویژه برای مخاطبان جوان و وب سایت هایی که خودشان را خیلی جدی نمی گیرد می باشد. سعی کنید یک نارنجی متوسط با آبی مایل به خاکستری خاموش و بژ:

 


زرد پر جنب و جوش، سیاه و سفید، و خاکستری

زرد، رنگ شادی است که الهام بخش شور و شوق در سایه روشن هاست. با این حال، می تواند یک اشاره ضمنی به دوران باستان و احترام بکند. در فرهنگ های باستانی، زرد، رنگ خدایان و پادشاهان به دلیل اینکه ارتباط معنویشان  با خورشید بود. در تاریخ معاصر،  زرد کم رنگ در برجسته کردن طرح ویکتوریا( مربوط به سلطنت انگلیس) به کار برده شده، به طور خاص در مناطق مرفه آن.

برای، نمای روشن پیچیده، زرد پر جنب و جوش  به همراه رنگ خاکستری و سیاه و سفید انتخاب بسیار عالی می باشد. سیاه و خاکستری به طور سنتی رنگ حرفه ای است که احساس کار منظم را می دهد. اضافه کردن زرد ایجاد گرما بدون کاستن از آن مهارت را می دهد:

 


سبز پررنگ ، بژ و سفید

سبز ترکیبی عالی از زرد گرم و آبی سرد است. آن اثرات آرام بخش و انرژی زا از هر دو رنگ ، و ایجاد یک حس تعادل را برقرار میکند. به شدت در زمین ریشه دارد، تن رنگ سبز راحت و یک حس امنیت را انتقال می دهد. طراوت، نشاط، و ثروت همه با رنگ سبز همراه است. این نیز نشان دهنده چاکرای قلب، و نماد تعادل و طبیعت است.

با استفاده از رنگ سبز به عنوان رنگ محوری در طراحی، اجازه می دهد، خاکی بودن را بدون هیچ غروری انتقال دهد. سعی کنید با استفاده از بژ ملایم و تن عاجی ( رنگ عاج )  یک سبز پررنگ را تکمیل کنید. ایمنی و تعادل رنگ به مخاطبان در این ترکیب تفسیر می شود، بدون رنگ آمیزی یک نگاه واضح به  درخت الهام داشته باشیم:

 


رنگ ابی مایل به ارغوانی ، رنگ زرد کم رنگ، خاکستری

به ترویج حس قدرت و ثبات بدون یاس و ناامیدی می دهد، سعی کنید یک رنگ آبی مایل به ارغوانی روشن عمیق با زرد کم رنگ و خاکستری ترکیب کنید. آبی تیره با اقیانوس مرتبط است، یک حس وسعت می دهدآبی مایل به ارغوانی روشن نیز احساس اعتماد، هوش، و اقتدار نتیجه می دهد. با این حال، آبی نیز  نماینده غم و اندوه تبدیل شده است.

 

 


بنفش کم رنگ (اسطوخودوس) ، صورتی روشن، و عاجی

بنفش کم رنگ ، رنگ ذهن و اعصاب آرام در حالی که با داشتن یک اثر نشاط بخشی در بیننده ایجاد می کند. مردم اغلب استفاده از گیاهان اسطوخودوس برای کمک به آنها برای داشتن آرامش و خواب بهتر استفاده می کنند. این سایه ارغوانی کمرنگ روی یک پس زمینه دوست داشتنی برای طرح های ظریف است. با این حال، بنفش کم رنگ می تواند تاثیر بیش از حد خواب آلودگی بر بیننده ایجاد کند.

ترکیب بنفش کم رنگ با حجم زیاد صورتی روشن  سطح چشم را سرگرم نگه می دارد. با استفاده از این تن ها با یک خنثی ، مانند رنگ عاجی اجازه می دهد تا آنها را به بدون خراب شدن بدرخشند :

 


سرخابی و خاکستری تیره

حکمت و عقل و دانش همه با رنگ خاکستری است. این رنگ کلاسیک براق و مقام والایی دارد.  نشان قدرت دوستانه دارد. ساکن بین افراط و سیاه و سفید است، آنها را بسیار متعادل می کند. سرخابی سرگرم کننده، هیجان انگیز، و تحریک کننده است. مشابه به قرمز،  به افزایش ضربان قلب و فشار خون مرتبط است.

سرخابی رنگ پرشور و درشت است ، با یک حس واقعی از شادی در مورد آن است. ترکیب این دو رنگ ایجاد یک نگاه بسیار زیبا و متفاوت می کند. جفت شدن از وضوح و درشتی بالطافت و آرامش ایجاد علاقه در حالی که انتقال قدرت می دهد می کند:

 


پالت خودت را درست کن

پیشنهادات فوق فقط چند نمونه از پالت رنگ بسیار خوب برای استفاده در هنگام ایجاد وب سایت شما بود. این رنگ ها تا حدودی برای طراحان که بارها و بارها عادات به انتخاب رنگ خود را می گیرند رایج است. به یاد داشته باشید که اولویت های شخصی باید به هویت نام تجاری شرکت بنشیند .
شروع به نوشتن برخی از کلمات که توصیف نام تجاری شما را انجام دهد بکنید – پیچیده، سرگرم کننده، هوشمند، و یا وسواسی -می تواند
نمونه هایی باشد. بعد، در نظر گرفتن رنگهایی که احساس شما را می خواهد را به مخاطبان هدف خود را انتقال می دهد بکنید. عاملی که احساسات تو امید داری انتقال پیدا کند که برای کاربران الهام بخش باشد. به عنوان مثال، برای یک نانوایی باید طرح سیاه و سفید استفاده کنید – این به افراد به غذا خوردن الهام نمی بخشد.

هنگامی که شما یک احساس هدف و رنگ های اصلی برای طراحی داری، ترس برای آزمایش کردن نداشته باشد. گاهی اوقات رنگ هایی که شما در نظر گرفتی با مکملش برخورد خواهد کرد. به طور مشابه، تن هایی که بیش از حد با هم یکسان هستند ممکن است یکنواختی ایجاد کند. از فرایند طراحی و پیشبرد هویت نام تجاری خود را لذت ببر.

پالت رنگ برای طراحی سایت ایده آل