امنیت در وب سایت

امنیت در وب سایت

امروزه امنیت در طراحی سایت های اینترنتی بسیار مورد مورد توجه قرار گرفته است. تمام وب سایت ها در معرض حملات هکرها قرار گرفته اند. هدف از هک کردن وب سایت ها دسترسی به اطلاعات و یا از دسترس خارج کردن و سو استفاده از از اطلاعات است. به همین خاطر حفظ امنیت در وب سایت ها بسیار ضروری می باشد.

می توان گفت طراحی سایت یک پنجره بین شما و شبکه ایجاد می کند. مراقبت هایی از جمله تعمیر و نگهداری سرور، بروزرسانی وب سایت و همچنین نوع کدهای استفاده شده در طراحی سایت می تواند اندازه این پنجره را تعیین کند. محدود کردن اطلاعاتی که از این پنجره عبور می کند درجه ای  امنیت در طراحی سایت  شما را تامین می کند. شرکت طراحی سایت کاپ در این مقاله نکاتی را برای حفظ امنیت در طراحی سایت معرفی می کند.

 

 دلایل طراحی سایت امنیتی

حملات اینترنتی توسط هکرها می تواند به طور کامل باعث از کار افتادن وب سایت شما، دستکاری اطلاعات، از دست رفتن و جعل اطلاعات محرمان وب سایت شما شوند که همین دلیل باعث شده شرکت های بزرگ توجه ویژه ای به مبحث امنیت در وب سایت ها نشان دهند.

با وجود اینکه آگاهی مردم نسبت به خطرات امنیتی و مشکلات آن ها بالا رفته هنوز هم افراد زیادی توجه چندانی ندارند و وب سایت های آنان به طور جدی آسیب می بیند. استفاده از امکانات و ابزارهای پیشرفته یکی از ملزومات مقاوم کردن وب سایت ها در مقابل هجوم حملات هکرها خواهد بود که باید توجه ویژه ای به آن شود. اطمینان از هاست و سرور نیز میزبانی سایت شما را بسیار مهم کرده و در صورتی که از قدرت امنیتی کافی برخوردار نباشند ممکن است هکرها از آن طریق به اطلاعات وب سایت شما دسترسی پیدا کنند.

 

 انواع مختلف هک

 هک سمت کاربر: هک سمت کاربر یعنی از خود کاربر برای هک کردن استفاده کنیم.

 هک سمت سرور: هک سمت سرور یکی از رایج ترین هک سایت ها بوده و راهکارهای متعدد و انعطاف بیشتری دارد.

استفاده از شل: شل (shell) یک فایل حاوی کد و اسکریپت های مخرب است که هکر، آن را بر روی سرور بارگذاری و اجرا می کند. آپلود این فایل از راه های مختلفی امکان پذیر است.

 Lfi و Rfi: این باگ با بی احتیاطی برنامه نویس در استفاده از توابع به وجود می آید. در اصل این توابع فایل یا صفحه ای را فراخوانی می کند که عدم اعمال صحیح کنترل های لازم بر روی این توابع موجب بروز باگ Rfi و Lfi

 

 نصب برنامه های امنیتی:

در سایت خود از برنامه ها و افزونه های امنیتی استفاده کنید. اگر از وردپرس یا جوملا استفاده می کنید حتما در وب سایت به دنبال افزونه هایی برای  امنیت در طراحی سایت  شما می باشد اگر چه بیشتر پولی هستند ولی ارزش بالایی دارند که موجب بالا رفتن امنیت در طراحی سایت  شما می شود.

امنیت در وب سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید