الهام گرفتن از طبیعت در رنگ طراحی وبسایت

الهام گرفتن از طبیعت در طراحی سایت

طبیعت زیباترین منبع الهام برای به دست آوردن هارمونی رنگ هاست پیشنهاد می کنیم در رنگبندی طراحی وبسایت از طبیعت زیبای اطرافمان الهام بگیرید تا به زیباترین طرح از سایت دست یابید.
اولین نوع برقراری ارتباط با مخاطبین تصویری است که در سایت می بینند ، در طراحی سایت مهمترین نکته در جذب اولیه بحث طراحی گرافیکی آن است ، حتی ربات های گوگل نیز مجهز به تکنولوژی خاصی برای بررسی گرافیک سایتها شده اند و امتیاز ویژه ای برای این مورد در نظر گرفته می شود.

بهترین ترکیب رنگ برای سایت

 

طراحی گرافیک سایت باید خلاقانه و چشم نواز باشند به گونه ای که مخاطب حتی به خاطر زیبایی بصری موجود در طراحی سایت ، لحظاتی بیشتر را در سایت شما باقی بماند.

 

مسلما طراحی گرافیک سایت مناسب در تصمیم بازدیدکنندگان برای اطمینان و استفاده از خدمات و کالای شما تاثیر به سزایی خواهد داشت ، حتی سایتهای طراحی شده نیز هر از چندی نیاز به تغییر طراحی گرافیک خود خواهند داشت.

انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت

 

ابزار هایی که یک گرافیست و یک طراح سایت باید با آنها برای طراحی سایت آشنایی داشته باشد ، دو نرم افزار مهم می باشد ، یکی فوتوشاپ و دیگری کرل است.

 

یک طراح سایت با آشنایی در حد متوسط با این نرم افزار ها و آشنایی با پسوند های عکس ها ، مخصوصا پسوند گیف GIF ، می تواند مراحل طراحی گرافیکی سایت خود را جلو ببرد.

اصول رنگ بندی سایت

 

از مهمترین مسائل آشنایی با چیدمان مناسب و قرار دادن مطالب در قسمت های مختلف صفحه می باشد که باید ترکیب رنگ درست را در آن لحاظ نماییم.

 

گاهی به ترکیبی از رنگهای محدود بر می خوریم که حسی نو و بکر با خود به همراه دارد در واقع هر رنگ در کنار رنگی دیگر هویتی جدید می گیرد و رنگی نو به نظر ما می رسد ، رنگبندی یک وبسایت نیز بخش مهمی از طراحی گرافیک وبسایت است و نشان دهنده هویت آن است.

بهترین رنگ ها برای طراحی وب

 

در هنگام طراحی و راه اندازی وب سایت انتخاب رنگ مناسب یکی از دشوارترین و در عین حال مهمترین مراحل راه اندازی وب سایت است.
انتخاب رنگ بندی مناسب به صورتی موثر در برقراری ارتباط مناسب بین وب سایت شما و مخاطبین تاثیر دارد.
پژوهشگران اعتقاد دارند که رنگبندی به شدت مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد به همین علت شما با انتخاب رنگ بندی مناسب برای وب سایت خود می توانید مخاطب را به سایت خود جذب کنید و یا بالعکس کاری کنید تا در عرض چند ثانیه از سایت شما خارج شوند.

 

استفاده از پالت رنگ های همگون
شما در هنگام مشاهده هر وب سایت به صورت ناخودآگاه از رنگ بندی سایت برداشت خاصی در مورد زمینه فعالیت و هدف آن سایت خواهید کرد به عنوان مثال استفاده از رنگ هایی مانند سبز روشن ، آبی و یا قرمز معمولا توجه اشخاص را به خود بیشتر جلب می کند ، همچنین استفاده از رنگهایی مانند زرد و یا نارنجی نیز باعث جلب توجه میشوند اما دقت کنید که استفاده زیاد از این رنگ ها نیز باعث خستگی چشم شما خواهند شد.

رنگ وب سایت

 

ایجاد یک کنتراست قوی بین پس زمینه و متن
بهترین ترکیب رنگ برای خوانایی بیشتر متن سیاه بر روی سفید است ترکیب های دیگری نیز وجود دارد علاوه بر رنگ سفید رنگ پس زمینه نیز آبی تیره ، خاکستری هستند.

 

سعی کنید نهایتا از سه رنگ مختلف در سایت استفاده کنید.
هارمونی رنگ نیز عاملی مهم در طراحی مناسب یک وب سایت است ، به شدت توصیه می شود تا نهایتا از چهار یا پنج رنگ اصلی در طراحی سایت استفاده کنید چون استفاده تعداد رنگ بیشتر باعث آزار چشم مخاطب می شود.

بهترین ترکیب رنگ ها

 

انتقال هدف سایت با استفاده از انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت
اطمینان حاصل کنید که مخاطب سایت شما در همان مراحل اولیه ورود به سایت ، پیام سایت شما را می یابند ، به خاطر داشته باشید که پاسخ بازدیدکنندگان به سایت شما به عواملی مانند جنس ، سن و یا حتی پس زمینه های فرهنگی کاربران نیز بستگی دارد.
افراد در سنین متفاوت عکس العمل های مختلفی دارند و همنچنین جنسیت افراد نیز در پاسخ آنها به رنگ بندی سایت موثر است.

 

طبق آمار آقایان بیشتر به ترکیب رنگ های آبی ، نارنجی ، قرمز و یا زرد توجه نشان می دهند در حالی که خانم ها بیشتر به ترکیب آبی ، زرد و قرمز علاقه دارند.

کد رنگ سایت

 

ملت ها و رنگ ها
اگر وب سایت شما در مناطق مختلفی بازدید کننده دارد ، دقت نمایید که مطالعه دقیقی درباره سلیقه رنگ ساکنین آن منطقه انجام داده باشید.

 

رنگ های معمول و رایج و تاثیر آنها در طراحی وب سایت
قرمز : انرژی ، شور ، هیجان و قدرت
آبی : خنکی ، معنویت ، آزادی ، بردباری ، وفاداری ، صلح ، اعتماد
زرد : نور ، خوش بینی ، شادی ، روشنایی و لذت
سبز : زندگی ، طبیعی ، سلامت ، ثروت ، رفاه
نارنجی : دوستی ، گرما ، انرژی ، بازیگوشی ، شجاعت
بنفش : خرد ، پختگی ، جشن
رنگ سفید : خلوض ، تمیزی ، جوانی ، صلح
سیاه و سفید : قدرت ، ظرافت ، مکانی پر از رمز
خاکستری : امنیت ، بلوغ ، قابلیت اطمینان
صورتی : عشق زنانه
قهوه ای : آسایش ، استحکام ، ثبات و اعتبار

ترکیب رنگ مناسب

 

رنگها بخش اولیه ولی بسیار مهم در طراحی سایت هستند و باید دقت فراوانی در انتخاب آنها نمایید زیرا یک سایت با رنگبندی مناسب می تواند باعث جذب کاربر و ماندگاری او در سایت شود ولی انتخاب یک رنگبندی نامناسب با کنتراست بالا باعث می شود تا کاربر در سایت شما خسته شود و سریعا سایت را ترک کند لذا رنگ در سئو و بازاریابی اینترنتی نیز نقش ایفا می نماید.

الهام گرفتن از طبیعت در رنگ طراحی وبسایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید