اصول نگارش محتوا در طراحی سایت

اصول نگارش محتوا در طراحی سایت

نگارش محتوا برای سایت های اینترنتی نیازمند تخصص و دانش روز سئو و برخورداری از اطلاعات کافی در مورد موضوعات مختلف یک وب سایت می باشد که این اطلاعات را می توان از طریق مطالعه و بررسی در اینترنت به دست آورد . محتوا رابط بین نویسنده ی وب و مخاطب سایت می باشد که در نهایت این ارتباط اگر خوب و کاملا تعاملی باشد دارای فوایدی برای مدیر و صاحب وب سایت است . اگر وقت و حوصله و انرژی کافی برای این دارید که نگارش محتوای وب سایت را خودتان انجام دهید ،

– یکی از مهم ترین نکات همانطور که مکررا ذکر کردیم ، شناسایی مخاطبان وب سایت شما می باشد . بازدیدکنندگان سایت شما چه افرادی هستند ، برای مثال کودکان و نوجوانان ، بانوان ، مشاغل حرفه ای ، صاحبان کسب و کارهای و تجارت های بزرگ ؟ شناسایی درست مخاطبان سایت برای حدس زدن نیازهای آنان اولین اولین گام شما در نگارش محتوای وب سایت و بازاریابی محتوا است .

– باید نوع نگارش متون را بر اساس اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند تعیین نمایید و از ادبیات رسمی در مواردی که مخاطبان شما شرکت های تجاری و .. برای مثال در نگارش محتوای وب سایت مربوط به کودکان نیازی به استفاده از ادبیات رسمی و جملات تخصصی و سنگین نمی باشد .متن شما باید برای مخاطبان سایت قابل درک و فهم باشد تا از خواندن آن خسته نشوند . بنابراین می توانید از جملات ساده و صریح و گویای اصل مطلب استفاده نمایید . اینگونه جملات به آسانی در ذهن کاربر می نشینند  و متن شما را به یک محتوای با ارزش تبدیل می نماید .

-اصل را در نگارش محتوای وب سایت باید بر روی این بگذارید که مطالب خود را برای کاربران سایت بنویسید اما مطالب باید به گونه ای باشد که برای ربات های خزندهی گوگل هم قابل فهم باشد بنابراین استفاده از متا تگ ها فراموش نشود .

اهمیت وجود لینک های داخلی در نگارش محتوای وب سایت

–  شما از طریق لینک های داخلی در بین جملات متن خود می توانید تا حدود زیادی به طور غیر مستقیم کاربران را دعوت به  بازدید از سایر صفحات سایت خود نمایید و هم چنین اگر نگارش محتوای وب سایت مروبط به موضوعی تخصصی باشد ، مطمئنا کاربران با اصطلاحات و کلماتی مواجه می شوند که هیچ اطلاعی راجع به آن ندارند . وقتی که شما این کلمات را لینک دهید به صفحه ی دیگری که توضیحات مفیدی در مورد آن وجود دارد ، در واقع هم به نیاز کاربران پاسخ گفته اید و هم بازدید از صفحات داخلی سایت خود را از طریق لینک های داخلی فراهم نموده اید .

اصول نگارش محتوا در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید