اصول ایده پردازی در طراحی سایت

 اصول ایده پردازی در طراحی سایت
ایده  طرز تفکر قابل اجراء ، منطقی و زیباست و زمانی که به یک طرح تبدیل میشود ، از سایرین متمایز میکند و به خلق یک اثر جدید که شاید تا به حال فرد یا فراد دیگری به اون فکر نکردن منتهی میشه . ایده ها در زمینه های مختلفی و در ابعاد متفاوتی وجود دارن . مثلا در طراحی وب ، استفاده از عناصر و اجسام واقعی در طرح ها میتونه یک ایده باشه و یا نوع چیدمان و یا حتی رنگ بندی میتونه یک ایده جدید باشه .
زمانی که بحث ایده و ایده پردازی میشه در کنارش صحبت از ساختار شکنی هم به میان میاد . برخی از ایده پردازان عقیده دارن که ما فقط با ساختار شکنی های پیچیده میتوانیم ایده های جدیدی را خلق کنیم و برخی هم عقیده دارن که با ایجاد ساختار شکنی های سادگی بیشتر میتونیم ایده های نو و متفاوتی را بوجود بیاوریم .

 

ایده پردازی به نفع طرح

 

اصولا در هر زمینه ای از طراحی محصول تا روش های طراحی و تولید و در همه مقاطع ، مباحثی مانند تجربه کاربری ،کاربردپذیری ، دسترسی پذیری و حتی معماری اطلاعات مطرح میشود

اولین هدف در خلق یک محصول این است  که ما محصولی را به وجود بیاوریم که از همه نظر قابل استفاده و مطابق با نیاز ها باشد ،در کنارآن بحث ایده و ایده پردازی مطرح میشود تا هم به این چند مسئله کمک کند و هم زیبایی خاصی  بوجود بیاورد و هم استفاده از کاربردی تر ، دسترس پذیر تر کند

 

چطوری ایده خوب پیدا کنیم

خوب دیدن نتایج خیلی خوبی را رقم میزند  . این نتیجه خوب و با دقت و یا متفاوت دیدن است .

 

فرض کنین میخواهید یک وب سایت برای یه پزشک طراحی میکنید .  ایده پردازی برای این موضوع مستلزم دیدن وب سایت های مشابه پزشگان مختلف است چون هم با درخواست ها و نیازهای مختلف پزشگان آشنا خواهید شد و هم انالیز خوبی روی رنگ بندی عمومی این نوع وب سایت ها ، بخش بندی های عمومی این وب سایت ها و … داشته باشید .

 

  • با سایر طراحان و ایده پردازان در ارتباط باشیم و طرح ها و سایر ایده ها را ببینیم

در طراحی پروژه ها خیلی بهتر و سریعتر میتوانید به ایده مناسب برسید و خودتون خالق ایده باشید . برای اینکار بهتراست از وب سایت هایی که عموما همه طراحان جهان استفاده میکنند و ایده ها و خلاقیت های خودرا به اشتراک میگذارند استفاده کنید .

ایده به کپی تبدیل نشه !

تا جایی که ایده پردازی به کپی کاری شبیه نشود هدف ما خلاقیت و نوآوری است نه اینکه از خلاقیت های دیگران کپی برداری کنیم

ایده تا جایی ایده است که نسبت به نمونه مشابه خودش زیبایی و کارایی بهتر و حرف تازه ای برای گفتن داشته باشد .

مسلما با این راهکارهایی که مطرح از این به بعد ایده پردازی ها به شکل عجیبی بهتر ، حرفه ای و جذاب تر انجام میشو د

  اصول ایده پردازی در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید