اشتباهات طراحی وبسایت

اشتباهات طراحی وبسایت

اگر ما در سایت خود از گرافیک نامناسب و رنگ های زیادی استفاده کنیم مخاطبان ما اعتماد کمتری به سایت ما خواهند داشت.

اگر UX  را نا دیده بگیریم و درباره آن چیزی ندانیم دیر یا زود محکوم به شکست خواهیم بود و نمی توانیم انتظار فروش زیادی از سایت خود داشته باشیم.

 

 

۱- گرافیک

گرافیک شامل کلیه رنگ ها و تصاویر، شکل ها و حتی فونت های مورد استفاده در سایت ما می باشد.

هدف از استفاده از گرافیک کمک به انتقال پیام بازار یابی ما می باشد.

اگر ما در سایت خود از رنگ های زیادی استفاده کنیم و رابطه ای بین کسب و کار ما و این رنگ ها نباشد اغلب باعث بی اعتمادی افراد به سایت ما می شود.

و بی اعتمادی مخاطبان یعنی فروش کمتر.

پس در سایت خود از تصاویر و رنگ های مناسبی استفاده کنید. سعی کنید درباره هارمونی رنگ ها بیشتر بدانید و همچنین از رنگ های مناسب با کسب و کارتان در سایت خود استفاده کنید.

 

یک بار دیگر تاکید می کنم گرافیک یک وبسایت نقش بسیار زیادی در اعتمادسازی مخاطبان دارد پس روی آن وقت بگذارید.

راهکار پیشنهادی من این است تا حد امکان سایت خود را ساده کنید و از رنگ های کمتری استفاده کنید.

همچنین می توانید به سایت های حرفه ای دنیا مراجعه کنید و از این سایت ها الگوبردای مناسبی انجام دهیم. یکی از سایت های حرفه ای سایت اپل است. آن را ببیند و در سایت خود اصلاحاتی انجام دهید.

 

apple site- اسکن توسط کسب‌نت

 

 

۲- UX

UX به رفتارها، احساسات و حالت های کاربران گفته می شود که در زمان استفاده از یک سیستم خاص یا محصول در آنها رخ می دهد. تجربه کاربران می تواند تمامی عواطف، اعتقادات، مزیت ها، پاسخ های فیزیکی و روانی، رفتارها و اجراها قبل از زمان استفاده، در زمان استفاده از سایت و بعد از آن را در بر بگیرد.

بنابراین یکی از وظایف مهم طراحان سایت در زمان طراحی، ایجاد محیطی زیبا برای کاربران می باشد. به طوری که به احساسات و هیجانات کاربران توجه ویژه شود.

سایت باید به گونه ای طراحی شود که احساسات کاربر را درگیر خود کند.

حال این دو سناریو را در نظر بگیرید:

گاهی اوقات وارد وبسایتی می شوید و در کمتر از ۵ ثانیه آن را می بندید. یکی از دلایل همین ux یا طراحی تجربه کاربری نامناسب باشد.

در عوض در بعضی از وب سایت ها به گونه ای روی این مورد کار شده است که از بودن در آن سایت لذت می برید و دقیقا می دانید این سایت بهترین گزینه برای شما است.

 

البته UX به صورت کلی بسیار فراتر از بحث طراحی سایت است و به عنوان مثال زمانی که شما از سایتی محصولی را سفارش می دهید و آن بسیار سریع تحویل شما می گردد به این معناست که UX خوبی وجود داشته است.

 

 

 

۳- پیچیدگی کار با سایت

هر مقدار کار با سایت سخت تر باشد افراد زودتر سایت شما را ترک می کنند. برای مثال شخص به دنبال بخش جستجوی سایت شماست و آن را پیدا نمی کند.

یا برای دسترسی به مطلب جستجو شده حتما باید در سایت عضو شود.

یا فرایند خرید پیچیده است و بسیاری از موارد دیگر …

سعی کنید تمام کارها به ساده ترین شکل ممکن صورت گیرد. تا حد ممکن فرآیند خرید بیش از سه مرحله نداشته باشد.

جالب است بدانید سایت آمازون فرآیند خرید با یک کلیک را برای کاربران خود در کیندل فراهم کرده است.

پس با توجه به کم حوصله بودن کاربران در سطح وب سعی کنید تمام فرآیند ها به ساده ترین شکل ممکن صورت گیرد.

دسته بندی مناسب مطالب و محصولات سایت و همچنین فیلتر های مناسب کمک زیادی به کاربران وبسایت شما می کند.

 

نکته مهم دیگر این است که حتما برای کاربران تازه وارد برنامه ویژه ای داشته باشید و سعی کنید کاربران مطابق خواسته شما روی مواردی خاص کلیک کنند و حتما برنامه ای مناسب برای شان داشته باشید تا ایمیل شان (هر نوع اطلاعات تماس مخاطب متناسب با کسب و کار شما) را دریافت کنید. این مورد را در مقاله ای دیگر به صورت کامل تری توضیح دادم ” پاسخ ۵ سئوال درباره تبدیل کردن بازدید کنندگان سایت به مشتری”  می توانید به این مقاله مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری به دست آورید.

پس ساده سازی فرآیندها باعث می شود احتمال خرید از سایت شما بیشتر شود.

 

نتیجه گیری:

سایتی که سه مورد گرافیک مناسب، UX مناسب و سادگی استفاده را نداشته باشد نمی تواند فروش قابل قبولی داشته باشد و شاید حتی هیچ فروشی نداشته باشد. پس با راهکارهایی کاملا ساده می توانید تغییراتی در سایت خود ایجاد کنید و شاهد تغییراتی در سایت خود باشید.

 

شاید کم کردن رنگ های استفاده شده در سایت شما و یا استفاده از تصاویر با کیفیت تر از محصول گام ساده ای برای اصلاح گرافیک سایت شما باشد.

توجه بیشتر به کاربر و تجربه استفاده کاربر از سایت شما می تواند در این اینجا خلاصه شود که کاری کنیم تا کاربر از حضور در سایت ما لذت ببرد و این امکان پذیر نیست مگر با شناخت دقیق کاربر و ارزش های او.

اگر ارزش های مخاطبان خود را بدانید بسیار راحت تر می توانید تجربه کاربری بی نظیری را در سایت خود برای آن ها آماده کنید.

برای سادگی فرآیند های هم در گام اول می توانید دسته بندی های مطالب و محصولات خود را بهبود دهید و مواردی چون عضویت در سایت، جستجو و خرید در سایت را ساده تر کنید. مثلا برای عضویت در سایت فقط ایمیل شخص را بگیرید. همین مورد می تواند نرخ تبدیل بازدید کننده به اعضای سایتتان را افزایش دهد.

اشتباهات طراحی وبسایت

 

 

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید