آموزش رنگ شناسی در طراحی سایت

برای انتخاب رنگ های مناسب برای طراحی وب سایت بهتر است اول به نوع کار و اینکه سایت در چه زمینه ای فعالیت میکند توجه شود.اگر وب سایت شما مربوط به یک شرکت بزرگ است و طرفداران زیادی دارد بهتر است برای جلب توجه بازدیدکنندگان لوگوی شرکت را با رنگ هایی نظیر قرمز، نارنجی، زرد و رنگ هایی از این دسته طراحی کنید.رنگ های جیغ بازدیدکنندگان را ترغیب میکند تا سایت را بررسی کرده و حس هیجان،شوق،قدرت و حتی خشم را درآنها ایجاد میکند

آموزش رنگ شناسی در طراحی سایت

رنگ هایی که در  گروه سبز وجود دارند نشانه طبیعت،آرامش،ثروت،سلامت و … هستند،معمولا از این رنگ ها برای لوگوی بانک ها،اسکناس های پول و شغل هایی از این موارد استفاده میشود.رنگ سبز تحریک کننده بازدید کنندگانی با بودجه محدود است و دومین رنگ مورد علاقه خانم ها و آقایان محسوب میشود.

 

رنگ زرد:نشانه سرخوشی و خوش بینی است. پردازش رنگ زرد به چشم فشار بیشتری می آورد وحتی ممکن است استفاده بیش از حد آن چشم را آزار دهد و بیننده را زده کند.

رنگ های گروه نارنجی : نشانه خلاقیت و شور و شوق است.نارنجی رنگی گرم است. این رنگ معمولا افراد را ترغیب میکند که آن مطلب را دنبال کنند.رنگ نارنجی به دلیل هیجانی که در خود دارد خریداران را تحریک میکند.

 

رنگ قرمز نشانه خطر، هیجان،انرزی و اضطراب است.این رنگ در مرکز های فوریتی مانند تابلوهای حلال اهمر،نوشته های روی درب بیمارستان ها،ماشین های آمبولانس یا آتش نشانی به کار میرود.رنگ قرمز باعث تحریک اشتها شده و در رستوران ها اغلب از این رنگ استفاده میشود.

رنگ هایی که در گروه صورتی قرار دارند نشانه لطافت،ظرافت و زنانگی هستند و اغلب در مراکز آرایشگاه،خدمات ناخن و .. استفاده میشود.رنگ صورتی پررنگ برای اتاق کودکان مناسب نیست و اگر قرار است رنگ صورتی بکار رود پس بهتر است از صورتی هایی که نزدیک به سفید است استفاده شود.

رنگ هایی که در گروه آبی قرار دارند رنگ های سرد هستند.رنگ های آبی رنگ هایی دارای ثبات ، امنیت و آرامش هستند و بیشتر در بیزینس ها بکار میروند.

 

رنگ هایی که در گروه طوسی قرار دارند دارای سادگی ، بی طرفی و آینده نگری هستند و معمولا برای لوگوی خودروهایی مانند بنز استفاده میشوند.

 

رنگ هایی مانند طوسی،مشکی،قهوه ای رنگ های مناسب زمستان هستند.در طراحی لباس ها استفاده از ترکیب رنگ های مختلف هم نقش بسزایی در جذب مشتری دارد.رنگ های بنفش و زرد،سبز و قرمز،آبی ونارنجی از سری رنگ های مکمل است.اگر میخواهید به رنگ دلخواه خود در طراحی وبسایت برسید باید قبل از هرچیز درباره موضوع وب سایت خوب تحقیق کنید

آموزش رنگ شناسی در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید