شغل گرافیک اولین رتبه در میان شغلهای شاد و پولساز دنیا را به خودش اختصاص داده است.
طراح گرافیست
طراح گرافیست هنرمندی است که برای انجام پروژههای بصری سفارش مشخصی میگیرد، ابتدا سعی میکند شناخت مناسبی از موضوع و سفارش بدست آورد
طراح گرافیک هم مثل خیلی از شغلهای دیگر به یک سری مهارت اولیه نیاز دارد ا
مهارت های مورد نیاز گرافیست خوب
- ذوق هنری و سلیقه خوب
- طراحی عالی و قوی
- آشنایی با رنگ های مختلف و اثرات اونها
- مقداری روانشناسی در شناخت مشتریها
- فوت و فن بازاریابی و فن بیان
- به روز کردن اطلاعات
افرادی به طور ذاتی چند مورد از مهارت ها را دارند
حیطه کاری یک طراح گرافیک
- ارتباط بصری: وقتی شما شروع به طراحی پوستر یا جلد، لوگو و صفحات وب میکنید در زمینه ارتباط بصری فعالیت دارید.
- تصویرسازی:طراحی تصاویر کتاب مثل کتابهای داستان و یا آموزشی و از این قبیل فعالیتها در حیطه تصویرسازی قرار میگیرند.
- گرافیک محیطی:طراحیهای داخل ساختمان که محل قرار گرفتن هر چیز را به ما نشان میدهد گرافیک محیطی محسوب میشود.
هر کدام از این فعالیتها، نرمافزارهای گرافیکی و مهارتهای خاص خورا دارند پس در انتخاب خود دقت کنید که سال ها عمر و تلاش شما رو دربرمیگیرد
زمینه های فعالیت
- تهیه عکس برای مطبوعات، رادیو و تلویزیون
- تهیه عکس هنری و تبلیغاتی
- طراحی پوستر (فیلم، آهنگ، مناسبتها)
- طراحی جلد (نشریه، کتاب، دفتر)
- طراحی علامت
- طراحی آرم (لوگو)
- طراحی حروف (تایپوگرافی)
- طراحی آگهی تبلیغاتی
- صفحه آرایی
- طراحی صفحات وب
- طراحی چاپ برای بسته بندی
- تصویرسازی
- طراحی فضاهای داخلی
- طراحی فضاهای شهری
در تمام زمینه های بالا علاوه بر داشتن خلاقیت و ذوق هنری باید توانایی استفاده از نرم افزارهای مخصوص خودرا هم داشته باشید.
مهمترین نرم افزارهای گرافیکی مورد نیاز یک گرافیست:
نرم افزار های گرافیکی
Photoshop
Flash
Corel
Premiere
Illustrator
After effect
Fireworks
InDesign
Visio
۳d studio max
آینده شغلی، بازار کار و وضعیت استخدام
استخدام گرافیست در برخی از سازمانها از جمله صدا و سیما، وزارت ارشاد، شرکتهای تبلیغاتی، چاپخانهها، مراکز آموزشی و بسیاری از شرکتهایی که واحد بازاریابی و فروش دارن. از آن جا که کسب تجربه برای موفقیت در این شغل بسیار مهمه، معمولا گرافیستها محل کار خودرا تغییر میدهند و با توجه به اهمیت روزافزون بازاریابی و تبلیغات و توجه ویژه بسیاری از سازمانها و شرکتها به تاثیرگذاری این گونه از تبلیغ ها پیشبینی میشود و بازار کار مناسبی برای گرافیستهای توانمند وجود داشته باشد.
اما در آخر
یادگیری نرم افزارهای گرافیکی کار آنچنان سختی نیست اما گرافیست خوب میداند از این نرم افزارها چطور برای خلق یک اثر خوب استفاده کند