طراحی بنر عبارت از یک تصویر گرافیکی کوچک و معمولاً مستطیلی که به یک پایگاه اینترنتی دیگر متصل می شود و ابعاد مختلفی دارد اما به طور متوسط دارای طول ۴۶۰ پیکسل و عرض ۶۰ پیکسل است. بنرها اولین شکل از تبلیغات بودند که به طور زیاد در اینترنت مورداستفاده قرار می گیرند و امروزه از معروفترین و پرکاربردترین انواع تبلیغات اینترنتی به شمار می روند ما در این بخش به طراحی بنر متحرک سایت می پردازیم
بنرها معمولاً در فرمتGIF ، ساخته می شوند و در قسمت بالای صفحات وب سایت قرار می گیرند. کاربر با کلیک کردن بر روی آنها به صفحه ای منتقل می شود که توضیحـــات بیشتری درمورد آن تبلیغ به او می دهد و یا مستقیماً به پایگاه اینترنتی شرکتی که تبلیغ مذکور را طراحی کرده منتقل می گردد. که در طراحی قالب سایت و گرافیک سایتهای مختلف می ت واند از طراحی بنر متحرک سایت استفاده کرد و در یک سایت شما می توانید با یک بنر متحرک سایت خود را تبلیغ کنید و بهتر است که طراحی بنر متحرک سایت شما با گرافیک سایت مورد نظر هارمونی داشته باشد، در حقیقت این مدل از تبلیغات اینترنتی را می توان تا حدی به تبلیغات سنتی چاپ شده در روزنامه ها و مجلات تشبیه کرد که دقیقا شما هم می توانید با یک طراحی بنر متحرک سایت در یک وب سایت دیگر سایت خود را تبلیغ کنید.
انــــــواع طراحی بنر متحرک سایت :
الف) بنرهای ثابت: این بنرها معمولاً در فرمت GIF تهیه شده و دربردارنده تصاویر ومتن هستند که ثابت بوده و حرکت نمی کنند. قبلاً از این نوع طراحی بنرها به دلیل آنکه گمان برده می شد موردتوجه بازدیدکنندگان قرار نمی گیرند کمتر استفاده می شدند.اما امروزه بعضی کاربران این نوع از بنرها را ترجیح می دهند و به همین دلیل اخیراً استفاده از آنها افزایش یافته است.
ب) بنرهای متحرک (انیمیشنی): این نوع بنرها از ترکیب چندین بنر ثابت و بــــــا استفاده از نرم افزارهایی مخصوصی نظیرGIF BUILDER طراحی گردیده و همانند کارتونهای انیمیشنی دارای خاصیت تغییرپذیری هستند. اندازه و حجم این بنرها نیز معمولاً از بنرهای ثابت بیشتر است از مزیتهای این نوع بنرها آن است که می توان با استفاده از آنها پیامهای تبلیغاتی پیچیده تری طراحی کرد و نیز اینکه این بنرها برای کاربران جالب تر بوده و توجه آنان را بیشتر به خود جلب می کند طراحی این گونه بنرها بیشتر مورد علاقه کاربران و به روزتر می باشد
برگرفته از سایت rozbanner