امروزه بیش از گذشته از علائمی نظیر نشانهها، لوگو یا علائم تصویری به جای نوشته استفاده میگردد. علائم موجود در ایستگاههای مترو، فرودگاهها و سایر مکانهای عمومی نمونههایی از این نشانههای تصویری هستند که باعث درک بهتر مفاهیم و اطلاعات میشوند.
یک لوگو با طراحی خوب میتواند اثری ماندگار و همیشگی از شرکت شما خلق کند.
انواع لوگو (نشان واره)
به طور کلی میتوان سه دستهی مهم برای انواع لوگو نام برد:
۱. نوشتاری (لوگوتایپ)
۲. تصویری (آرم)
۳. تلفیقی
انتخاب هر یک از این موارد به عواملی مثل سلیقه، نوع شغل یا خدمات و غیره بستگی دارد. در مورد انواع لوگو بیشتر بدانید.
چرا داشتن لوگو ضروری است؟
۱. ایجاد اعتماد
اگر لوگو به صورت حرفه ای طراحی شده باشد، باعث میشود که مشتری نسبت به شما احساس حرفه ای بودن داشته باشد و با اعتماد کامل پا پیش بگذارد.
۲. جذب مشتریان جدید
یک لوگوی مؤثر و ماندگار در ذهن میتواند برای مشتریان الهام بخش باشد و آنها را به همکاری با شما تشویق کند یا شما را در ذهن خود نگه دارد تا در هنگام نیاز به شما مراجعه کند. مطمئن شوید که لوگوی شرکتتان به بهترین وجه ممکن شرکت شما را معرفی میکند.
۳. متمایز از رقبا
یکی از راههای مهم ایجاد تمایز با رقبا، انتخاب لوگویی متمایز از رقبا است. اگر برند شما به اندازه کافی متمایز از نام دیگر رقبا نباشد، با مسائلی از قبیل دیده نشدن در میان رقبا و مشکل در نفوذ به ذهن مشتریان و سردرگمی مشتریان مواجه خواهید شد.
بنابراین، بهتر است طرحی که انتخاب میکنید از سایر برندها متفاوت باشد.
۴. حفظ مشتریان وفادار
اجازه ندهید که رقبا با روشهای مختلف مشتریان خوبتان را از شما بگیرند. اگر برند و لوگوی شما معتبر باشد، مشتریان شما میل کمتری به تغییر شرکت خود خواهند داشت.
۵. اعتماد سازی حرفه ای
یک لوگوی حرفه ای بیانگر حرفه ای بودن شما در کاری است که انجام میدهید؛ اما طرح نامناسب لوگو باعث میشود سطح تواناییهای شما ضعیف دیده شود و اعتماد آنها به شما از بین میرود و مشتریان اعتمادشان به محصولات شما از دست میدهند.
واحد طراحی و توسعه هاست ایران، با شناخت دقیق نیاز ها و دغدغههای مشتریان و تجزیهوتحلیل آنها، ضمن توجه به اصول زیباییشناسی بصری و روانشناسانه، به کمک مفاهیم نمادشناسی، نشانهای زیبا و ماندگار طراحی میکند. لوگو یا نشان تجاری، هویت سازمان یا شرکت شما است؛ ساده از آن عبور نکنند.