در فضای پررقابت امروز هر المانی که بتواند بر تجربه کاربری تاثیر مثبت داشته باشد و موجب ماندگاری سایت شما در ذهن او شود ارزشمند است.
۱٫ حرکت در تصویر نامحسوس باشد:
هدف اصلی استفاده سینماگراف یا همان تصاویر زنده در طراحی سایت ایجاد هیجان در کاربر و جلب توجه دوباره است. یک سینماگراف موفق نباید در نگاه اول قابل تشخیص باشد. فضای زیادی از تصویر باید ثابت بوده و تحرک تنها در بخش مهم آن اتفاق بیافتد.
۲٫ فضا برای پیام خود باقی بگذارید:
اگر قرار است از سینماگراف بعنوان یک بنر بزرگ در سایت خود استفاده کنید بهتر است که فضایی برای قرارگرفتن متن و دکمه های مورد نظر خود لحاظ کنید. این فضا نباید بر روی محتوای اصلی تصویر یا بخش متحرک آن باشد.
۳٫ سینماگراف شما تکرار پذیر باشد:
به منظور جلوگیری از افزایش حجم فایل و در نتیجه صفحه باید زمان فایل ویدیو یا gif خود را کوتاه کنید. این زمان کوتاه فرصت کافی به کاربر برای درک اتفاقات موجود در تصویر را نمیدهد به همین دلیل همیشه از ویدیوهایی استفاده کنید که تکرار پذیر بوده و انتها و ابتدای مشخصی ندارند. میتوان یک ویدیوی چند ثانیه ای را حتی برای چند دقیقه نگاه کرد و لذت برد.
تحقیقات نشان میدهد تصاویری که در آنها یک انسان حضور دارد جلب توجه بیشتری برای مخاطبین دارند. همچنین اگر فرد موجود در تصویر در حال نگاه کردن به فضای مورد نظر شما (دکمه خرید یا متن مهم) باشد شانس شما برای جلب توجه کاربر و ترغیب به کلیک افزایش پیدا خواهد کرد. تاثیر این تکنیک را میتوان در طراحی سایت شرکتی و یا سایت های خدماتی به وضوح مشاهده کرد.
۵٫ فایل سینماگراف را بهینه کنید:
بهترین راه حل برای شما کوتاه کردن طول ویدیو و البته تکرارپذیر بودن آن است. کاهش کیفیت یا حجم میتواند به کلی اثربخشی آن را از بین برده و حتی برای کاربر آزاردهنده باشد. مشکل حجم را ترجیحا با کوتاه کردن زمان برطرف کنید.