روشهای طراحی بنر همیشه در نظر داشته باشید که یک بنر خوب باید طراحی گرافیکی خوبی داشته باشد و از اصول طراحی بنر و روانشانسی رنگها پیروی کند اما یکی از روشهای طراحی بنر توجه به تعداد کلیکی است که بنر خورده یعنی جند بار روی بنر کلیک شده است زیرا هر چه تعداد کلیک یک بنر بیشتر باشد نشان میده که کاربران بیشتری را به خود جلب کرده است در طراحی قالب سایت بنر نقش مهمی دارد زیرا بنر سایت همیشه در نقاط طلایی و قسمتهای بالایی سایت قرار دارد و کاربر در اولین نگاه بنر را مشاهده می کند بنابراین دقت در طراحی اسلایدر سایت و گرافیک سایت مهمترین تکنیک در جلب مخاطب است (روشهای طراحی بنر)
بنرها رنگها و سایزهای متفاوتی دارند می توانند در سایت شما قرار بگیرند و یا مناسب با گرافیک سایت طراحی شده و در وب سایتهای دیگر برای تبلیغات سایت شما استفاده شوند از جمله سایتهایی که می توانید بنر خود را در انها قرار دهید و در حال حاضر بسیار پر مخاطب هستند سایتهای ورزش ۳ ، ایسنا و … هستند بیشتر بنر های سایت که در وب سایتهای دیگر قرار می گیرند باعث می شوند که کاربران از سایتهای پر بازدید به سایت شما وارد شوند و چون اغلب بنرها حرکت و افکت نور دارند ناخوداگاه باعث کلیک کاربران می شوند و این کلیکها به بهینه سازی سایت کمک می کند
در طراحی قالب توجه به گرافیک مناسب و استفاده از بنرهای حرکتی به جذابیت سایت کمک می کند زیرا به جای استفاده از کدهای جاوا و یا فلش به راحتی می تواند یک بنر حرکتی را در نرم افزارهای فتوشاپ یا Bannershop GIF Animator طراحی کرد و سپس یک فایل کم حجم و بدون هیج کد نویسی را در وب سایت آپلود کرد این روش هم از حجم سایت شما می کاهد و هم به جای سنگین کردن سایت شما توسط فلش به راحتی شما را به گرافیک سایت زیبا و کاربردی می رساند (روشهای طراحی بنر)