شبکههای اجتماعی راه خود را به میان زندگی ما باز کردهاند. این شبکهها روش ارتباط ما با یکدیگر، خواندن خبرها و سرگرم شدن را تعیین میکنند.
هزارهها خریداران اجتماعی هستند
در تحقیقی که در دانشگاه ماساچوست صورت گرفت دریافتهاند که هزارهها خریداران این مدل فروش هستند. هزارهها شامل هر فردی میشود که در سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ متولد شدهاند و در واقع نسل چهارم متولدین آمریکا هستند.
یافتههای کلیدی دیگر اینها هستند:
۴۸% هزارهها از گوشیهای هوشمند و ۲۱% از تبلت برای خرید آنلاین استفاده میکنند.
۳۵% از هزارهها از کلمه یا دکمه “خرید” در فیس بوک استفاده میکنند.
مو، زیبایی و جذابیت کالاهای پرفروش برای این افراد در فیسبوک، توییتر و پینترست است.
۶۶% این افراد برندها را برای تخفیف در فیس بوک، ۸۵% در توییتر و ۴۱% در پین ترست، دنبال میکنند.
مبلغ خرید این نسل سال به سال بیشتر میشود و در سال ۲۰۱۴ به رقمی بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار رسید.
تجارت اجتماعی در توییتر
توییتر فضای جالبی برای ارتباط تجاری با مشتری ایجاد کرده است. توییتر بیشتر برای تبلیغات محتوایی و برندینگ شناخته شده است نه برای فروش. اما صنایع خاصی هستند که توییتر بهترین کانال تبلیغاتی است مانند:
کاتالوگها
مبلمان اداری و خانگی
خانه و باغبانی
هدیهها و کالاهای ویژه
توییتر برای اینکه با تجارت الکترونیگ همخوانتر شود تغییراتی را ایجاد کرد. تمام این تغییرات یک هدف داشتند، آسانتر کردن فرآیند خرید برای مشتری. هر چه مراحل خرید کمتر باشد احتمال خرید بیشتر است.
تغییرات اینها بودند:
تنظیمات سایت را با کارت توییتر هماهنگ کنید.
اضافه کردن عکس به توییت
اضافه کردن دکمه همین حالا بخرید یا عبارتهای مشابه به توییتر
تبلیغات تجاری در اینستاگرام
اینستاگرام برای تبلیغات همچنان در صدر شبکههای اجتماعی است. اینستاگرام ۷ برابر بیشتر از فیسبوک و توییتر ایجاد اشتیاق برای خرید میکند.
اینستاگرام برای گوشی تلفن همراه طراحی شده است و این قابلیت برتر یک شبکه است.
نقطه ضعف اینستاگرام نخواندن لینک وبسایت است. اگر مخاطب کالایی را بپسندد باید از این شبکه خارج شود و در وبسایت به دنبال ان بگردد. اما اینستاگرام یک قابلیت خرید را به تازگی اضافه کرده است.
هدف از این کار سریعتر کردن فرآیند خرید است.
نکات کلیدی در اینستاگرام:
ارتباط با اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصول
امکان خلاقیت در گذاشتن پستها بالا است.
استفاده از هشتگها در پست برای جستجوی آسان مطلب.
تبلیغات الکترونیک در شبکههای اجتمعی بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵، حدود ۲۰۰% افزایش داشته است.
مهم نیست کدام مدیا را انتخاب میکنید همیشه فرصت برای تبلیغات و افزایش فروش وجود دارد. کافیست در این راه تازه قدم بگذارید و فرصت را از دست ندهید!