برندینگ و ساخت هویت بصری چیست؟ ما در این مطلب می خواهیم به صورت بسیار ساده برندینگ را توضیح دهیم برندینگ در واقع تولید یک برند و یک هویت بصری برای کاربران است یعنی کاربر با دیدن یک رنگ و یا یک طرح یاد شما و کارتان می افتد برای مثال رنگ های آبی و نارنجی اپراتور همراه اول را در نظر بگیرید این رنگ همه جا که دیده میشود همراه اول را به یاد می اورد یا رنگ زرد ایرانسل
در واقع برندینگ همان نام جدید اوراق اداری است اما در سطحی گسترده تر: یعنی شما یک رنگ و یک طرح را طوری برای خود انتخاب کنید و از آن در طراحهای محصولات خود استفاده کنید که همیشه کاربر با دیدن حتی یک طراحی یا یک پوستر و یا یک لوگو از شما سریع شما و فعالیتان را به خاطر بیاورد
برای همین موضوع بهتر است در ابتدا یک یا دو رنگ را برای خود انتخاب کنید و تمامی المانهای طراحیتان از این رنگها و شعارتان پیروی کند دقیقا مثل یک اثر انگشت که منحصر به فرد خودتان است، به همین خاطر به ان هویت بصری میگویند یعنی انتخاب و اصرار بر یک نوع رنگ و طرح آن را به هویت خود تبدین میکنید.
پس سعی کنید برای برندینگ و ایجاد هویت بصری با طراحان و گرافیستهای خلاق و علاقه مند کار کنید.
برندینگ و ساخت هویت بصری شامل موارد زیر است :
- ابتدا انتخاب رنگ از پالت های رنگ ارائه شده توسط ما
- طراحی لوگو و آرم
- طراحی سایت و طراحی گرافیک اختصاصی وب سایت
- طراحی اسلایدر سایت
- طراحی پوستر و بنر شهری
- طراحی شبکه های اجتماعی که امروزه افراد بسیاری در این شبکه ها فعالیت دارند
- طراحی اوراق اداری
-
طراحی اوراق اداری شامل:
- سربرگ یا letter head (جهت مکاتبه و نگارش نامه های اداری و رسمی یک شرکت یا سازمان استفاده می شود)
- کارت ویزیت یا business card (جهت معرفی شغل و ارائه راه های تماس با کمپانی استفاده می شود)
- پاکت نامه یا envelope (جهت ارسال مکاتبات و قراردادها و …)
- یادداشت ها یا note (جهت یادداشت های غیر رسمی که معمولا از پرت کاغذ در چاپ اوراق است طراحی می شود
- هدایای تبلیغاتی شامل پاکت، سررسید، فلش و …
برندینگ و ساخت هویت بصری
یک نمونه برندینگ کامل را در بالا مشاهده میکنید که شامل طراحی وب سایت، کارت ویزیت، کاتالوگ، هدایای تبلیغاتی و … می باشد. در زیر هم میتوانید نمونه های دیگری از برندینگ و طراحی اوراق اداری را مشاهده کنید.