۱-علائم اختصاری (Lettermarks): این نوع لوگوها مبتنی بر تایپوگرافی و به شکل علائم اختصاری و معمولا شامل چند حرف اول یا خلاصه حروف یک شرکت هستند که باید در عین سادگی طراحی شوند. هیولت پاکارد (HP)، جنرال الکتریک، IBM و ناسا نمونههای این نوع طراحی میباشند.
۲-نام نوشتاری، تایپوگرافی، لوگوتایپ (Wordmarks): این نوع هم براساس فونت هستند که تمرکز آن بر روی نام کامل تجاری شرکت هست. لوگوهای سبک وردمارک برای شرکتهایی که دارای نام مختصر و متمایز هستند بسیار مطلوب میباشد.
۳-علائم تصویری، سمبل، آیکون (Pictorial Marks): این نوع که شامل یک آیکون یا طرح گرافیکی است که میتواند خیلی هوشمندانه طراحی شود.
۴- لوگو مارک انتزاعی (Abstract): یک نوع خاص از لوگوهای تصویری است که به جای تشخیص از روی تصویر مثل سیبِ اپل یا پرندهی توییتر، یک فرم هندسی انتزاعی بوده که نشان دهنده کسب و کار شما است. لوگوهای انتزاعی (چکیده) به شما اجازه ساختن تصویری منحصر به فرد و واقع بینانه از برند خود میدهند. آدیداس و پپسی در این دسته قرار دارند.
۵- مسکات (Mascot Logo) : یک شخصیت ساده و تصویرسازی شده که کسب و کار شما را نشان میدهد. مسکاتها برای شرکتهایی که به دنبال ایجاد یک فضای سالم با توسل به خانوادهها و کودکان هستند فوقالعاده میباشند. این لوگوها که رنگی و حتی کارتونی بوده معمولا سرگرم کننده هستند.
۶- لوگوی ترکیبی : متشکل از یک آرم نوشتاری (lettermark یا wordmark که در بالا توضیح داده شد) یک آرم تصویری، آرم انتزاعی یا مسکات. عکس و نوشته میتوانند در کنار هم قرار گرفته یا روی هم باشند و حتی تلفیق آنها برای ساختن یک تصویر مستقل. مثالهای این نوع از لوگو کینگ برگر، چیپس دوریتس و لاکست میباشد.
۷-امبلم (Emblem): این سبک از لوگو متشکل از فونت در یک طرح گرافیکی است. در این نوع تم سنتی آن کسب و کار که تاثیر قابل توجهی خواهد داشت به نمایش گذاشته میشود. هارلی دیویدسون و استارباکس از این نمونهها هستند.