امروزه بسیاری از مردم و گردشگران برای یافتن مناسبترین رستوران و آگاهی از نحوه خدمات و کیفیت غذاها و مقایسه از جستجو در اینترنت استفاده میکنند.
و باید به این نکته توجه کرد که مردم چرا به رستوران می روند؟ چه چیزی سبب میشود که رستوران را انتخاب کنند؟ در جواب باید گفت که مردم برای صرف یک غذای باکیفیت در یک محیط امن و آرامش بخش در کنار خانواده و یا دوستان رستوران را انتخاب میکنند. حال اگر شما برای گسترش کار خود بتوانید یک وبسایت که دارای ویژگی های فنی و طراحی مناسب است پیاده سازی کنید یک قدم در راه اندازی کسب وکار اینترنتی خود برداشته اید.
بعد از اینکه طراحی سایت رستوران ( طراحی وبسایت رستوران ) را به اتمام رساندید باید با تمهیدات سئو سایت رستوران و اصول نگارش مطالب در وبسایت و افزودن فیچر هایی مناسب ( که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد ) وبسایت خود را به روز و فعال نگهدارید . بسیاری از شرکت ها برای صاحبان کسب و کار وبسایت هایی طراحی میکنند که صرفاً در مرحله طراحی باقی میماند و محتوا و مطالب آن اصلاً به روز نمیشود . چنین وبسایت هایی از نظر گوگل غیرفعال یا مرده محسوب میشوند نه تنها پیج رنکی ندارند بلکه اصلاً در صفحه نتایج گوگل به نمایش درنمیآیند مگر اینکه صرفاً آدرس وبسایت را سرچ کنید تا آن وبسایت مشاهده شود . به همین سبب پیاده سازی وبسایت رستورانی صرفاً به مرحله طراحی سایت ختم نمیشود.
با رعایت فیچر های مورد نیاز برای طراحی سایت رستوران ( طراحی وبسایت رستوران ) میتوانید مشتریان بیشتری را از اقصی نقاط استان –شهر و … جذب کنید حتی بسیاری از گردشگران هم میتوانند جذب رستوران شما شوند.
فیچر های که باید در طراحی سایت رستوران ( طراحی وبسایت رستوران ) رعایت شود :
منوهای غذایی دقیق :
منوغذایی خوب و دقیق شامل انواع غذاها – دسرها – نوشیدنیها و غذاهای مخصوص سرآشپز و غذاهای فصلی و .. به همراه قیمت آنها سبب میشود مشتری بتواند به راحتی به انواع غذاهای موجود به همراه قیمت آنها پی ببرد و انتخاب مناسبتری داشته باشد.
افزودن بخش گالری تصاویر در طراحی سایت رستوران ( طراحی وبسایت رستوران ):
فرض کنیم مشتریان جدیدی قرار است به رستوران شما دعوت شوند . آنها نیاز دارند که از نحوه ارائه خدمات و کیفیت کالاها اطلاع یابند و هر چه بیشتر با محیط رستوران شما آشنا شوند. استفاده از تصاویر باکیفیت در این امر نقش به سزایی دارد. سعی کنید عکس هایی قرار بدهید که صرفاً از محیط رستوران خودتان باشد اگر از عکس های شعبات دیگر یا … استفاده کنید نه تنها اعتماد مشتری را جلب نکردهاید بلکه باعث شدید هویت کسب و کارتان لطمه بخورد. بسیاری از شرکت ها در مواقعی که به عکس های محیط رستوران دسترسی ندارند سعی میکنند از عکس های مشابه محیط رستوران شما استفاده کنند که اشتباه است . پیشنهاد تیم ما در این باره این است که از ابتدای راه اندازی سایت به شما در خصوص عکس های مورد نیاز اطلاع داده میشود تا همزمان با طراحی سایت رستوران ( طراحی وبسایت رستوران ) شما توسط تیم رویال کد بتوانید عکس ها را تهیه کنید.و ماتحت هیچ شرایطی از عکس های مشابه رستوران شما استفاده نمیکنیم.
وجود باکس جستجو :
مشتریان به این موضوع علاقه دارند که برای راحتی و دسترسی سریع به جستجوی دیگر شعبات شما بپردازند یا غذای موردعلاقه خود را سرچ کنند.
لینک دهی به دیگر شعبات رستوران :
اگر رستوران شما دارای شعبات دیگری است میتوانید لینک دیگر شعبات را در داخل سایت خود قرار بدهید این کار هم اطمینان مشتری را جلب میکند و هم رسماً شعبات شمارا معرفی میکند و از مواردی نظیر سوءاستفاده افراد ناشناس با عنوان شعبه رستوران شما جلوگیری میکند و حق کپی رایت را محفوظ میدارد . از دیگر مزایای این کار بالا رفتن سئو است.
امکان پرداخت آنلاین :
اگروبسایت شما دارای درگاه پرداخت آنلاین باشد کار بسیاری از مشتریان سریعتر و سادهتر انجام میشود.
نماد الکترونیک :
نماد الکترونیک سبب میشود که هویت وبسایت شما مشخص شود و تمامی مسئولیت سایت شما به عهده مدیرمسئول رستوران باش . نماد الکترونیک سبب اطمینان از پرداختهای آنلاین میشود.
سئو :
در طراحی سایت رستوران ( طراحی وبسایت رستوران ) عملیات سئو گاها اگر تمهیدات سئو حرفهای و اصولی باشد بسیار راحت و سریع میتوان به نتایج بسیار خوب دست یافت .به دلیل رقابت بسیار بالا میان وبسایت های رستورانی و رونق کسب و کار اینترنتی سئو از فیچر هایی است که از آن نمیتوان صرف نظر کرد. سئو باعث میشود سایت شما در این رقابت پیروز شود .
سفارش غذا :
اگر در رستوران شما امکان تهیه غذا وجود دارد میتوانید با در نظر گرفتن سفارش غذا در وبسایت خود این قابلیت را ایجاد کنید که مشتری در هرزمانی اقدام به ثبت سفارش نماید و با پرداخت آنلاین هزینه را بپردازد و یا در محل رستوران یا به واسطه پیک ها تحویل نمایند.
ارسال پیامک شرح وضعیت با دریافت کد رهگیری برای مشتری :
اگر وبسایت شما دارای قابلیت ارسال کد رهگیری و ارسال وضعیت سفارش یا رزرو برای مشتریان باشد گام سبقت را به راحتی از میان رقبایتان ربوده ای. این ایده بسیار خلاقانه است و منجر به رضایت دوچندان مشتری از نحوه خدمات شما میشود.