طراحی لوگو و آرم مناسب که یکی از ابتدایی ترین و اصلی ترین قدم ها برای برندینگ است و خیلی ها هنوز هم به آن اهمیت زیادی نمی دهند
یادتان باشد، حسی که مشتریان تان به لوگوی شما دارند، مجموعه همه ی حس هایی ست که از تجربه خرید یا دیدن تبلیغ کالا یا خدمات تان به دست آورده اند.
این ۷ اشتباه را نکنید تا لوگوی خوبی داشته باشید:
اشتباه اول: زیبا، ولی فقط در یک سایز
لوگویی را طراحی نکنید که فقط در حالت زوم، زیبا به نظر برسد (و حتی برعکس!)
حتما لوگو را در اندازه های مختلف آزمایش کنید تا مطمئن شوید در همه اندازه ها، مفهوم و زیبایی مدنظر را می رساند.
اشتباه دوم: تبدیل لوگو به آثار پیکاسو!
سعی نکنید طرح ها بسیار پیچیده و عجیب و غریب باشد!
گاهی لوگو ریزه کاری های بسیاری دارد که زیبایش کرده، اما هنگام چاپ آن بر روی جنس ها و کیفیت های مختلف به مشکل میخورد!
اشتباه سوم: می توانی تا امشب برایم یک لوگو طراحی کنی؟!
چه شما طراح لوگو باشید چه هر کس دیگری، به اندازه کافی وقت برای طراحی لوگو اختصاص بدهید.
شاید خسته شوید، ایده برایتان تکراری شود، چشمانتان از هر چه لوگو ببیند متنفر شود؛ اما واقعا مهم نیست!
باور کنید یک لوگوی بد، بدون اغراق می تواند همه چیز را به هم بزند، همه چیز را هم اگر به هم نزند، خیلی ها را از شما دور می کند.
اشتباه چهارم: هرج و مرج زیادی
لوگوی شما قرار است برای مخاطبینی باشد که می خواهند در یک نگاه، کیفیت کاری، پیام برند و تفکر غالب بر کسب و کارتان را بفهمند.
اگر بعد از دیدن لوگویتان از خودتان پرسیدید: “یکمی شلوغ نشده؟” بدانید قطعا شلوغ شده است!
اگر لازم است رنگ ها را کم کنید، طرح ها را ساده تر کنید یا هر کار دیگری که می دانید انجام دهید تا ذهن مخاطب درگیر و گیج نشود! در طراحی لوگو، مانند هنرمندان مینیمال کار کنید: هرچه کمتر، بهتر!
اشتباه پنجم: کپی
شاید رقیبتان موفق باشد، اما دلیل نمی شود روش او برای شما هم کارساز باشد! روش و طراحی خودتان را داشته باشید. “خلاقیت همواره موفقیت به همراه میاورد!”
طراحی لوگو درواقع آجر اولیه برند شماست، هویت برندتان را متمایز و خاص طراحی کنید!
لوگویی طراحی کنید که اگر در کنار رقبایتان قرار گرفتید، متمایز شوید… رنگ متفاوت، نمادی متمایز و گاهی مخالف می تواند کمک کند.
اشتباه ششم: اسامی خانوادگی و نماد های نژادی
شاید نمادی، کلمه ای، طرحی و اسمی برای شما و خانواده و حتی اطرافیانتان بسیار دلپذیر و دوست داشتنی باشد، اما در نظر بگیرید که برند شما قرار است مخاطبین دیگری داشته باشد!
اسم های خانوادگی، نشان های نژادی و یا سمبل هایی که بنظر شما و اطرافیانتان زیباست، می توانند با روش های مدرن و طراحی های مناسب بیان شوند.
اما توصیه ما این است که حتی اگر شرکت یا کسب و کاری خانوادگی دارید، لوگو و نام تجاری را، با استفاده از نماد ها و اسامی خانوادگی و اساطیریتان انتخاب نکنید. باور کنید این قضیه برای دیگران هیچ جذابیتی ندارد و حتی ممکن است حس بدی در مخاطب به وجود آورد.
اشتباه هفتم: لوگوهای تاریخ مصرف دار!
مراقب باشید که لوگوی طراحی شده شما برای مدت های طولانی کاربرد داشته باشد، البته این به این معنی نیست که تغییر و بهبود لوگو در طی زمان کار اشتباهی باشد
لوگو ها نیز پا به پای شرکت ها و پیشرفت هایشان، رشد می کنند؛ اما لوگوی طراحی شده در مرحله آخر باید طرحی ماندگار باشد.