نرم افزارهای مورد نیاز طراحی و گرافیک

یک طراح گرافیک یا به اصطلاح «گرافیست»، چه ابزاری باید در دست داشته باشد. به تصویر کشیدن خلاقیت ها و ایده های یک طراح مطمئناً نیازمند ابزار و نرم افزارهایی است که کاملاً در اختیار طراح و گرافیست باشند.

 

نرم افزارهای مورد نیاز طراحی و گرافیک

امروزه طراحی گرافیک، مورد نیاز کسب و کارها و انواع و اقسام فعالیت های اقتصادی و غیر اقتصادی می باشد. شما اگر از خانۀ خود بیرون بروید، تعداد زیادی از پوسترها، تصاویر، بنرها و طرح های مختلف به چشمتان خواهد خورد.

این همه تصاویر و طرح های گرافیکی که ما در اطراف خودمان، حتی در محیط خانه می بینیم، نشان دهنده اهمیت طراحی گرافیک می باشد. بنابراین بازار طراحی و گرافیک هم می تواند پر رونق باشد. این همه توجه و نیاز مردم به طراحی و گرافیک، طراحان و گرافیست ها را بیشتر به ادامه کار در این زمینه ترغیب می کند.

مسلماً طراحان و گرافیست های با تجربه کاملاً با ابزار کار خودشان آشنا هستند و می دانند در حوزۀ کاری خودشان از چه چیزی استفاده کنند. اما در این مطلب از سایت وردپرستان، برای افراد مبتدی یا کسانی که اطلاع کافی ندارند، ابزارهای طراحی گرافیک و نرم افزارهای مربوطه را معرفی می کنیم.

همانطور که می دانید طراحی گرافیک حوزه های مختلفی دارد و در هر زمینه، ابزارهای طراحی گرافیک مخصوصی داریم. برای مقاصد مختلف نرم افزارهایی قدرتمندی ارائه شده است که در پایین به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

نرم افزارهای طراحی و ویرایش تصاویر

یکی از معروفترین نرم افزارها در این حوزه ادوبی فتوشاپ (Adobe Photoshop) می باشد. نرم افزار فتوشاپ بسیار قدرتمند است و از آن برای ویرایش تصاویر و عکسها، طراحی پوستر و بنر، طراحی کارت ویزیت و … استفاده می شود. خیلی از افراد و طراحان گرافیک از این نرم افزار گرافیکی پرقدرت بهره می برند.

نرم افزارهای طراحی تصاویر برداری (vector)

ایجاد برخی از طرح های گرافیکی از جمله اشکال، لوگوها و ایکن ها نیازمند نرم افزارهای طراحی گرافیک برای ساده تر شدن طراحی می باشد. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، تصاویر برداری یا وکتور، تصاویری هستند که در هیچ حالتی افت کیفیت ندارند. نرم افزارهای ایلوستریتور (Adobe Illustrator) و Coreldraw از جمله ابزارهای طراحی گرافیک در این زمینه می باشند.

نرم افزارهای طراحی سه بعدی و انیمیشن سازی

طراحی سه بعدی و انیمیشن سازی هم مستلزم ابزارهای طراحی گرافیک مخصوص به خود است. در زمینه طراحی سه بعدی نرم افزار های بسیار قدرتمندی وجود دارند. از جمله این نرم افزارها می توان به تری دی مکس (۳Ds Max) و مایا (Maya) اشاره کرد که در زمینه طراحی سه بعدی و انیمیشن سازی بسیار کاربردی می باشند.

نرم افزارهای طراحی سایت

برای طراحی و کد نویسی سایت می توان از نرم افزارهای ویژه در این زمینه سود برد. در خصوص طراحی سایت می توان برای ویرایش کدها از نرم افزارهایی مانند دریم ویور (Adobe Dreamweaver) و پی اچ پی استورم (Phpstorm) استفاده کرد. همچنین می توان از سیستم مدیریت محتوای قدرتمند وردپرس استفاده کرد.

نرم افزارهای مورد نیاز طراحی و گرافیک

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید