طراحی وب سایت کودکان

طراحی وب سایت کودکان

قطعا یکی از مهم ‌ترین دوران زندگی هر فردی دوران کودکی اومی‌باشد. این دوران از آن جهت بسیار حائز اهمیت است که سنگ بنای بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی انسان‌ها، در این دوران شکل می‌گیرد.

بنابراین تک‌ تک لحظاتی که یک کودک با آن‌ها مواجه است، افراد مختلف، برنامه‌های مختلف، بازی‌ها و سرگرمی‌های مختلف، در رشد و تربیت کودک تاثیر بسزایی دارند. بنابراین همه پدر و مادرها نیازمند افزایش دانش و آگاهی خود نسبت به کودکان خود هستند.آن‌ها باید بدانند که هر کودک در هر دوره زمانی چگونه باید باشد و چه رفتاری نرمال و طبیعی و چه رفتاری غیر نرمال قلمداد می‌شود؛ اما این اطلاعات چگونه به دست می‌آید؟

برای آگاهی از این موضوع پدر و مادرها نیاز است تا هنگام برخورد به مشکلی به مشاوران کودک و خانواده مراجعه کنند. اما این کار همیشه شدنی نیست. راه دیگر استفاده از کتاب‌هایی است که دراین‌ باره نوشته شده‌اند.اما مشکلی که کتاب‌ها دارند این است که اولا هنگام مشکل در دسترس نیستند و ثانیا پدر و مادرها اکثر نمی‌دانند برای مشکل ایجاد شده‌ به سراغ چه کتابی بروند.

و همچنین همه ی ما این را می دانیم که درعصر حاضر دنیای کودکان تنها محدود به اسباب بازی ها نمیشود بلکه با پیشرفت و گسترش تکنولوژی و وجود دستگاه های مانند موبایل و یا تبلت کودکان هم سهم وسیعی از اینترنت میتوانند داشته باشند. بنابراین شناسایی نیازهای این رده سنی و طراحی وب سایت مخصوص و مرتبط با آنها یکی از تخصص های شرکت ویشاوب می باشد.

طراحی سایت در حوزه کودکان و نوجوانان بسیار گسترده و در بعضی از موارد پیچیده و حساس میباشد. باید در ابتدا مشخص نمایید که چه بخشهایی قرار است در این وب سایت پوشش داده شود و حتی چه رده سنی نیز برای شما اهمیت دارد.  سپس بعد از مشخص شدن تمامی این موارد باید برای آن طرح و برنامه ریزی نمود تا با بالاترین کیفیت، کار طراحی و برنامه نویسی آغاز گردد .برای مثال در آغازمیتوانیم بخشی تحت عنوان دادن اطلاعاتی به مادران در زمان بارداری داشته باشیم. ودر بخش های دیگر صفحاتی نظیربازی های آنلاین متناسب با رده سنی کودکان و استفاده از رنگ بندی های شاد میتواند یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در وب سایت های کودکان باشد.

معمولا در وب سایت های رده سنی کودکان و نوجوانان، وجود مقاله ها میتواند مهمترین بخش طراحی سایت کودکان و نوجوانان شمرده شود. یعنی وب سایت میتواند در رده سایت های خبری قرار بگیرد. البته معرفی مکان های تفریحی، گردشگری و موزه ها و …. نیز میتواند در این وب سایت برای این دسته از مخاطبان هیجان انگیز باشد. چرا که میتوانیم وب سایت خبری و اطلاع رسانی خود را به یک مجموعه دایرکتوری تبدیل نمایید که هر شخصی از والدین کودکان تا خود کودکان و نوجوانان با جستجو در گوگل بتوانند به وب سایت و صفحات داخلی آن دسترسی داشته باشند.

حتما بخش های ویژه ای هم برای والدین کودکان و نوجوانان اختصاص دهید. نیاز های این گروه را هم شناسایی نموده تا بتوانید سرویس های خوبی را به آنها ارائه دهید. می توانید برای والدین کنترل پنل هایی هم در نظر بگیرید تا آنها با وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور خود به صورت خصوصی و به دور از چشم کودکان و نوجوانان خود با شما و وب سایت شما ارتباط برقرار نمایند. از والدین در وارد نمودن مطالب و بروز رسانی وب سایت کمک بخواهید و از آنها بخواهید تا تجربه های خود را با والدین های دیگر به اشتراک بگذارند.

حتما اگر به صورت ویژه و درست هم در طراحی سایت و هم در معرفی وب سایت به مخاطبان خود گام های درستی را برداریم, بازدید کنندگان زیادی را پیدا خواهیم نمود و این خود می توانید نوید درآمد بسیار بالایی را به شما بدهد. چرا که در نهایت وب سایت شما میتواند محل بسیار خوبی برای تبلیغ وب سایت های دیگر و کالای مرتبط و یا غیر مرتبط با حوزه وب سایت شما باشد. در نهایت وب سایت شما میتواند به عنوان وب سایت تبلیغاتی نیز برای مخاطبان شما شناسایی گردد.

در این چنین وب سایت هایی میتوان بخش ها و ویژگی هایی به شرح زیر داشت:

  • کتابخانه مربوط به کودکان در رده های سنی مختلف
  • آموزش بازی های کودکان و نوجوانان
  • اتاق رنگ آمیزی و نقاشی آنلاین و آموزش نقاشی و …
  • کاردستی کودکان و نوجوانان
  • لینک های مفید
  • کتابخانه ضرب المثل ها
  • چیستان و دانستنی ها
  • مقالات پزشکی، بیماری ها، ایمنی و …
  • برنامه های نمایشی و …
  • فروشگاه کودکان

وجود مالتی مدیا و فلش و همچنین نمایش ویدئوهای جذاب و در رابطه با موضوع اصلی میتواند بزرگترین جذابیت را برای کودکان و همچنین اولیای آنها داشته باشد.

 

بنابراین چنانچه مدیر یک مهد کودک هستید و یا یک حتی یک فردی هستید که علاقه مند هستید در این زمینه وب سایتی حرفه ای داشته باشید تا افراد دیگر بتوانند از اطلاعات و تجربیات شما بهره مند شوند می توانید هم اکنون تجربه خوبی از سفارش وب سایت کودکان خود داشته باشید.

طراحی وب سایت کودکان

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید