طراحی لوگو در فتوشاپ

لوگو با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی از جمله کورل دراو، فتوشاپ، کورل ایمپکت و …. انجام می شود. نرم افزار فتوشاپ رایج ترین ابزار برای طراحی لوگو می باشد. بسیاری با مراحل کار این نرم افزار برای طراحی لوگو آشنایی ندارند. این کار به کمی دقت و زمان نیاز دارد. تمامی مراحل به ترتیب انجام می شود و در صورتی که کاربران این نرم افزار دقت کافی روی تمامی داشته باشند، می توانند یک لوگوی زیبا و حرفه ای را طراحی کنند.

 

طراحی لوگو در فتوشاپ

در فتوشاپ می توان از امکانات زیر برای طراحی لوگو استفاده کرد:
تبدیل متن به شکل
عموما متن همان نام تجاری است که به ابتدا به شکل ساده بر روی صفحه ای که ایجاد شده، نوشته می شود. سپس با استفاده از فتوشاپ شکل آن تغییر می کند. متن باید کوتاه باشد و می توان آن را به دو زبان فارسی و لاتین استفاده کرد. برای تغیییر متن به شکل می توان از ابزار Direct Selection استفاده کرد.
استفاده از تغییر رنگ
محیط نرم افزار فتوشاپ به گونه ای است که می توان در آن از رنگ های مختلفی استفاده کرد. قسمت color picker این امکان را به کاربر می دهد تا هر رنگی را که می خواهد انتخاب کند.
پاک کردن قسمت های اضافه لوگو
در ابتدا کار ممکن است قسمت هایی از متن اضافه باشد. در این صورت می توان قسمت های اضافه را از قسمت پنل لایه ها انتخاب کرد. ابزار Backspace در سیستم های ویندوز و یا Delete در سیستم های Mac برای پاک کردن قسمت های اضافه است.
انتخاب اشکال نرم افزار
اگر بخواهیم به متن شکل اضافه کنیم، می توان از ابزارهای نرم افزار استفاده کرد. برای این کار باید بر روی شکل لوگو کلیک کرد و سپس گزینه Animals انتخاب کنید.

اشکال مختلفی در مقابل شما قرار می گیرد که با توجه به موضوع و هدف از طراحی لوگو یکی از این شکل ها را انتخاب می کنید. برای نگهداشتن سایر شکل ها می توانید بر روی گزینه Append کلیک کنید.
ایجاد افکت
افکت ها زیبایی خاصی را به لوگو می دهند. در نرم افزار فتوشاپ امکان استفاده از افکت در اختیار کاربران قرار گرفته است. برای تغییر حالت لوگو ابتدا باید از صفحه کلید استفاده کرد. در سیستم ویندوز با نگهداشتن دکمه Alt و در حالت در حالت Subtract From Shape می توان شکل لوگو را تغییر داد. در سیستم های Mac گزینه Option فشردن دکمه موس برای تغییر حالت استفاده می شود.
ویرایش تصویر
اگر قصد ویرایش لوگو را داشته باشید می توانید از ابزار Path Selection استفاده کنید. در این صورت باید بر روی عکس نیز کلیک کرده و تغییرات مورد نظر را اعمال کنید.
تغییر سایز عکس و حرکت دادن
با رفتن به ابزار Edit در قسمت منو و سپس با انتخاب Free Transform Path و یا دکمه Ctrl+T در سیستم های ویندوز و یا Command+T در سیستم های Mac می توان سایز تصویر را کوچکتر کرد و یا آن را حرکت داد.

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید