طراحی سمپلینگ | چگونه سمپلینگ طراحی کنیم؟

طراحی سمپلینگ برای فروش بیشتر محصولات باید به گونه ای باشد که تمامی جلوه های موضوع مورد نظر را نشان دهد. برای مثال سعی میکنیم سمپلینگ را برای یک شرکت مواد شوینده کامل توضویح دهیم. فکر کنید که طراحی سمپلینگ شرکت مواد شوینده دامستوس را به شما محول کرده اند.

در درجه اول برای طراحی سمپلینگ چه کنیم؟

  • بررسی موضوع مورد نظر برای طراحی سمپلینگ (شرکت مواد شوینده)
  • شناحت رنگهای موردن نظر شرکت مربوطه
  • استفاده از رنگهای سازمانی
  • طراحی کاتالوگ (برای پروموشن)
  • طراحی اوراق اداری
  • طراحی وب سایت
  • در طراحی سمپلینگ توجه به نکات ریز طراحهای قبلی بسیار حائز اهمیت است

طراحی سمپلینگ

نقش طراحی سمپلینگ در بازاریابی محصول یک شرکت یا توزیع یک برند چیست؟

سمپلینگ به علت آشنایی نزدیک مشتری با محصول باعث اعتماد بیشتری بین صاحب برند و مردم میشود و در طراحی سمپلینگ باید به این نکته توجه کرد که نوع طراحی به گونه ای باشد که کاربران را برای خرید و یا حداقل برای آشنایی با محصول ترغیب کند. طراحی سمپلینگ باید به گونه ای باشد که حس کنجکاوی عابران را برانگیزد مثلا اگر برای یک فروشگاه مواد غذایی و تک محصول ماکارونی سمپلینگ طراحی می کنید بهتر است رنگهای استفاده شده رنگهای محرک قرمز و نارنجی باشند و پخت مقداری از ماکارونی ها و تعارف رایگان عابران به خوردن محصول حس خرید را در آنها ایجاد کنیم.

مراحل انجام سمپلینگ:

  1. آگاهی از نوع کار و یا شناخت دقیق محصول
  2. شناخت بازار فروش و بازاریابی هایی که در گذشته انجام شده و نتایج آن
  3. شناخت امکانات مورد نیاز و سطح بودجه کارفرما
  4. استخدام نیروهای انسانی
  5. آموزش لازم در مورد محصول و نوع رفتار به نیروها
  6. تعیین محلهای استقرار سمپلینگها در سطح شهر و یا کشور
  7. طراحی فرمهای مشتریان
  8. تعیین نمودارهای فروش در هر منطقه از استقرار سمپلینگ

طراحی گرافیکی سمپلینگ :

مهمترین بخش کار طراحی گرافیکی سمپلینگ است اگر سمپلینگ زیبایی طراحی نکنیم هرگز کار ما به نتیجه مطلوب نخواهد رسید برای این کار می توانید از گرافیست سایت کمک بگیرید که آشنایی بیشتری با مخاطبان عبور کننده دارد.برای طراحی ابتدا ابعاد سمپلینگ را براورد کنید و سپس نقشه خود را با استفاده از رنگهای سازمانی و لوگوی شرکت مورد نظر طراحی کنید توجه داشته باشید که قسمت بالای سمپلینگ و قسمت جلوی میز نقاط طلایی هستند که عابران در طرح شما می بیند پس وقت بیشتری برای طراحی این نقاط بگذارید.

طراحی لباس فرم کارکنان سمپلینگ، توجه داشته باشید که لباس فرم باید شباهت زیادی به خود سمپلینگ و برند مربوطه داشته باشد مثلا اگر برند شما قرمز رنگ است حتما لباس کارکنان ترکیبی از این رنگ داشته باشد.

تاثیرات سمپلینگ بر فروش محصول و بازاریابی برند: (تاثیر سمپلینگ معولا طی دو دوره زمانی است)

۱٫بعد از برپایی سمپلینگ معمولا فروش محصولات بیشتر میشود به طوری که طبق آمارهای به دست آمده حتی فروش بعضی از محصولات ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

۲٫مرحله دوم فروش محصولات بعد از دوره تبلیغات و سمپلینگ است که به نوع کالا و درجه کیفیت محصول بستگی دارد اگر محصول کیفیت خوبی نداشته باشد مسلما بعد از هر دوره تبلیغات فروش آن  افت چشم گیری خواهد کرد.

طراحی سمپلینگ

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید