استاندار های طراحی قالب سایت

به طور کلی طراحی قالب سایت از دسته گزینه های بسیار مهم محسوب می شود. بارها دیده شده است که دو سایت یک محصول برای فروش را انتخاب می کنند اما آنطور که مشخص است یک سایت می تواند کاربران بیشتری را به سمت خود بکشاند به این ترتیب طراحی قالب سایت قطعا از دسته موارد مهمی است که کاربر را نسبت به سایت انتخابی مطمئن می کند و به طور کلی حس انتخاب او را تقویت خواهد کرد.

استاندار های طراحی قالب سایت

اهمیت اصول طراحی قالب سایت

موضوعی که بارها مورد بررسی قرار گرفته است در خصوص تاثیر قالب سایت بر روی کاربر است. شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که سایت ها تنها قرار است خدمتی را ارائه دهند و یا محصولی را به فروش برسانند بنابراین طراحی قالب سایت نباید آنقدرها هم مهم به نظر برسد اما این تصور بسیار اشتباه است.

داشتن یک قالب سایت استاندارد می تواند تجارت را به طور دقیقی گسترش دهد. رعایت اصول طراحی قالب سایت سبب می شود که کاربر بتواند بسیار سریع و مفید به خواسته خود دست یابد

در نظر داشته باشید که در طراحی قالب سایت باید به رنگ پردازی، اصول طراحی دقیق تصویر، اینفوگرافیک و بسیاری از مسایل دیگر را به طور دقیق توجه کرد.

 

مهم ترین اصول طراحی قالب سایت

مساله گرافیک سایت بسیار مهم است. هرگز نباید از اهمیت گرافیک سایت غافل شد. یکی از اصول بسیار مهم برای طراحی قالب سایت استفاده از تصاویر و عکس های کم حجم است در نظر داشته باشید که وجود تصاویری که بسیار بزرگ هستند و یا حجم زیادی دارند به طور کلی چندین جریان نامناسب را ایجاد خواهد کرد. در وهله اول با توجه به وضعیت نامناسب اینترنت قطعا تصویر مورد نظر هرگز نمی تواند در تایم مشخصی لود شود و کاربر باید زمان زیادی را سپری کند تا تصویر را مشاهده کند، از سمت دیگر وجود تصویر بزرگ گاه با توجه به صفحه نمایش کاربر گزینه جالبی به نظر نخواهد رسید. در نظر داشته باشید که این موضوعات بارها مورد بررسی قرار گرفته شده است. در طراحی قالب سایت باید در نظر گرفته شود که مخاطبان تنها در کمتر از چند ثانیه سایت را ترک می کنند بنابراین بهتر است با انتخاب های نامناسب موضوع را پیچیده تر نشان ندهیم.

 

همخوانی تصاویر در قالب سایت

یکی دیگر از اصولی که در خصوص طراحی قالب سایت بسیار مهم است موضوع تصاویر ثابتی است که در بخش هدر سایت قرار می گیرد. دقت کنید که تصویر انتخاب شده باید به طور دقیق با موضوع سایت همخوانی داشته باشد، به عنوان مثال اگر سایتی در خصوص دندانپزشکی فعالیت می کند از استفاده از تصویر شامپو و یا مواد شوینده بر روی قالب سایت نمی تواند انتخاب جالبی باشد. این موضوع در خصوص تصاویر متحرک نیز مهم است اما تصویر ثابت سایت اولین گزینه ای است که توسط مخاطب مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین دقت کنید که همخوانی تصویر بسیار مهم است.

در اصول طراحی قالب سایت و در بخش گرافیک همیشه سعی می شود از تصاویری برای بخش های ثابت استفاده شود که حالت عمومی داشته باشد به این ترتیب اگر سایت مورد نظر تغییر کاربری داد دیگر نیازی به تعویض تصویر ثابت قالب سایت نبوده و قطعا هزینه بسیار کمتر خواهد بود.

 

استفاده از آیکنها در طراحی قالب سایت

بارها دیده شده است که قالب سایت با یک سری عناصر رنگارنگ همراه است و یا به نوعی شاهد یک سری آیکن های رنگارنگ برای قالب سایت هستیم که شاید وجود آنها ضرورتی نداشته باشد. دقت کنید که افراط برای طراحی قالب سایت یک سم بسیار کشنده محسوب می شود. عده ای تصور می کنند هرچقدر سایت رنگارنگ تر باشد قطعا مخاطب جذب خواهد شد در صورتی که چنین تصوری از پایه اشتباه است و سبب می شود که کاربر دچار سر درگمی شود. بنابراین میزان چشمک زن بودن صفحه سایت باید به صورتی باشد که به چشم کاربر آسیبی وارد نکند و کاربر بتواند به درستی با آن ارتباط بگیرد. در نظر داشته باشید که سایت هایی که دارای طرح های متحرک غیر ضروری هستند طرفداران بسیار کمتری دارند.

 

انتخاب فونت ها برای قالب سایت

می دانیم که صدها فونت وجود دارد که زیبا هستند و واقعا کاربرپسند خواهند بود اما آیا واقعا تمامی این فونت ها در مرورگرها قابل قبول هستند اینطور نیست! تنها تعداد مشخصی از فونت ها از دید مرورگر قابل لود صحیح است.

از طرف دیگر یک سری فونت ها هستند که سبب می شود صفحه مورد نظر دیرتر لود شود و به طور کلی مشکل سرعت ایجاد می کند. بنابراین قالب سایت باید به صورتی طراحی شود که از فونت های استاندارد در آن استفاده شود.

استفاده از فونت های فانتزی باید در جای مشخص قرار بگیرد و این موضوع در خصوص فونت های رسمی نیز دارای جایگاه مخصوص به خود است. در نظر داشته باشید که سلیقه مشتری از اصول بسیار مهم برای طراحی قالب سایت خواهد بود. اضافه گویی و ساخت بخش های نامناسب در طراحی قالب سایت هیچ سودی ندارد.

استاندار های طراحی قالب سایت

 

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید