logo
  • گرافیک سایت

عوامل تبدیل شدن به یک طراح وب موفق

طراحان وب سایت اغلب نگران مجموعه مهارت های خود و تسلط بر روی عوامل مختلف مثل تکنیک های جدید CSS یا jQuery هستند. با این حال تبدیل شدن به یک طراح وب سایت موفق نیازی بیش از دانستن مهارت های جدید دارد. به غیر از ساخت و چشم نواز کردن وب سایت ، چالشی در بین طراحان وب وجود دارد که به طور موثر مرتبط با مدیریت است.

عوامل تبدیل شدن به یک طراح وب موفق

واقعا آیا موفقیت یک طراح وب نیاز به مجموعه ای از خصوصیات و صفات فردی یا کاری دارد ؟ شما به عنوان یک طراح وب سایت از چه صفات و خصوصیاتی برخوردار هستید ؟

ما در اینجا در مورد همین خصوصیات صحبت می کنیم و نکات و مواردی را معرفی کرده که باعث موفقیت یک طراح وب در کار طراحی وب سایت خواهد شد. پس تا انتها با ما باشید!

 

1- مهارت برقراری ارتباط موثر

برقراری ارتباط یکی از آن دسته از مهارت هاست که می تواند باعث پیروزی یا شکست شما در هر زمینه ای باشد و این موضوع در طراحی وب بسیار مهم تلقی می شودکه باید یک طراح وب بتواند یک ارتباط قوی با مشتری ، توسعه دهنده ها و دیگر همکاران خود برقرار نماید. این کاملا قابل درک است که گاهی اوقات اتفاقاتی در بین کار یا پروژه ای رخ می دهد که به روند طراحی وب سایت خدشه وارد می کند ، اما طراح وب است که با صبر و حوصله و دانستن دانش ارتباطات می تواند به نحوی عالی ماجرا را به سر منزل برساند.

شما به عنوان یک طراح وب باید با صحبت های هوشمندانه در مورد هر سوال یا جوابی به مشتری و ارائه گزارش های جزئی و کلی به او بتوانید کسب وکار خود را نگه داشته و مشتری را از کار و فعالیتی که به عهده شما گذاشته است ، راضی نگه دارید. بنابر این برقراری ارتباط خوب و موثر می تواند کسب و کار طراحی وب شما را زنده و موفق گرداند.

2- توانایی فروش

دنیای طراحی وب از نگاه یک طراح به شکل یک جنگل پر از درخت های همشکل و کوچک و بزرگ است که برای زنده ماندن در بین این جنگل باید ریشه ای قوی را در بین خاک پروراند تا هر نوع باد و طوفانی نتواند به راحتی آن را از بین ببرد. به منظور ایستادن مثل یک سرو در بین طراحان وب ، نیاز به خود ایستادگی و ایجاد مهارت های دانشی و کاری در خود دارید.

طراحان وب معمولا انسان های فروتنی هستند و شبانه روز در حال تلاش و رقابت با دیگر هم صنفان خود می باشند. یک طراح وب می تواند کارش را به صورت دهان به دهان ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، تبلیغات ، همکاری در پروژه های جانبی و یا غیره به مشتریان بشناساند.

با این حال اگر شما ترجیح می دهید که به سادگی روی صندلی گرم و نرم خود بنشینید تا پروژه ای به تورتان بخورد ، شما محکوم به فنا خواهید بود.

3- برنامه ریزی قبل از طراحی

در حالی که رویکرد بسیاری از طراحان وب در ساخت و ایجاد یک وب سایت با صبر و حوصله قابل انجام است ، اما واقعیت امر اینست که باید قبل از هر طراحی برای تسریع بخشیدن در کار از قبل برنامه ریزی کرده و با توجه به نیاز مشتری بتوان به سرعت پروژه را به اتمام رساند. برنامه ریزی می تواند تحقیق در مورد درخواست های مشتری ، نگاه کردن به مهارت های خود ، تعمق در کار و پروژه های رقبا و غیره باشد.

بهتر است قبل از ورود به هرگونه کاری در ابتدا در ذهن خود یک مرور کلی از نیازهای کارفرمای خود بنمایید و سپس با یک ایده شروع به رسم بخش های مختلف برای ساخت وب سایت بر روی کاغذ کنید. این موضوع باعث صرفه جویی در زمان ، پول و رسیدن به بهترین ایده است.

4- ارزیابی کاری و دریافت بازخورد

چرخه طراحی یک وب سایت با ارزیابی و تجزیه و تحلیل کار به اتمام می رسد. در آخر کار است که باید به اجرای بازخوردهای موثر از طرف مشتری و حرفه ای ها در این حوزه پرداخت. البته گرفتن بازخورد و تحمل و قبول انتقادات و پیشنهادات خیلی هم کار آسانی نیست ، چون ممکن است یک پروژه به صورت شبانه روزی وقت برده باشد و با انتقادات مشتری صبر و حوصله مان تمام شده و به پرخاشگری برسیم.

مطمئن باشید که اگر انتقادات از طرف همکاران و کارفرمای شما به صورتی موثر و واقعی باشد ، چقدر می تواند در روند طراحی های بعدی شما مفید واقع شوند. با ارزیابی کار و بررسی پروژه به اتمام رسیده توسط مشتری می توان بازخوردهای مثبت یا منفی از او انتظار داشت که بعضی از روی آگاهی و برخی دیگر از روی ناآگاهی از روند طراحی و نداشتن خلاقیت کاری پدید می آید که طراح باید با صبر و حوصله کافی به هردو پیشنهادات مثبت و منفی پاسخ دهد.

5- یک طراح وب یا طراح گرافیک

این یک تصور غلط است که طراحان گرافیکی می بایست مهارت های طراحی وب را نیز آموخته باشند و یا بالعکس. در حالی که بسیار به ندرت پیش می آید که یک فردی هم طراح گرافیکی باشد و هم طراح وب که بتواند بدون کمک هیچ همکاری به تنهایی پروژه ها را به اتمام برساند. طراحی گرافیکی و طراحی وب دو مقوله جدا از هم هستند و هر کدام از آنها نیاز به مهارت های جداگانه دارند.

بله شاید یک طراح وب کمی هم کار با فتوشاپ یا برنامه های گرافیکی دیگر را بداند ، اما مطمئنا خلاقیت و توانایی یک گرافیست ماهر را ندارد. برای موفقیت در هر کاری بهتر است هر کدام از این گروه ها در زمینه کاری خود به کسب مهارت های لازم پرداخته و با تعامل و برقراری ارتباط با یکدیگر به یک پروژه خوب که هر دو گزینه گرافیکی و طراحی وب در آن دیده می شود ، برسند.

6- تطبیق با فناوری های جدید

جهان وب مانند بسیاری از مشاغل دیگر ، هر روز دچار تغییر و تحولات بسیاری می شود . یک طراح وب حرفه ای همیشه خود را با این تغییرات همسان کرده و در روز یا هفته های کاری خود زمانی را برای آموختن این تکنیک ها و مهارت های جدید اختصاص می دهد. اگر شما نمی خواهید از گردونه رقابت با همکاران خود دور بمانید ، بهتر است خود را برای آموختن چیزهای جدید آماده کنید.

7- مهارت های نرم افزاری

اگر ما فاکتورهای موفقیت یک طراح وب را تقسیم کنیم ، مهارت های نرم افزاری یک طراح وب یکی از موارد مهم به شمار می رود. همانطور که قبلا ذکر شد ، شاخه طراحی وب به سرعت به روزرسانی می شود و هر روز یک روش جدید و نو به آن اضافه می شود یا ابداع می گردد. حتی اگر شما بلد نیستید ترفندهای جدید برنامه نویسی کنید ، حداقل باید به عنوان یک طراح موفق بدانید چگونه از این ترفندهایی که دیگران ابداع می کنند استفاده کنید.

جدا از مهارت های اصلی هسته کد نویسی ، مهمتر درک موضوعاتی مانند : مدرن ترین روش های کدنویسی HTML , CSS با کیفیت و سازگار با تمام مرورگرها ، بهینه سازی پایه ای برای موتورهای جستجو ، تکنیک های رابط کاربری با Javascript و پایه گذاری یک سایت که به مرور زمان می توان به آن صفحات دیگری نیز افزود.

حتی فقط درک یکی از این مهارت هایی که گفته شد ، قطعا شرایط را برای یک شغل خوب با مشتریان بهتر برای شما فراهم می کند.

8- بدست آوردن تجربه

داشتن تجربه کافی ، گاهی اوقات حتی از مدارک تحصیلی و یا داشتن مهارت واجبتر است. به همین ترتیب ، موفقیت یک طراح وب بستگی به داشتن تجربه و کار چندین ساله دارد. در بیشتر مواقع مشتریان و صاحبان پروژه ها برای دادن یک کار به طراح وب از تجربه و نمونه کارهای آن سوال می کنند تا ببیند آن طراحی که برگزیده اند از تجربه ای خوب و نمونه کارهایی برخوردار است یا خیر.

 

داشتن تجره گستره در زمینه کاری شما می تواند کمک کننده ، سرعت دهنده ، راه حل مهارت ها و غیره باشد. توصیه من اینست که اگر در مدرسه یا دانشگاه تحصیل می کنید و می خواهید صبر کنید تا درس تان تمام شده و بعد به جرگه طراحان وب بپیوندید ، بهتر است از هم اکنون شروع به فعالیت کرده و تجربه خود را در طراحی وب بالا ببرید تا در آینده راحتتر و سریعتر به موفقیت برسید.

 

9- سازماندهی رایانه

یک طراح وب حرفه ای از همان ابتدا وسواس خاصی بر روی فایل های رایانه ای خود دارد. مهم نیست که یک طراح چقدر در حرفه و کار با سیستم عامل رایانه خود مسلط است ، مهم اینجاست که بتوان در کمترین زمان به پوشه ها و فایل های مهم دسترسی پیدا کرد. بنابر این سازماندهی و طبقه بندی کردن تصاویر ، فیلم ها ، فایل های متنی ، گرافیکی ، صوتی و غیره و جایگذرای آنها در پوشه های جداگانه و گذاشتن برچسب و نام بر روی آنها می تواند یک راه حل عالی باشد.

 

 

10- احساس کسب و کار

طراحان وب ، چه بصورت فری لنسر یا یه عنوان یک کارمند حقوق بگیر ، باید در هنگام کار بر روی یک پروژه احساس فعالیت واقعی کسب و کار را داشته باشد. طراحی در ونیای واقعی شامل تمام موارد کسب و کار مانند خرید و فروش ، بازاریابی ، کسب درآمد و هزینه ها می شود. یک طراح وب موفق نیز باید اینچین حسی برای کارهای خود داشته باشد و به حرفه خود مانند یک شغل در دنیای واقعی بنگرد.

اگر احساس می کنید که طراحی وب برای شما فقط به عنوان یک تفریح به حساب می آید نه یک شغل ، پس بهتر است قدمتان را از این حرفه بردارید و راه را برای دیگر افراد باز کنید! ” هیچ چیز مانند یک طراح غیر متعهد و دمدمی مزاج نمی تواند به این حرفه صدمه بزند. ”

 

11- کار گروهی

طراحی وب به ندرت توسط یک نفر ایجاد می شود. این که شما در یک استودیوی بزرگ طراحی یا با یک مشتری کوچک کار می کنید ، فرقی ندارد و مهم اینجاست که کار گروهی اجتناب ناپذیر است. در حالی که کار طراح وب نیاز به یک تیم بزرگ و حرفه ای ندارد ، مهم اینست که شما بتوانید اغلب توانایی خود را با دیگران مچ و هماهنگ کنید و یا کاری را به دیگران محول کنید و دیگران را با خود هماهنگ کنید.

 

یک بازیکن تیمی خوب به معنای درک نقش خود در طرح های بزرگتر و کمک کردن به دیگران است . همانطور هم که در قدیم گفته شده ” عقل دو نفر بهتر از نتیجه گیری یک نفر است ” . یاد بگیرید به طور موثر با دیگران همکاری کنید و کیفیت کاری خود را بهبود ببخشید.

 

12- نمونه کارهای به روز شده

ایجاد و حفظ و نگهداری یک مجموعه خوب از نمونه کارها ، موفقیت هر طراحی را تضمین می کند. نمونه کارها بهترین وسیله برای به نمایش گذاشتن توانایی ها و مهارت های شماست و ایجاد یک گالری از نمونه کارهای قدیم تا جدید می تواند به مشتریان نشان دهد که هنوز شما در این حرفه مشغول به کار هستید و می توانند روی شما حساب کنند.

 

نمایش کارها و پروژه های طراحی شده بصورت یک گالری در وب سایت شخصی یا دیگر جاهای اشتراک گذاری عکس می تواند کمک بزرگی برای برقراری ارتباط با مشتری باشد پس توجه بیشتری به این زمینه نمایید.

 

13- نگاهی به طراحی های بزرگ

اگر می خواهید به یک طراح وب موفق و بزرگ تبدیل شوید ، باید به صورت مداوم و با تمرکز زیاد بر روی مجموعه وب سایت های طراحی شده توسط همکاران خود توجه داشته باشید. می توانید از اینترنت که منبع بسیار خوبی برای ایده گرفتن است استفاده کنید . البته اینترنت یک منبع ارازن و یک مرجع وسیع برای کسب تجربه های تازه است. مشاهده و جمع آوری طرح های بزرگ و الهام بخش است که به شما کمک می نماید که در طراحی وب سایت های در دست خود دید بازتری داشته باشید.

 

 

14- کپی کنید!

حالا شما یک مجموعه از نمونه کارهای طراحان وب را جمع آوری کرده اید و در این لحظه است که باید شروع به بررسی و الهام گرفتن از آنها نمایید. شاید کپی کاری کار درستی نباشد ، اما کپی کاری جزئی جداناپذیر از فرآیند یادگیری است و من پیشنهاد نمی کنم که شما کاری را کپی کنید و به خورد مشتری هایتان بدهید. کپی کردن وسیله تمرین و آموختن مهارت های جدید است.

 

اول یک طرح را انتخاب کنید و همان کاری را که طراح آن انجام داده است تکرار کنید تا با نحوه ساخت و تکنیک های جدید درباره آن آشنا شوید. این کار باعث می شود درکتان از چگونگی پیاده سازی و به کار بردن تکنیک ها برای بخش های مختلف بالا برود.

تبدیل شدن به یک طراح وب موفق

این مـــــطالب را حتمــــــا بخــوانید ( برای مشاهده مطلب لطفا روی آن کلیک کنید) :