طرح خبرنامه اینترنتی بــاید چگـونه باشد؟

طرح خبرنامه اینترنتی چیست؟ یا بهتر است اول بگویم نشریه داخلی یا خبرنامه اینترنتی چیست؟

خبرنامه ابزاري براي اطلاع رساني به مخاطبان مورد نظر با علايق مشترك درباره رويدادها، گزارش ها يا اخبار مرتبط با يك موضوع يا حوزه سازماني است.

يكي از امكانات جذاب وب سايت های اخیر استفاده از خبرنامه و ارسال آن به مخاطبان است دقیقا چیزی شبیه به یک ایمیل گروهی برای مثال شما لیستی از دوستان خود را در ایمیلتان علامت گذرای کرده اید که همگی به اخبار سیاسی علاقه دارند و هر بار که یک ایمیل سیاسی دریافت میکند آن خبر را به تمامی دوستان خود ارسال میکنید خبرنامه هم دقیقا چنین کاری میکند با این اختلاف که اخبار مورد علاقه کاربران را برای آنها ارسال می نماید. براي كارآيي و تاثيرگذاري خبرنامه ها، روش هاي متفاوتي وجود دارد و از فناوري هاي مختلف استفاده مي شود.

نمونه طرح خبرنامه اینترنتی :

طرح خبرنامه اینترنتی

خبرنامه ها به لحاظ محتوايي مي تواند شامل اين موارد باشد:

  • خبرنامه ای که اطلاعات و اخبار سازمانی را منتشر میکند.
  • خبرنامه ای که مشتریان و اعضای خارجی یک سازمان را به خواند مطلب یا خرید کالایی ترغیب میکند.
  • خبرنامه یا نشریه ای که به عنوان تبلیغات ارسال میگردد.
  • خبرنامه ای که موضوعی خاص را به گروهی خاض ابلاغ میکند مثل (کسر حقوق یک سازمان).
  • خبرنامه ای که حاوی دعوت نامه یا پیام تبریک یا تسلیت است.

خبرنامه الكترونيکی چیست ؟

خبرنامه الكترونيکی از طريق ابزار و فناوري هاي الكترونيكي و اينترنتي طراحي، توليد و ارسال مي شود. تمام خبرنامه هاي الكترونيک داراي اين ويژگي ها است:

  • دریافت خبرنامه از طریق ایمیل افراد.
  • محتوا دارای قالب گرافیکی یا متنی مربوط به خود است.
  • برای ارسال از پست الکترونیک (ایمیل) و یا نرم افزارهای وب سایت استفاده میشود.

ارتباط تعاملي خبرنامه هاي الكترونيکی با وب سايت ها :

چگونه مي توان كاري كرد كه بازديد كنندگان سايت بار ديگر به آن سايت بازگردند؟ پاسخ اين است: خبرنامه هاي الكترونيک براي ارتباط دائمي با مخاطبان بالقوه يا بالفعل سايت، طراحي و پياده سازي، ارسال و مديريت مي شوند. خبرنامه هاي الكترونيكي به عنوان يكي از پرطرفدارترين، قوي ترين و سودمندترين ابزارهاي بازاريابي از طريق اينترنت شناخته مي شود و بسياري از شركت ها و موسسه هاي بزرگ خارجي از آن به خوبي استفاده مي كنند و بسياري از كاربران اينترنتي نيز از دريافت آنها خشنودند.به این صورت که کاربران در خبرنامه عضو میشوند و خبرنامه از طریق سایت برای اعضا به صورت روزانه یا ماهانه ارسال میشود.

چگونه خبرنامه الكترونيك توليد و منتشر كنيم؟

بحث طراحي، تهيه و تنظيم، ارسال و مديريت «خبرنامه هاي الكترونيكي» ريزه كاري ها و نكات فني زيادي دارد و در مورد آن بايد از همان ابتدا با دانش و آگاهي كافي، گام هاي عملي برداشت. سيستم ارسال خبرنامه در CMS و كنترل پانل هاستينگ بسياري از وب سايت هاي جديد وجود دارد. در غير اين صورت برنامه نرم افزاري آن بايد نوشته و به عنوان يك تكه كد جديد به قالب سايت سازماني اضافه شود. براي توليد يك خبرنامه الكترونيك بسته به موضوع و قالب آن، مي توان از نرم افزارهاي فتوشاپ، كورل، فلش، دايركتور يا حتي مجموعه هاي آفيس و آدوب استفاده كرد. راه ديگر، توليد خبرنامه در قالب نشريه الكترونيك و ارسال آن به صورت دوره اي به مخاطبان است. اين امر مي تواند از طريق ايميل يا سيستم ارسال خبرنامه سرور وب سايت سازمان انجام شود.
توليد خبرنامه در قالب اطلاعيه خبري نيز از ديگر روش هاي مرسوم است. همچنين امكان توليد خبرنامه در قالب لينك به مطالب سايت و توليد خبرنامه به شكل كارهاي گرافيكي با نرم افزار هاي مختلف ميسراست.

فرآيندهاي توليد و ارسال خبرنامه چگونه است ؟

  • تولید محتوا

تولید محتوا در واقع محتواي درونی خبرنامه است و مي تواند حاوي خبر، مقاله، لينك، عكس، نشريه، دعوت نامه، اطلاعيه يا هر محتواي ديگر باشد.

  • طراحی قالب خبرنامه

خبرنامه مانند مجلات و نشريات ديگر بايد ظاهر يكساني داشته باشد. ويژگي هايي مانند فونت، عكس هاي گرافيكي، بخش بندي، تيترها، لينك ها و طبقه بندي مطالب نبايد در نسخه هاي مختلف تغيير زيادي كند و باید از طرح کلی وب سایت یا رنگهای سازمانی آن شرکت پیروی کند.

  • مدیریت و توجه به ارسال خبرنامه

هنگامي كه بخش هاي محتوا و قالب خبرنامه ايجاد شد، خبرنامه بايد براي مشتركان يا مشتريان يا گروهي از افراد كه اسامي آن ها در فهرست از پيش تعيين شده اي قرار دارد، ارسال شودزیرا ارسال خبرنامه برای گروهی که به موضوع آن اهمیتی نمی دهند کار اشتباهی است سعی نکنید ایمیل گروهی به اشخاصی که نمیشناسید بدهید همیشه سعی کنید خبرنامه را به اشخاصی بفرستید که میدانید که هستند و چه میخواهند.

طرح خبرنامه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید