خلاقیت در تزیینات شهری

خلاقیت در تزیینات شهری به چه چیزی گفته میشود؟ چرا باید در کار خود خلاقیت داشته باشیم؟ آیا هر تغییر در تبلیغات خلاقیت محسوب میشود؟ برای پاسخ به سوالاتی از این دست باید ابتدا به این نکته توجه کنیم که چرا میخواهیم در انجام یک کار خلاقیت داشته باشیم و اصولا خلاقیت برای چیست؟

خلاقيت (creativity) عبارت است از تحولات دامنه دار و جهشي در فكر و انديشه انسان، به طوري كه حائز يك توانايي در تركيب عوامل قبلي به طرق جديد باشد و به تعبيري ديگر، خلاقيت عبارت است از به كارگيري كامل توانايي هاي ذهني براي ايجاد يك فكر يا راه حل يا مفهوم نو نسبت به گذشته. به بیان ساده تر :خلاقیت شامل تولید چیزی است که هم اصیل و هم ارزشمند باشد و نشأت گرفته از فرایندهای خودآگاه و ناخودآگاه انسان می‌باشد. البته برخی هم معتقدند جان مایه خلاقیت تولید یک ایده است و ارزشمندی امری افزون شده است که در زمینه هایی دیگر مانند ارزشمند بودن از نظر تجاری سازی، فرهنگ، علم، فن آوری و سایر زمینه ها مطرح می شود.

اگر به سطح شهر و خیابانهای ولیعصر نگاهی بی اندازید ایده های جالب و خلاقیت بصری را خواهید دید که هم به زیبایی شهر کمک میکند و هم مفهوم حفاظت از محیط زیست را به درستی بیان نموده است.

خلاقیت

این هنر تجسمی به خوبی مفهوم حفاظت از محیط زیست را با پوشاندن لباس های بافتی به درختان بیان میکند استفاده از لباس بافتی که نشانگر عشق یک انسان و صرف مدت زمانی برای بافت لباس است بیانگر این مفهوم است که باید برای طبیعت وقت بیشتری بگذاریم و از آنها محافظت کنیم.

خلاقیت در کار

قرار دادن لباس هایی با رنگهای شاد حدود ۲۰۰ متر قبل از فروشگاه نظر تمامی عابران و حتی سرنیشینان خودرو را جلب میکند و آنها را به خرید از فروشگاه ترغیب می نماید حتی میتوان برای یک کافی شاپ از تخته سیاه هایی که بیرون کافه میگذارند استفاده کرد که این تخته ها به وفور در میدان انقلاب و جلوی اکثر کافی شاپ ها و قهوه خانه های هنری دیده میشوند.

خلاقیت شهرداری

تا اینجا به مفهوم کلی خلاقیت در کار پی برید حالا چگونه میتوان از خلاقیت در طراحی وب سایت و گرافیک سایت و یا طراحی یک کاتالوگ استفاده کرد؟

برای طراحی یک وب سایت و گرافیک آن میتوان خلاقیت به خرج دارد و به جای خطهای عمودی یا افقی از خطهای مورب استفاده کرد و ظاهر سایت را چیزی متفاوت با دیگر سایتها طراحی نمود همین خلاقیت در گرافیک سایت باعث جذب مخاطب بیشتری خواهد شد.

در طراحی کارت ویزیت و طراحی کاتالوگ عمده خلاقیت در نوع طراحی و نوع برش است گاهی یک برش خاص باعث زیبای کاتالوگ می گردد و کاربران را جلب می کند که حتما صفحات داخلی کاتالوگ را نگاه کنند و استفاده از رنگهای متناسب در طراحی یک کارت ویزیت و حتی یک لوگو باعث ترغیب مخاطبان به نگه داشتن آن کارت می شود.

امادر طراحی لوگو شما کاملا آزاد هستید که هر چیزی را که میخواهید طراحی کنید اما ایده پردازی در طراحی لوگو باید حتما متناسب با موضوع کاری باشد زیرا در طراحی لوگو رساندن مفهوم به کاربران بسیار اهمیت دارد و اگر میخواهید لوگوهای جدید و خلاقانه خلق کنید همیشه سعی داشته باشید ابتدا چند طرح را روی کاغذ و با فکر اولیه خود طراحی کنید و سپس به طراحی گرافیکی در برنامه های گرافیکی بپردازید.

خلاقیت در تزیینات شهری

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید