طراحی بنر پر کلیک یکی از اهداف کاربران اینترنت است زیرا بنرهای به راحتی می توانند کاربران را جذب کنند و اگر کاربر روی بنر کلیک کند و به صفحه مورد نظر ما وارد شود یعنی یک موفقیت در طراحی بنر.
نمونه بنرهای طراحی شده:
برای طراحی بنر پر کلیک باید به نکات زیر توجه کنیم:
توجه به رنگ بنر
اگر میخواید کاربران روی بنر سایت شما کلیک کنند باید از رنگهای جذاب استفاده کند زیرا از نظر روانشناسی بعضی از رنگها کشش خاصی دارند و کاربران به صورت ناخوداگاه روی آن کلیک می کنند زیرا در مغز آنها مشاهده این رنگ باعث برانگیخته شدن کنجکاویشان میشود و انها را مجبور به کلیک میکند.مثلا صفحه ای را در نظر بگیرید که با رنگهای ملایم آبی و سفید و همچینین خاکشتری طراحی شده است حالا اگر در این صفحه یک بنر زرد دیده شود خواه ناخواه حدود ۷۰ درصد کاربران بی اختیار روی آن کلیک خواهند کرد.
سایز بنر
به سایزها در طراحی گرافیکی وب سایت دقت کنید گاهی بزرگی و یا کوچکی یک بنر باعث جلب توجه کاربران میشود اما همیشه سعی کنید بنرها را در اندازه های استاندار طراحی کنید تا کاربران با دیدن بنرهای وب سایت احساس نامتعارفی از بنر شما نداشته باشند.
مکان بنر
بنر باید در نقطه طلایی طرح سایت قرار بگیرد جایی که کاربران به راحتی آن را مشاهده کنند.
طراحی بنر پر کلیک
نوع طراحی بنر را هر چند وقت یکبار تغییر دهید یعنی اگر امروز یک بنر آبی رنگ و شلوغ دارید ماه آینده بنر را به رنگ قرمز و کمی خلوت تر طراحی کنید و یا اگر بنر فعلیتان از عکس ساخته شده در ماه آینده بنر وکتوری طراحی کنید گرافیک سایت از هین تصاویر و بنرها ساخته میشود و بهتر است کاربران هر چند وقت یکبار گرافیک جدیدی ببینند.
محتوای بنر
برای طراحی یک بنر پر کلیک باید حتما بنرتان محتوای مخصوص به خودش را داشته باشد و از موضوعی پیروی کند گذاشتن چند عکس در کنار یکدیگر شاید در نگاه اول یک بنر باشد اما اگر محتوا و مضمونی را نرستاند مطمن باشید که بنر خوبی طراحی نکرده اید.