گرافیک وب چیست

 

یک وب سایت خوب وقتی خلق می گردد که حوزه طراحی گرافیک با حوزه برنامه نویسی وب در هم آمیزد و شما بتوانید سایتی با گرافیک خوب و اصول برنامه نویسی درست را پیش روی خود داشته باشید.

گرافیک وب، نحوه و ترکیب استفاده از رنگ ها، چیدمان عناصر تصویری در سایت، نوع و سایز قلم ها، رنگ قلم ها، نمایش تصاویر و در کل موضوعاتی از این دست را شامل میشود. برخی هم گرافیک وب را منحصر به طراحی لوگو و بنرهای تبلیغاتی در سایت می دانند که از نظر ما اینها بخش ناچیزی از گرافیک وب است و در دل آن جای دارد.

سایت هر چقدر هم که از نظر کد نویسی و برنامه نویسی قوی باشد باز هم نمیتواند کامل باشد اگر گرافیک آن نادیده گرفته شود ، پس یک وب سایت مناسب و خوب وقتی خلق می شود که طراحی گرافیک وب سایت با حوزه ی برنامه نویسی وب سایت درکنار هم و با هم آمیخته شوند و شما همزمان وبسایتی با گرافیک برنامه نویسی اصولی و درست را خواهید داشت .

ترکیب کردن گرافیک با کیفیت و طراحی سایت خوب ، برای جذب مشتری و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان و خریداران ضروری و لازم است.

در سایت از فضای خالی استفاده کنید و با استفاده کردن از فضاهای خالی بجا خوانایی محتوای سایت خود را افزایش دهید تا کاربر در وب سایت شما گیج و سردرگم نشود.

گرافیک وب چیست

طراحی سایت شما اگر از گرافیک سایت مناسب و زیبا بهره مند نباشد ممکن است بازدیدکننده را به سایت شما بکشاند اما بلافاصله بازدیدکنندکان وبسایت را ترک می کنند چون جذاب نبودن طراحی سایت یا به هم ریختگی و نا مرتب بودن آن کاربران و بازدیدکنندگان را گیج می کند و باعث سردرگمی آنها میشود .

طراحی سایت حرفه ای و مناسب، اگر هم تراز و مرتب باشد ناخود آگاه چشمان مخاطبین و کاربران و خوانندگان مطالب سایت را به طرف محتوای وب سایت راهنمایی و هدایت می کند.

اگر وب سایت طراحی گرافیکی درست و مناسب نداشته باشد عملا به نتیجه ای که مدنظرتان است نخواهید رسید .

افزایش ترافیک سایت، از فاکتورهای مهم و اساسی و کلیدی در پیشرفت وب سایت بوده ، زمانی عملی میشود که سایت به خوبی طراحی شده باشد و از گرافیک مناسبی برخوردار باشد تا به راحتی بازدیدکنندگان را جذب کند .

در طراحی سایت می توان قسمت طراحی گرافیکی سایت را به دست طراحان گرافیست کار سپرد، البته باید بین طراح سایت و طراح قالب و گرافیست تعامل خوب و کاملی برقرار نمود تا بتوانیم وب سایت کامل و زیبایی داشته باشیم.

یک طراح گرافیست باید با چیدمان صفحه های وب سایت آشنایی داشته باشد تا بتواند قالب خوب و بهینه ایی برای سایت طراحی نماید.

طراحی گرافیکی وب سایت چیست؟

 طراحی قالب و لایوت ( Lyout ) و چیدمان صفحه را که میتوان توسط نرم افزار های فوتوشاپ و کرول و… انجام داد را طراحی گرافیکی سایت می گویند.

در طراحی سایت می توان قسمت طراحی گرافیکی سایت را به دست طراحان گرافیست کار سپرد، البته باید بین طراح سایت و طراح قالب و گرافیست تعامل خوب و کاملی برقرار نمود تا بتوانیم وب سایت کامل و زیبایی داشته باشیم.

یک طراح گرافیست باید با چیدمان صفحه های وب سایت آشنایی داشته باشد تا بتواند قالب خوب و بهینه ایی برای سایت طراحی نماید.

ابزار هایی که یک گرافیست و یک طراح سایت باید با آنها برای طراحی سایت آشنایی داشته باشد، دو نرم افزار مهم می باشد، یکی فوتوشاپ و دیگری کرل.

یک طراح سایت با آشنایی در حد متوسط با این نرم افزار ها و آشنایی با پسوند های عکس های، مخصوصا پسوند گیف ( GIF ) ، می تواند مراحل طراحی گرافیکی سایت خود را جلو ببرد.

البته مهمتر از این مسائل آشنایی با چیدمان مناسب و قرار دادن مطالب در قسمت های مختلف صفحه می باشد.

بی شک یکی ازمهم ترین بخش های یک وب سایت ، لایه گرافیکی وب سایت است . طراحی سایت بدون داشتن ظاهر زیبا و عناصر گرافیکی در محتوای وب سایت موفقیت لازم راکسب نمی کند . بسیاری از وب سایت ها هستند که دارای کد های قوی و امنی در سمت سرور هستند اما در لایه گرافیکی کار زیادی انجام نداده در حالی که یک وب سایت کامل و جامع زمانی تکمیل می شود که هم دارای کد های سمت سرور قوی و هم در لایه گرافیکی از ترکیب رنگ و عناصر گرافیکی زیبا استفاده شود .

در طراحی سایت به طراحی کردن ظاهر وب سایت ، طراح گرافیک وب سایت یا web ui design گفته می شود . ui design  یک شاخه از رشته HCI یا همان human computer interaction  است . که به صورت یک رشته مجزا در دانشگاه های آمریکا و اروپا تدریس می شود .

در رشته ui design  به نقش رنگ ها در تاثیرگذاری بر کاربران و روانشناسی رنگ ها و ترکیب و کاربرد های آن می پردازنند . ترکیب رنگ وب سایت ها تاثیر بسزایی بر روی کاربران دارند و می تواند به راحتی یک کاربر را جذب وب سایت کند و یا برعکس در صورت رعایت نکردن اصول گرافیک وب سایت از وب سایت خارج شده و هرگز این وب سایت بازدید نکند پس بسیار مهم است که برای افزایش بازدید وب سایت حتما به دو جنبه سایت سمت سرور و سمت کاربر به یک اندازه توجه و بر روی آن ها کار شود.

گرافیک وب چیست

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید