کاربرد موشن گرافیک

موشن گرافیک بسیار به انیمیشن شبیه است با این تفاوت که انیمیشن داستانی است و به شخصیت های داستان می پردازد اما موشن گرافیک بیشتر به جنبه های سمبولیک تمرکز دارد و کاربرد آن در برند سازی و تبلیغات است و از اینمیشن در سینما و سرگمی استفاده می شود.

موشن گرافی در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین رشته‌های هنر دیجیتال می‌باشد؛ علم استانداردی است که بصورت حرفه‌ای در بر گیرنده نرم‌افزارهای مهم است.

اگر ساده بیان کنم، در گرافیک متحرک ابتدا باید یک طرح گرافیکی کامل در نرم افزارهای طراحی مانند Illustrator یا Photoshop در لایه های مجزا طراحی کرد و سپس از آنها در نرم افزارهایی چون After Effects یا Apple Motion استفاده کنیم تا بتوانیم آنها را در TimeLine خروجی نهائی انیمیشن رندر بگیریم.

 

کاربرد موشن گرافیک

 

انواع موشن گرافیک و کاربرد های آن

شناخت انواع موشن گرافیک بهترین راه برای جواب به، ‘موشن گرافیک چیست’ می باشد. در زیر با انوع موشن گرافیک آشنا شوید.

ویدیو های توضیح دهنده و فروش محصول

یکی از کاربرد های رایج موشن گرافیک همین ویدیو های توضیح دهنده است که من دوستشون دارم. در این روش یک فرایند پیچیده به بخش ها کوچک تقسیم می کنند و با کمک موشن گرافیک یک توضیح قابل فهم به کاربر رائه می دهند یا به توضیح استفاده از محصول می پردازد.

در این روزها مردم عموما تنبل هستند و ترجیح می دهند با دیدن یک ویدیو اطلاعات مورد نیاز در مورد یک محصول را به دست بیاورند. یک ویدیو خوب می تواند یک داستان عاطفی و جذاب در مورد محصول و برند باشد که فروش برند شما بسیار کمک می کند

 

انیمیشن های مربوط به طراحی رابط کاربری

هر محصولی که طراحی می شود قبل از این که پیاده سازی بشود نیاز دارد تا یک طرح کلی از آن در دسترس باشد.

راستش این روز ها در هر بخش این کار به طور تخصصی انجام می شود مثلا در بخش نرم افزار ها و وب سایت ها بیشتر با نرم افزار های مثل adobe xd انجام می شود که خود کار ایجاد prototype را انجام می دهند. ( adobe xd چیست )

 

آیکون ها

اخیرا با استفاده از svg و css می توان آیکون هایی که دارای انیمیشن هستند را بسیار سبک ساخت تا بتوان در محصولات و وب سایت ها از آن استفاده کرد.

 

انواع موشن گرافیک

لوگو ها

نرم افزار های مورد استفاده در موشن گرافیک و معرفی لینک آموزش موشن گرافیک

بیشتر از همه از افترافکت برای موشن گرافیک گرافیک استفاده می شود و در زیر لیست بیشتر نرم افزار هایی که با آن موشن گرافیک می سازند آورده شده است.

۱- Adobe After Effects

۲- Adobe Premier

۳- Autodesk Combustion

۴- Autodesk Maya or 3DS Max

۵- Apple Motion 3

۶- Final Cut pro

۷- Avid Xpress

۸- video scribe (توجه این نرم افزار اصلا مانند سایر نرم افزار حرفه ای نمی باشد و مناسب کسانی است که می خواهند سریع تر یک نرم افزار را یاد بگیریند تا کار های دوبعدی و تبلیغاتی ایجاد کنند.)

انیمیشن بیشتر داستانی است و محتوای خود را از طریق داستان به مخاطب منتقل می کند اما موشن گرافیک بیشتر بر تصویر و عناصر بصری از جمله فرم، رنگ، بافت و حرکت تکیه می کند تا محتوای خود را ارائه می دهد.
موشن گرافیک غالبا تصویر محور است ولی انیمیشن بیشتر شخصیت محور است .
انیمیشن غالبه به لایه های زیرین داستانی، روانی، احساسی و فلسفی شخصیت ها و پرسوناژ ها می پردازد اما موشن گرافیک بیشتر به جنبه های سمبولیک، نشانه شناسی و تشریح رویدادها و فرایندها می پردازد. به همین دلیل کاربرد موشن گرافیک بیشتر در صنعت تبلیغات و بردینگ می باشد.

کاربرد موشن گرافیک

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید