ویژگی های لوگو خوب ومشتری پسند

طراحی یک لوگوی خوب و ایده آلشاید در نگاه اول طراحی لوگو کار ساده ای به نظر برسد اما با نگاه دقیق تر خواهیم فهمید که تنها برندهایی در ساخت لوگو موفق هستند که توانسته اند هویتشان را در آن به نمایش بگذارند .

 ویژگی های لوگو خوب ومشتری پسند

تاثیر یک لوگو بر مشتریان و مخاطبان

لوگو در خرید مشتری می تواند بسیار موثر باشد و در فروش محصولات کمک زیادی به شما کند . امروزه تمام شرکتها برای خود یک لوگو می سازند و این لوگو ها معمولا به گونه ای است که تمام افراد حتی کودکان می توانند با یک نگاه برداشت خودشان را از آن محصول به ما بگویند . مهم ترین مسئله برای طراحان لوگو باید این باشد که هویت شرکت در آن لوگو لحاظ شده باشد.

مشیبل که یکی از بزرگترین کارشناسان طراحی لوگو به شمار می رود معتقد است که در طراحی لوگو باید چند مورد رعایت شود .

یک لوگو باید منحصر به فرد باشد !

اول اینکه لوگو باید منحصر به فرد باشد تا مشتری بتواند با استفاده از آن محصولات شما را از سایر رقبا تشخیص دهد . به همین دلیل تقلید کردن و کپی کردن لوگو از سایر شرکت ها کار درستی در طراحی حرفه ای لوگو محسوب نمی شود . نکته بعدی که باید در طراحی لوگو خود مد نظر داشته باشید این است که لوگو نباید ساده باشد چرا که یک لوگو ساده به راحتی کپی می شود در همین راستا دبورا هارکینز یکی از طراحان حرفه ای وب سایت معتقد است که هنگامی که چیزی بیش از حد ساده باشد تضمینی وجود ندارد که شکل آن توسط دیگران استفاده شود . بنابراین برای حفظ اصالت لوگو بهتر است آن را به گونه ای طراحی کنید که کپی کردن آن کار ساده ای نباشد .

به کار بردن نام تجاری در لوگو

دومین مورد از ویژگی های لوگو خوب ، مد نظر قرار دادن نام تجاری محصول است . هر چند که لوگو معمولا یک شکل مصور است اما باید نام تجاری را نیز معرفی کند . به گفته آقای هارکینز هر کار طراحی که با ویژگی های نام تجاری مستقیم در ارتباط باشد می تواند به ساخت یک لوگو منحصر به فرد ختم شود . به عنوان مثال هر دو شرکت ویکی پدیا و بایت لوگو های ساده ای دارند اما در عین حال نام تجاری خود را نیز پوشش می دهند .

انتخاب رنگ در طراحی لوگو

مورد سوم در طراحی یک لوگوی خوب مسئله رنگ است که موضوعی کلیدی در طراحی لوگو به شمار می رود و باید در هنگام طراحی مراقب باشید که رنگ ها را از خود دور نکنید . به عنوان مثال رنگ های روشن می تواند توجه مخاطب را به لوگو جذب کند . هر رنگی را با یک مفهوم متفاوت شناسایی می کنند به عنوان مثال رنگ قرمز نمایانگر انرژی و جسارت است ، رنگ نارنجی حس دوستانه و جوان پسند را به مشتری القا می کند ، رنگ سبز نمایانگر رشد و طبیعت است ، رنگ آبی حس اعتماد و آرامش را به شما القا می کند و سایر رنگ ها نیز هر کدام حس مخصوص خود را به مشتری نشان می دهند .

بکارگیری نام در طراحی لوگو

چهارمین مورد نام است . لوگو ها همواره از دو بخش آرم و نماد تشکیل شده اند . بنابراین بهتر است قبل از اینکه تنها به محصولات خود فکر کنید یک نماد را نیز برای آن در نظر بگیرید مانند لوگو های کوکاکولا که از دو قسمت تشکیل شده اند . اگر شرکت شما یک نام منحصر به فرد دارد از آن برای طراحی لوگو بهره ببرید اما در غیر این صورت باید به سایر نماد ها هم توجه کنید . هم چنین استفاده از کشیدن یک فونت نیز می تواند برای طراحی لوگو به صورت حرفه ای به شما کمک کند .

یک لوگو خوب باید انعطاف پذیر باشد !

انعطاف پذیری یکی دیگر از ویژگی های لوگو خوب می باشد و به طور کلی بهترین لوگو ها از نظر انعطاف پذیری لوگو هایی هستند که دارای سادگی خاصی باشند و مخاطب در درک آنها مشکلی نداشته باشد . به عنوان مثال لوگو آمازون با استفاده از نام تجاری خود طراحی شده است و در آن حرف a به حرف z با یک فلش کوچک متصل شده است .

تاثیر زمان

ششمین مورد که باید به آن توجه داشته باشید این است که موفقیت در مدت کوتاهی به دست نمی آید . بسیاری از لوگو هایی که الان محبوب به شمار می روند در کوتاه مدت نتوانستند جایگاه خود را پیدا کنند بنابراین نباید به سرعت انتظار داشته باشید که لوگوی شما پر مخاطب شود حتی اگر در طراحی آن از بهترین شیوه ها استفاده کرده باشید . در مورد وضعیت طراحی بایدنیاز و مخاطب خود را نیز مد نظر قرار دهید . به عنوان مثال لوگو یک شرکت تجاری شهری لازم نیست در آن از نماد های سایر شهر ها استفاده شود زیرا با مردم ان شهر و مخاطبانش تناسبی ندارد .

بهره گیری از نظرات مخاطبین

هفتمین مورد و آخرین موردی که در طراحی لوگو به شما کمک می کند بهره گیری از نظرات مشتریان خود است که برای این کار می توانید کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنید و از مشتریان خود برای طراحی لوگو کمک بگیرید .

ویژگی های لوگو خوب ومشتری پسند

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید