ویژگی های طراحی سایت

با گسترش تکنولوژی در بین افراد جامعه و در راستای آن افزایش قابل توجه دسترسی عموم افراد به اینترنت نسبت به سال‌های گذشته، بخش قابل توجهی از نیازهای موجود در جامعه از طریق ارتباطات اینترنتی پاسخ داده می‌شوند. امروزه در سطح کشور می‌توان ادعا کرد که در تمام حوزه‌های کسب و کار موجود در جامعه، خدمات اینترنتی مورد نظر به مخاطبین ارائه می‌شود. این نکته به ما نشان می‌دهد که بدون در نظر گرفتن حوزه‌ی فعالیت‌مان می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که بخش قابل توجهی از مخاطبین و مشتریان ما نیاز خود را از طریق فضای اینترنت برآورده می‌کنند. بنابراین اگر بتوانیم کسب و کار خود را در فضای اینترنت به مشتریان مورد نظرمان ارائه بدهیم، قطعا بازدهی کار افزایش چشمگیری خواهد داشت.

 

 ویژگی های طراحی سایت

فضای اینترنت شامل چه مواردی می‌شود؟

پس از اینکه تصمیم گرفتیم کسب و کار خود را وارد فضای مجازی کنیم، باید در نظر بگیریم که چه روش و راه‌حلی برای این موضوع مورد نظر ما خواهد بود! به طور کلی برای ارائه محتوای مورد نظر در فضای مجازی، درگاه‌های مختلفی وجود دارد. از جمله معروف‌ترین آنها می‌توان به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و همچنین اپلیکیشن‌های موجود برای برقراری ارتباط بین افراد با اهداف مشخص مانند دیوار ، ایسام و … اشاره کرد. نکته‌ی مهم درباره‌ی تمام مواردی که به آنها اشاره کردیم این است که اگر برای معرفی کسب و کار خود آنها را انتخاب کردیم باید بدانیم که در واقع صاحب امتیاز و تصمیم گیرنده در این دسته از فضاهای اینترنتی ما نیستیم !!! برای مثال فردی که برای معرفی کسب و کار خود یک پیج در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد کرده، هرگز نمی‌تواند تصمیم بگیرد که قالب چیدمان محتوا به چه شکلی باشد و یا اینکه محتوای مورد نظرش به شکل دلخواه دسته بندی شود. مجموعه طراحان و مسئولین برنامه‌ریزی در اینستاگرام یک پلتفرم را مشخص می‌کنند و در طول زمان بنابر صلاحدید خود، آن را تغییر می‌دهند. علاوه بر این مسئله، ممکن است محتوای پست‌های شما توسط روبات‌های شبکه اجتماعی حذف شود، ممکن است محتوای پست شما توسط کاربران گزارش شده و توسط مسئولین شبکه اجتماعی حذف شود و یا حتی اینکه کل شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط مسئولین حکومتی کشور فیلتر شده و قابل دسترس عموم افراد نباشد (اتفاقی که در گذشته برای فیسبوک و تلگرام افتاد) . بنابراین همواره به یاد داشته باشید که صفحات شخصی شما در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن های موجود دیگر ، یک فضای اجاره‌ای است و باید هر لحظه آماده باشید تا عوامل خارجی روی آن تاثیرات گوناگونی بگذارند.

حال این سوال مطرح می‌شود که اگر بخواهیم با اختیار  کامل  و بدون نگرانی‌های نام برده در فضای مجازی فعالیت کنیم، چه کار باید بکنیم؟ جواب ساده است!!! طراحی وبسایت

لازم است بگوییم اعتبار وب سایت صد ها مرتبه بالاتر از صفحات شما در اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی است زیرا بدون هیچ قانون و چهار چوبی  از لحاظ اصول طراحی می توانید سایت مود علاقه خود را داشته باشید. شما هنگامی که در شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام ، تلگرام و … فعالیت می کنید کاملا زیر نظر و تابع قواعد و اصولی هستید که ممکن است به هر دلیل داخلی و یا خارجی تغییر کند و این تغییر سودمند و یا مضر باشد پس بهتر است به  چشم یک مکمل به این گروه نگاه کنیم و در کنار وب سایت ها از آنها استفاده کنیم.در صورتی که برای معرفی کسب و کار خود در فضای مجازی یک سایت طراحی کنید، در واقع تنها کسی که برای تمام جزئیات مورد نظر آن در بخش‌های مختلف از جمله قالب محتوا، عناصر گرافیکی، طراحی سایت و دسته بندی محتوا ، حق تصمیم‌گیری خواهد داشت خود شما هستید. اما این تنها مزیت طراحی وبسایت برای کسب و کار شما نخواهد بود. در بخش بعدی به مزیت‌های طراحی سایت نسبت به سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم.

مزیت‌های طراحی وبسایت

  • تصمیم گیرنده قطعی در مورد محتوا و قالب چیدمان محتوای سایت خود شما خواهید بود : همانطور که در قسمت‌های قبل توضیح داده شد، نحوه عملکرد وبسایت کاملا در اختیار مدیران و صاحبان آن خواهد بود. طراحی وب سایت می‌تواند نتایج بسیار گوناگونی را به همراه داشته باشد و عملکرد سایت‌ها شامل طیف بسیار گسترده می‌شود. بنابراین با توجه به هدف مورد نظر شما و اعمال مستقیم سلایق شما، پلتفرم نهایی یک سایت شکل خواهد گرفت.
  • صاحب امتیاز برند و دامنه وبسایت خود خواهید بود : نکته بسیار با اهمیتی که در این رابطه وجود دارد این است که بر خلاف سایر درگاه‌های ارتباط مجازی، وب سایت اینترنتی مانند یک ملک تجاری در اختیار شماست و ارزش آن وابسته به میزان تراکنش‌ها و بازدیدهای آن داشته و می‌تواند تا حد بالایی ارزشمند شود. به طور مثال دامنه‌هایی وجود دارند که به واسطه فعالیت قابل توجهی که دارند بیش از چند ده میلیارد تومان قیمت گذاری شده اند. این بدین معنی است که شما به صورت موازی علاوه بر فعالیتی که در طول مسیر طراحی سایت خود می‌کنید، اندوخته‌ای را بوجود می‌آورید که می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.
  • قابلیت جذب مخاطبین توسط موتورهای جستجو را خواهید داشت : قطعا مهم‌ترین منبع بازدیدهای یک وبسایت دریافت ورودی مخاطبین از سمت موتورهای جستجو باشد. شما با داشتن یک وبسایت اینترنتی این شانس را دارید تا کاربران بسیار متعدد و متنوعی را از سمت موتورهای جستجو دریافت کنید و کسب و کار خود را به آنها معرفی کنید. نکته‌ی مهم در این رابطه این است که میزان دریافت ورودی مخاطبین وابسته به امتیاز و اعتباری است که موتور جستجو به صفحات سایت شما اختصاص می‌دهد و هر چه این مقادیر بیشتر باشد، میزان ورودی کاربران به سایت شما بیشتر خواهد بود.
  • قابلیت بهبود و ارتقاء امتیاز سایت خود را برای موتورهای جستجو خواهید داشت : همانطور که گفتیم میزان ورودی کاربران از طریق موتورهای جستجو وابسته به امتیازی است که از آنها دریافت می‌کنید. اما میزان این امتیاز با عملکرد شما ارتباط مستقیم دارد. به طور کلی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا امتیاز بالاتری در موتورهای جستجو دریافت کنید. به این فعالیت ها سئو گفته می‌شود. به یاد داشته باشید که سئو صفحات سایت یک مسئله کاملا تخصصی بوده و برای بهینه سازی در این زمینه نیاز به دانش بالا در این حوزه وجود دارد.
  • قابلیت استفاده از امکانات ویژه اینرتنتی مانند، درگاه‌های امنیتی، پرداخت آنلاین، کسب نماد اعتماد و … برای شما وجود خواهد داشت : هنگامی که شما برای کسب و کار اینترنتی خود به طراحی وبسایت می‌پردازید، ابزارهای گوناگونی وجود خواهند داشت تا شما را در رسیدن به هدفتان یاری کنند. در واقع بسته به اینکه پلتفرم اجرایی شما به چه شکل خواهد بود، می‌توانید از ابزارهای کمکی در قالب افزونه‌های اینترنتی استفاده کنید و نتیجه مطلوب تری را برای خود و مشتریانتان به ارمغان بیاورید.
  • فرمت های درآمدی گوناگونی برای شما بوجود خواهد آمد : شاید در ابتدای ورود به فضای مجازی به این فکر کنید که نحوه درآمدزایی شما مشخص بوده و قصد دارید از طریق آن روش درآمد بیشتری کسب کنید. اما با طراحی وبسایت برای کسب و کار اینترنتی خود متوجه خواهید شد که روش‌های نسبتا متنوعی برای درآمدزایی از این درگاه ارتباطی وجود خواهد داشت. به طور مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی تاسیس کنید، پس از گذشت زمان در صورتی که بتوانید مخاطبین زیادی را جذب خود کنید، مجموعه‌های مختلفی از شما می‌خواهند تا در ازای پرداخت مبالغی برای آنها در صفحات سایتتان تبلیغات کنید. از جمله فرمت‌های درآمدی از این بستر می‌توان به فروش حق عضویت، حق عضویت ویژه، تبلیغات، ایجاد ارتباط بین کاربر و کارفرما (واسطه گری) ، فروش فایل‌های ارزشمند، فروش محصولات فیزیکی ، آموزش مجازی و برگزاری رویدادهای مختلف اشاره کرد.
  • اعتبار شما در حوزه کسب و کارتان تا حد بالایی افزایش خواهد یافت : تصور کنید در حوزه کسب و کارتان سایتی دارید که میزان بازدید خوبی داشته و مخاطبین زیادی را به خود جذب کرده است. قطعا همکاران شما هم جزء کسانی خواهند بود که محتوای شما را رصد خواهند کرد و ناخودآگاه وجهه شغلی ویژه‌ای در این صنف برای شما بوجود می‌آید. بنابراین اعتبار بیشتری بدست می‌آورید. در مواردی مشاهده شده که برخی از همکاران مذکور برای ایجاد همکاری با مجموعه صاحب سایت پیش قدم شده و درخواست برقراری ارتباط با آنها را داشته‌اند.

چگونه یک وب سایت ایده آل داشته باشیم؟

وب سایت قدرتمندترین ابزار برای ارتباط شما با کاربران ، مشتریان و مجموعه مخاطبین شما است و باید ذکر کنیم که  شما با داشتن یک وب سایت راهی منحصر به فرد برای برقراری ارتباط با جهان خواهید داشت. یک وب سایت می تواند معرف علاقه مندی ها، کسب و کار، محصولات، شرکت،گالری عکس و … از جانب شما برای کاربران باشد و هیچ محدودیتی برای آنچه می خواهید وجود نخواهد داشت. به خاطر داشته باشید داشتن یک وب سایت ایده آل ، شما را به هدفتان نزدیک تر خواهد کرد و با توجه به دنیای امروزی هیچ فضایی همانند فضای مجازی نمی تواند امکاناتی گسترده در این زمینه در اختیار شما قرار دهد و قطعا یکی از عوامل موثر در موفقیت شما خواهد بود.

پس از مرور همه‌ی این نکات از خودتان سوال کنید که یک وبسایت ایده‌آل چه ویژگی‌هایی دارد؟ به عبارت بهتر چه چیز در یک سایت باعث می‌شود تا شما جذب آن شوید؟ بدون شک با تفکر عمیق در رابطه با این موضوع نتایج ارزشمندی بدست خواهید آورد.

 

در ادامه به انواع مختلف روش‌های موجود برای طراحی سایت می‌پردازیم.

بسترهای مختلف برای طراحی وبسایت اینترنتی

اجزای اصلی تشکیل دهنده بخش فنی یک وبسایت به دو قسمت تقسیم می‌شود که عبارت اند از : طراحی سمت کاربر (client side) و طراحی سمت سرور (server side). این در حالی است که مبنای اساسی برای تعیین فرمت طراحی سایت، مربوط به زیرساخت‌های طراحی سمت سرور است. به عبارت دیگر کدهای برنامه نویسی سمت سرور تعیین کننده ساختار سایت خواهند بود.

در حقیقت وظیفه کدهای سمت کاربر (client side code) این است که ساختاری که برای یک صفحه توسط کدهای سمت سرور ایجاد شده است را منظم کرده و ظاهری زیبا و جذاب برای کاربران بوجود بیاورد.

ساختار صفحات وب توسط زبان نشانه گذاری html مشخص می‌شود. این در حالی است که در سایت‌هایی که از پشتیبانی سمت سرور بهره می‌برند، کدهای html توسط زبان‌های برنامه‌نویسی سمت سرور تولید می‌شوند.

اگر علاقه‌مند به مباحث تخصصی حوزه وبمستری و طراحی سایت هستید، محتوای این قسمت را از دست ندهید !!!

 در این قسمت به معرفی بسترهای طراحی سمت سرور می‌پردازیم.

۱- طراحی سایت توسط زبان‌های برنامه نویسی بصورت خام

اولین گزینه موجود در این زمینه، استفاده از زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور بدون کمک گرفتن از کتابخانه‌ها و سیستم‌های مدیریت محتوا است. در این حالت به اصطلاح کدنویسی خام صورت گرفته است. معروف ترین زبان‌های برنامه نویسی برای این کار php ، asp ، asp.net و Ruby هستند.

طراحی سایت با این روش، مزیت هایی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • سرعت فراخوانی اطلاعات و لود صفحات بسیار بالا خواهد بود.
  • سیستم برقراری ارتباط با پایگاه داده بسیار منعطف بوده و قابلیت بهینه سازی بر اساس شرایط موجود را خواهد داشت.
  • در رابطه با وبسایت هایی که حجم درخواست‌های پروتوکول http در آنها زیاد است، قابلیت مدیریت بهینه درخواست طبق شرایط موجود وجود دارد.

البته استفاده از این روش معایب قابل توجهی خواهد داشت که عبارت‌اند از:

  • هزینه طراحی وبسایت در این حالت بسیار بالا خواهد بود و برای سایت‌های سطح متوسط و پایین‌تر به هیچ وجه مقرون به ضرفه نخواهد بود.
  • طراحی سایت با استفاده از این روش بسیار زمان بر بوده و نیاز به مراحل متعدد برای رفع اشکال و اصلاح ساختار خواهد داشت.
  • برای مدیریت وبسایت‌های این دسته نیاز به تخصص‌های سطح بالا است و اپراتورهای کامپیوتری قابلیت مدریت محتوا را در این بخش نخواهند داشت.
  • با توجه به گستردگی پروژه و یکتایی آن احتمال بروز مشکلات فنی و امنیتی بسیار بیشتر از سایر موارد است و برا رفع آنها نیاز به صرف زمان و هزینه بالا خواهد بود.

۲- طراحی سایت توسط کتابخانه‌های کاربردی در زبان‌های برنامه نویسی (frameworks)

در این حالت با استفاده از کتابخانه‌های معتبر نوشته شده برای زبان‌های برنامه نویسی مختلف، طراحی سمت سرور صورت خواهد گرفت. به طور مثال برای زبان‌ برنامه نویسی php کتابخانه مختلفی از جمله Laravel ، Yii ، CodeIgniter و CakePHP وجود دارد که میتوان بر مبنای آنها صفحات مختلف وبسایت را طراحی و منتشر کرد. مواردی که در حالت قبلی به عنوان مزیت به آنها اشاره شد، در این روش نیز وجود دارند. تفاوت میان این دو در این است که با توجه به استفاده از دستورات و توابع از پیش تعریف شده، انعطاف پذیری در این حالت کمتر از حالت اول خواهد بود. در نهایت سرعت برقراری ارتباط با پایگاه داده نسبتا پایین تر بوده و همچنین استراتژی آن ممکن است با محدودیت‌هایی روبرو باشد.

در این روش هزینه های طراحی نسبت به حالت قبل پایین تر خواهد بود اما همچنین مبالغ قابل توجهی بابت طراحی باید پرداخت شود. این در صورتی است که امکان ایجاد بخش مدیریتی برای محتوا توسط اپراتورهای سیستم امکان پذیر خواهد بود اما باید در نظر گرفت که امکانات آن به شدت محدود است.برای ایجاد تغییرات اساسی و رفع نواقص و مشکلات نیاز است تا زمان و هزینه قابل توجهی پرداخته شود ( هر چند که شرایط نسبت به خام نویسی بهتر خواهد بود)

۳- طراحی سایت توسط سیستم‌های مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا پلتفرمی است که بوسیله یکی از زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور طراحی شده و همانطور که از نامش مشخص است در ابتدا صرفا به عنوان فضایی برای مدیریت محتوای سایت‌ها از آن استفاده می‌شد. این در حالی است که رفته رفته به قابلیت‌های آن افزوده شد و تبدیل به محیطی با امکانات نسبتاً کامل برای طراحی وبسایت شد. رایج‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا یا همان CMS های موجود در میان کاربران با زبان php نوشته شده‌اند و از جمله معروف‌ترین آنها وردپرس ، جوملا و دروپال نام دارند.

CMS ها در حال حاضر رایج ترین ابزار و راه حل برای طراحی سایت در قالب‌ها و کاربردهای مختلف هستند. استفاده از این روش نیز مانند روش‌های قبلی مزایا و معایبی خواهد داشت اما دلیل محبوبیت آنها در این است که با توجه به شرایط عمده وب سایت‌های اینترنتی مزایای آن نسبت به معایبش سنیگینی می‌کند و افراد مختلف را مجاب می‌کند تا از آن استفاده کنند.

اگر بخواهیم معایب سیستم‌های مدیریت محتوا را عنوان کنیم، شاید مهم‌ترین مسئله محدودیت ساختارهای برقراری ارتباط با پایگاه داده‌ و در نهایت سرعت لود صفحات مطرح باشد. هر چند این موضوع زمانی می‌تواند نگران کننده باشد که یا حجم اطلاعاتی که در صفحات فرخوانی می‌کینم بسیار زیاد باشد و یا حجم مخاطبین سایت ما بیش از حد تصور باشد. با این حال سیستم‌های مدیریت محتوا در گذر زمان با ارائه راه‌حل های گوناگونی سعی در پاسخ به این چالش داشته اند تا کاربران با خیالی آسوده‌تر از آنها برای طراحی سایت استفاده کنند.

همانطور که اشاره شد، مزیت‌های استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا بسیار قابل توجه بوده و منجر به محبوبیت بیش از حد تصور برای آنها شده است. از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به راحتی کار با فضای مدیریتی وبسایت، سرعت بالا در فرآیند طراحی و هزینه بسیار کمتر نسبت سایر روش‌های موجود اشاره کرد. این در حالی است که بر خلاف تصور عموم افراد قدرت CMS ها در طراحی وبسایت با کمی چشم پوشی هم تراز سایر روش‌هایی است که قبلا به آنها اشاره شد.

برای طراحی وبسایت بهتر است از کدام روش استفاده کنیم؟

در حالت کلی نمی‌توان جواب قطعی و یکسان برای تمام وبسایت‌ها ارائه داد. در واقع برای هر مورد بخصوص باید شرایط مربوطه سنجیده شود و متناسب با آن بهترین گزینه ارائه گردد. اما می‌توان گفت که برای بسیاری از سایت‌ها با توجه به بررسی منابع و مصارف در دسترس استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا انتخاب بهینه است.

نکته مهم این است که حتی در صورتی که استفاده از CMS را انتخاب کرده باشیم در گزینش میان CMS های موجود نیز با چالشی مهم روبرو خواهیم شد. در این حالت پیشنهاد می‌شود تا از وردپرس استفاده کنیم. در ادامه به معرفی و بررسی شرایط وردپرس خواهیم پرداخت.

طراحی سایت توسط وردپرس

برای طراحی سایت، ابزارها و روش های گوناگونی وجود دارد. سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک بستر مناسب و ایده آل برای طراحی سایت های مختلف نسبت به سایر گزینه ها می باشد. وردپرس از ویژگی های مختلفی داراست که کاربران را تشویق به استفاده از این سیستم مدیریت محتوا می کند. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طراحی سایت های وردپرسی نیاز به صرف هزینه های مضاعف نداشته و با هزینه ای متعارف می توان یک سایت وردپرسی طراحی کرد.
  • ساختار وردپرس برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده و موتورهای جستجو از جمله گوگل، ارتباط خوبی با این سایت ها برقرار می کنند.
  • با توجه به ساختار هسته ی وردپرس ، امکان ساخت انواع مختلف سایت توسط وردپرس در بهترین شرایط وجود دارد.
  • مدیریت وب سایت های وردپرسی نسبت به سایر انواع سایت های موجود راحت تر بوده و کاربران به راحتی امکان مدیریت محتوا و ویرایش آنها را دارند.

انواع مختلف وب سایت اینترنتی

با توجه به اینکه استراتژی مورد نظر کارفرما در ایجاد یک کسب و کار اینترنتی چیست، سایتی که طراحی خواهد شد، می تواند انواع گوناگونی داشته باشد. تیم طراحی ۷رسانه با استفاده از کارشناسان و متخصصین در حوزه های مختلف ، انواع مختلفی از وب سایت را به طور تخصصی طراحی می کند که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

طراحی سایت شرکتی

امروزه روند فعالیت هر شرکت ، کارگاه و یا فعالی در زمینه کسب و کار در دو فضای حقیقی و مجازی صورت می گیرد. شاید به ظاهر عمده فعالیت ها در فضای حقیقی انجام شود اما آنچه که وجه تمایز این فعالان خواهد بود، حضور آنها در فضای مجازی است. طراحی وب سایت امروزه برای هر شرکت امری حیاتی بوده و علاوه بر انگیزه‌های مرتبط با جذب مخاطبین ، نقش مهمی در مدیریت ارتباطات سازمانی و ثبت فرآیندهای شرکت را ایفا می‌کند. تیم ۷رسانه با بررسی محتوای شرکت یا کسب و کار شما به کمک مشورت با برترین های اقتصادی در فضای مجازی ، تلاش می کند وب سایتی با تمامی فاکتورهای لازم جهت معرفی کسب و کار، و ارائه خدمات کارفرما طراحی کند.

برای بررسی تخصصی ویژگی‌های یک وب سایت شرکتی به لینک زیر مراجعه کنید.

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت فروشگاهی

وب سایت ها نقش حیاتی را در انجام فروش و یا معرفی محصولات در اینترنت بازی می کنند. این روزها اکثر کاربران برای صرفه جویی در زمان و عدم اتلاف وقت در مسیر های پرترافیک شهری ترجیح می دهند تا با یک جستجوی کوتاه در فضای مجازی محصول و یا وسیله مورد نیاز خود را انتخاب و سفارش دهند. در این بین بازار رقابت برای تولید کنندگان و فروشندگان بسیار داغ است. میزان هزینه های مورد نیاز و به نسبت آن بازدهی یک فروشگاه اینترنتی در مقایسه با یک فروشگاه فیزیکی، صاحبان کسب و کارهای مختلف را به سمت فعالیت در دنیای مجازی کرده است.

به یاد داشته باشید که مهم ترین پارامتر مورد نظر مخاطبان یک فروشگاه اینترنتی، ایجاد اعتماد از سمت فروشگاه است !!!

طراحی وب سایت شخصی

شاید باور شما بر این باشد که طراحی یک  سایت شخصی امری ساده است و نیاز به دانش و یا مهارت خاصی ندارد ولی باید بیان کنیم که یکی از سخت ترین انواع طراحی وب سایت ،این نوع می باشد.زیرا طراحان باید با در نظر گرفتن تمامی موارد حرفه ای و با اهمیت در این امر، متناسب با سلیقه و خواست شما وب سایتی پربازدید و مورد پسند شما طراحی کنند.

طراحی سایت خبری

در این نوع از طراحی ،  با در نظرگرفتن چند نکته ساده اعم از (جذب بازدید،استفاده از رنگ و شیوه ارائه اخبار و….) تلاش میشود  تا کاربران این سایت ها را مشتاق به گشت زنی و گذراندن وقت بیشتر در بین صفحات کنند . در این راه ایجاد تفاوت و خلاقیت در ساخت یک برند خبری در ذهن کاربران با توجه به مخاطبین حوزه خبر پربازده خواهد بود.

وبسایت خبری می‌تواند در حوزه‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. به طور مثال اخبار سینمایی، اخبار تکنولوژی، اخبار ورزشی و یا حتی اخبار عمومی . در هر کدام از موارد ذکر شده و یا سایر موارد، نکته مهم در طراحی وبسایت با رویکرد خبری، بررسی مخاطبین آن و جمع‌آوری و تحلیل نظرات آنها مبنی بر این که چه سلیقه‌ای دارند، می باشد.

اصولا وبسایت خبری باید طوری طراحی شود تا مخاطب در نگاه اول ، با بخش عظیمی از اطلاعات روبرو شود. پس از ان با توجه به سلایق شخصی اش مطالب مورد نظر خود را انتخاب و به مطالعه آن می‌پردازد. بنابراین ایجاد ستون‌های متعدد با کاربردهای متنوع و همچنین استفاده از تصاویر ، در رعایت اصول طراحی این دسته از سایت ها تاثیر بسزایی دارند.

نکته بسیار مهم در وبسایت های خبری این است که با توج به حجم بالای اطلاعاتی که مخاطب با آن روبرو خواهد شد، این خطر وجود دارد تا ذهن مخاطب عکس‌العمل منفی به صفحه سایت نشان داده و منجر به خروج از سایت شود. برای حل این مشکل استفاده درست از رنگ‌ها و ایجاد یک تم با رعایت اصول طراحی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. به بیان ساده تر در عین حال که از حجم تصاویر و متون زیادی در صفحات استفاده خواهد شد، باید یک هماهنگی و هارمونی بین محتوای صفحه ایجاد کرد تا باعث دلزدگی و خستگی ذهن مخاطبین نشود.

طراحی سایت گردشگری

از آنجا که در این روز ها اکثر کاربران مشتاق به سفر ، استفاده از تور های داخلی یا خارجی و یا با خبر شدن از مناطق گردشگری و سایر موضوعات مربوط به این عنوان هستند و با توجه به اینکه در فضای مجازی با استفاده از وب سایت ها در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین اطلاعات را کسب می کنند روز به روز شاهد پیشرفت و رونق این وب سایت ها هستیم.

 

خدمات طراحی وب سایت

افراد یا مجموعه هایی که تصمیم بر طراحی وب سایت برای کسب و کار خود دارند، به دو گروه تقسیم می شوند. دسته اول شامل افرادی است که تا کنون تجربه کسب و کار اینترنتی و یا فعالیت در فضای مجازی را نداشته اند و برای اولین بار سمت فضای مجازی و اینترنت آمده اند. پیشنهاد میکنیم اگر جزء دسته اول هستید حتما از صفحه راه اندازی کسب و کار اینترنتی بازدید فرمایید.  دسته دوم افرادی هستند که پیش از این در فضای مجازی فعالیت داشته اند و یا تجربه موفقی نداشته اند و یا اینکه تصمیم بر ارتقای سطح فعالیت خود و بهبود عملکرد آن دارند، بنابراین برای طراحی وب سایت مورد نیاز خود اقدام نموده اند.

افرادی که در دسته دوم قرار دارند، به خوبی اطلاع دارند که همکاری با یک مجموعه قابل اعتماد و منظم چه بازدهی را در فعالیت شان به همراه خواهد داشت. عوامل مختلفی می‌تواند فضای قابل اعتمادی را میان صاحبان کسب و کار و مجموعه‌های متخصص در طراحی وب سایت ایجاد کنند. یکی از روش های مطمئن برای کسب اطمینان از گروهی که قرار است طراحی وب سایت خود را به آنها بسپارید، بررسی نتیجه کار مشتریان سابق آن مجموعه و میزان رضایت مندی آنها است.

  1. طراحی وب سایت فروشگاهی
  2. طراحی وب سایت خبری
  3. طراحی وب سایت شخصی
  4. طراحی وب سایت گردشگری
  5. طراحی وب سایت وردپرسیی
× هر سوالی دارید ازمون بپرسید