logo
  • گرافیک سایت

ورزشهای کار با کامپیوتر

ورزشهای کار با کامپیوتر روال عادی شغل بیشتر کارمندان در روز حدود 8 ساعت کار پشت کامپیوتر می‮شود. نشستن و کار مداوم با کامپیوتر برای بدن خوب نیست، چون باعث مشکلاتی مانند کمردرد، دردهای مزن مچ دست و خستگی چشم‮ها می‮شود از سوی دیگر، لازم نیست چون کارتان پشت میز است، سلامتی خود را به خطر بیندازید اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همه روز پشت میز می‮نشینید، مراحل ساده‮ای وجود دارند که با دنبال کردن آنها می‮توانید طرز نشستن خود را بهتر کرده و مراقب سلامتی‮تان باشید زیرا اگر سلامتیتان به خطر بیافتد کم کم از کار کردن فرار خواهید کرد و دیگر نمیتوانید درآمد لازم را داشته باشید.

مطالعات جهانی نشان داده است که 70 درصد علت ترک کار در تمامی جهان بروز دردهای مفصلی در هنگام کار میباشد بنابراین با رعایت اصول ارگونومی سعی کنیم زنگی بهتر و سالمتری داشته باشیم زیرا قبل از هر کاری باید سلامت جسمی داشته باشیم تا بتوانیم از زندگی خود لذت ببریم پس به تصاویر و نکات پزشکی زیر توجه کنید اگر با کامپیوتر کار  میکنید.

چهار قسمت از بدنتان بیشتر دوچار اسیب می شوند پس حتما ورزشهای کار با کامپیوتر را انجام دهید:

  • مهرهای انتهای کمر و گردن
  • مچ دستها
  •  زانوها و مفاصل چهار سر زانو
  • چشمها

ورزشهای کار با کامپیوتر

1.برای سلامتی مهرهای انتهای کم و گردن همیشه در هنگام کار به صندلی خود تکیه دهید و سر خود را دقیقا مقابل صفحه مانیتور خود قرار دهید هرگز رو به پایین نگاه نکنید با گذاشتن یک کتاب زیر مانیتور خود می توانید اندازه ان را تنظیم کنید.

ورزشهای مچ دست

2. برای سلامتی مچ دستانتان ورزشهای بالا را انجام دهید و از موسهای روانتر با و زیر موسی مناسب استفاده  کنید و اگر راست دست هستید گاهی با دست چپتان کارکنید و اگر چپ دستید این کار را با دست راست انجام دهید.

چهار سر زانو

3. برای سلامتی زانوها و پاها باید ورزش کنید و گه گاهی از صندلی خود بلند شوید و چند متر قدم بزنید حتی در فضاهای کوچک کاری می توانید در جای خود بلند شوید و سپس بشنید و عضلات چهار سر زانوی خود را با ورشهای ساده قوی کنید می توانید همانطور که روی صندلی خود نشسته اید هر پا را به مدت 30 ثانیه بالا نگهدارید و سپس با پای دیگر این کار را 30 مرتبه تکرار کنید.

ورزش چشم

4. برای مراقبت از چشمهای نور مانیتور خود را کم کنید، زیاد پلک بزنید، بیشتر آب بخورید، سعی کنید از پنجره به دور دستهای نگاه کنید به پرواز پرنده ها در اسمان خیره شوید و سعی کنید با چشمان خود انها را دنبال کنید ( به قول پدر بزرگها : چشم سلطان بدن است مواظب سلطان بدنتان باشید. ) ورزشهای کار با کامپیوتر

ورزشهای کار با کامپیوتر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه