هارمونی رنگها در سایت

هارمونی رنگها در سایت باید حتما رعایت شود زیرا اگر گرافیک سایت بدون هارمونی رنگها در سایت صورت گیرد سایت زیبایی بصری نخواهد داشت و کاربر به راحتی سایت شما را بسته و از صفحه شما خارج خواهد شد قالب سایت برگرفته از هارمونی رنگها و گرافیک سایت است.

رنگ ها می توانند احساسات مهم و  زیادی را منتقل کنند  طراحی قالب گرافیکی سایت خیلی مهم است که بدانید  رنگ ها چه تاثیری دارند روی ذهن کاربر دارند.

آیا می دانید که رنگ ها چه مفهومی  طراحی قالب گرافیکی سایت  دارند؟

رنگ های گرم و سرد:

warmcolors

coolcolors

هارمونی رنگها  سایت ،رنگ های گرم شامل رنگ های قرمز، زرد نارنجی است . از این رنگ برای دیوار ها و خانه استفاده می شود یا به عنوان رنگ تاکید کننده و نمایش بیشتر رنگ های خنثی ( سفید و مشکی) استفاده می گردد

رنگ های سرد مانند آبی، بنفش و سبز است. یک انتخاب متداول  رنگ آمیزی دیوار  ، اتاق  خواب برای ایجاد احساس آرامش  فضای خانه به دلیل خصوصیت کاربردی بودن آنها است.

از این رنگ ها برای هدایت احساسات و عواطف  طراحی گرافیکی وب سایت استفاده می شود.

رنگ های گرم شادابی و راحتی را القا می کنند.این رنگ ها باعث می شوند فضا کوچکتر به نظر برسد زیرا تن رنگ های گرم باعث ایجاد حس راحتی می شود رنگ های گرم باعث فعال شدن عکس العمل های مغز می شود و احساس هیجان ، عشق و  بعضی مواقع عصبانیت را القا می کند پس  طراحی قالب گرافیکی سایت باید توجه داشت که کجا از این رنگها استفاده شود.

انتخاب رنگ های سرد، جهت آرامش و تسکین ، تا حدی منحصر به فرد است وباعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضای موجود می گردد. ایرادی که به رنگ های سرد چرخه رنگ میگیرند این است که فضا را سرد تر از آنچه هست نمایش میدهد و باید با فضا های آزاد منطبق شود.(مثل رنگ های سفید یا خنثی موجود طراحی گرافیکی وب سایت).

رنگ های سرد باعث ایجاد اثرات منفعل( غیر فعال) مغز می شود که باعث ایجاد احساس رضایت، آرامش و عدم فعالیت کاربران وب سایت می گردد.

قرمز

 

red2

قرمز یکی از سه رنگ اصلی است. یکی از قدرتمند ترین و احساسی ترین رنگ می باشد . رنگ قرمز احساس شیرینی و بی گناهی را حین ترکیب با رنگ سفید و ایجاد رنگ صورتی میدهد و وقتی به صورت خالص استفاده می شود تیزی و تندی را القا می کند. با اضافه شدن رنگ مشکی، قرمز احساسات سنگین تری را بیان می کند مثلا عصبانیت یا بیان شدید احساسات را به کاربران القا می کند.

قرمز به عنوان رنگ اولیه هم  پس زمینه طرح ها و همبه عنوان رنگ تاکید، استفاده می شود . تقریبا  بین رنگ های دیگر بهترین رنگ برای تاکید است.طیف رنگی قرمز می توانند احساس عشق، هیجان، رشد و نمو را القا کند بنابراین طراحی اسلایدر سایت بیشتر برای تاکید روی موضوعی ان قرمز طراحی می کنند.

چکیده خصوصیات رنگ قرمز:

  • رنگ قرمز روشن برای بیان عشق و لذت به کار می رود.
  • قرمز تیره برای بیان حس انتقام جویی، عصبانیت همچنین شجاعت و رهبری را القا می کند.
  • صورتی برای ایجاد فضای رمانتیک و قابلیت های زنانه استفاده می شود.
  • قرمز- قهوه ای تغییر و سقوط را القا می کند.

سبز

 

green2

رنگ سبز یکی دیگر از رنگ های اولیه است .این رنگ یکی از آرامش بخش ترین رنگ ها است که دارای سایه های خنثی است.

سبز تعادل و هارمونی را القا می کند و بعضی اوقات برای شرح طبیعت و ایجاد امید استفاده می شود. سبز کمی روشن تر ( با مقداری زرد) بیشتر شادی آور و نورانی است و می توانند کمی هم حس گرمی رنگ هم منتقل کند. سبز تیره تر ثبات، امنیت و فراوانی را القا می کند

لازم است بدانید که که بعضی اوقات پیامد ها عاطفی ناخواسته را با رنگ سبز نشان میدهد مثلا بیماری یا بی تجربگی.

چکیده خصوصیات رنگ سبز:

  • زرد- سبز بیماری و اختلاف را القا می کند.
  • سبز تیره جاه طلبی، کامیابیرا القا می کند.
  • سبز متمایل به آبی سلامتی و ثبات را القا می کند.
  • سبز زیتونی نماد صلح و هارمونیرا القا می کند.

آبی

blue1

آبی رنگ آرامش ، صلح و امنیت است.آخرین رنگ از سه رنگی است که رنگ های اصلی RGB، آبی به دلیل اینکه حس آرامش و دوستی را القا می کند به عنوان رنگ اصلی است که شبکه های اجتماعی محبوب مردم یعنی فیس بوک و تویتر از آن استفاده کرده اند

از رنگ آبی هم به عنوان رنگ های پیش زمینه و هم رنگ های تاکیدی می توان استفاده کرد و همچنین رنگی است که مردم با آن به راحتی ارتباط برقرار می کنند و البته می توانیم بگوییم که این رنگ، یک رنگ مردانه نیز هست

آبی به آب و آسمان نیز ارتباط دارد که به وب سایت شما حس طبیعت را میدهد.

چکیده خصوصیات رنگ آبی :

  • آبی روشن سلامتی، عمق، ثبات و ایمان را القا میکند .
  • آبی تیره تر دانش ،اعتماد و کمال را القا می کند.

بنفش

purple1

رنگ بنفش ترکیبی از طیف رنگ های گرم و سرد یعنی عشق و آرامش، رنگ های قرمز و آبی می باشد. بنفش از قدیم نماداشراف و ثروت است. بنفش همچنین به ترویج حس خلاقیت و قوه تخیل کمک می کند

از رنگ بنفش استفاده گوناگونی می شود. سایه های سبک، که خیلی نرم و ظریف است می تواند یک حس رمانتیک ایجاد کند. سایه های تیره تر احساس سنگین تر و دمدمی مزاج بودن را القا می کند و بعضی مواقع حس بی ثابتی و سر سختی را میدهد

چکیده خصوصیات رنگ بنفش

  • بنفش روشن حس لطافت، حس نوستالژی و رومانتیک را القا می کند.
  • بنفش تیره حس دمدمی مزاج بودن، سر سختی ، دلتنگی و نا امیدی و بعضی مواقع حس جاه طلبی و نظارت  القا می کند .

زرد

yellow1

 

زرد به راحتی هارمونی رنگها در سایت ، شادی را القا می کند. این رنگ با احساس انرژِی زائی و تشویق  ارتباط است. این رنگ بسیار مهیج است و به همه چیز حس روشنائی و خورشیدی می دهد. یکی از معایب استفاده از رنگ زرد انتقال حس خطر است.

رنگ زرد برای برجسته تر کردن موضوعی یا تاکید استفاده می گردد اما استفاده تمام طرح از ین رنگبسیار دشوار است زیرا باید با انتخاب کنتراست های موجود این رنگ مطمئن شوید که پیغام شما صحیح منتقل می شود .

چکیده خصوصیات رنگ زرد:

  • رنگ زرد روشن برای القای حس خطر و ترس است.
  • رنگ زرد تیره تر برای القای شادی ، لذت و تازگی است.

نارنجی

نارنجی یک ترکیب دارای (هارمونی رنگها در سایت) هارمونی بین رنگ های قرمز و زرد است. یعنی ترکیب عشق و انرژی با رنگ اولیه یعنی زرد به همراه حس خورشیدی و تازگی آن است.نارنجی به برقراری تعادل، انرژی زا بودن و فراخوانی گرایش دارد.

اما استفاده از این رنگ کمی سخت است . طیف های نارنجی بیشتر،  قسمت های مهم سایت و به صورت رنگ تائید کننده استفاده می شود، اما وقتی به عنوان رنگ غالب از آن استفاده کنیم کمی کار شلوغ به نظر می رسد.

چکیده رنگ نارنجی  هارمونی رنگها در سایت

  • زرد- نارنجی یا نارنجی طلایی حس پرستیژ و خرد را القا می کند.
  • قرمز – نارنجی حس لذت، انرژی و سلامتی و آرزو را القا می کند.
  • نارنجی تیره به معنی تغییر و عدم اطمینان است.

قهوه ای و رنگ های خنثی

هارمونی رنگها در سایت

رنگ های خنثی ( رنگ بژ، شیری، خاکستری مایل به قهوه ای، توسی) و قهوه ای بهترین مثال ممکن از طبیعت هستند که بسیار طراحی قالب سایت ها استفاده می شوند. رنگ های خنثی و قهوه ای مذمون آرامش و صلح ، سازگاری، اعتبار و حتی حس خستگی را القا می کنند.

brown4

قهوه ای، کاربرد های گوناگونی دارد مثلا برای پس زمینه طرح، به عنوان رنگ تاکید کننده وبرای رنگ متون استفاده می گردد. همچنین  ترکیب با رنگ های دیگر برای ایجاد افکت های زیبا استفاده می شود که بسیاربه طراحی قالب گرافیکی سایت های ایرانی و هنری مورد توجه قرار می گیرد.

چکیده خصوصیت رنگ قهوه ای

  • قهوه ای خیلی کمرنگ برای القای آرامش، پاکی، ظرافت است.
  • قهوه ای کمرنگ ( میانه) خستگی، کسلی و حفاظت القا می کند
  • قهوه ای تیره استحکام، راحتی و تجربه  القا می کنند.

سیاه و سفید

رنگ های سفید و سیاه خالص ترین شکل رنگ هستند .هارمونی رنگها در سایت هر یک معنای سادگی و اداری بودن را میرساند. تقریبا غیر ممکن است که رنگی  بدون استفاده از رنگ های سیاه و سفید ایجاد کرد که  طراحی قالب گرافیکی سایت کمتر به چشم اید.

سفید معمولا مذمون تمیزی، پاکی و کمال  القا می کند. رنگ مشکی معنی قوی بودن ، رمز آلود بودن و ظرافت را منتقل میکند. بعضی اوقات معنی ترس و نا شناخته بودن را هم میدهد.

black1

 

چکیده خصوصیت رنگ ها ی سفید و مشکی گرافیک سایت:

  • سفید، تمیزی، پاکی و رهایی  طراحی وب سایت القا می کند.
  • سیاه، قوی، ظرافت و رمزآلودگی طراحی گرافیکی قالب سایت القا می کند.
  • توسی آرامش و بی تمایلی طراحی اسلایدر سایت القا می کند.

 

هارمونی رنگها در سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید