نیاز مخاطب در طراحی سایت

سایت بدون مخاطب ارزشی ندارد. شما فکر میکنید شرکتها، در طول سال چقدر ضرر طراحی نامناسب وب سایت های خود را می دهند؟ با گذشت زمان ، نیاز به یک وبسایت بهینه و کاربردی بیشتر نیاز می شود ؛ در صحنه ی رقابت تگاتنگ این روزها ، کسی برنده خواهد بود که جنبه های ریز و درشت از یک وبسایت خوب را بداند و تک به تک آنها را روی سایت خود پیاده سازی نماید.
اِلمان های یک وبسایت خوب چیست ؟

 

نیاز مخاطب در طراحی سایت

حول محور نیاز های بازدیدکنندگان بچرخید

 

زیبایی در برابر کارایی. هر آنچه در طراحی یک وبسایت مطرح است ، بهتر است در راستای رفع نیاز مخاطب باشد . طراحی ساده و کاربردی ، رابط کاربری ساده ، محتوای آموزنده و… از جمله مواردی است در یک وبسایت خوب دیده می شود. یک قاعده کلی برای طراحی یک وبسایت خوب و حتی عالی وجود دارد : “همیشه از دریچه نگاه مخاطب به وبسایت خود نگاه کنید”.
قبل از اینکه خودتان را جای مخاطب بگذارید باید بدانید با چه قشری از مخاطبان طرف هستید ؛ از لحاظ سن ، جنسیت ، رسوم ، و…

۱) استراتژی مسیریابی مناسب در سایت تعبیه شود

تعیین یک استراتژی مسیریابی درست و پیاده سازی بر روی سایت از جمله مواردی است که تعریف و تمجید مخاطب را پس از آشنایی با سایت شما در بر خواهد داشت؛ ساختار مسیر یابی باید به دور از هر گونه پیچیدگی و عدم توازن طرح شود به طوری که بازدید کننده با نگاه اول متوجه شود که استراتژی مسیریابی در سایت شما از چه قاعده ای پیروی می کند.

هنگام استراتژی مسیریابی حواستان به انعطاف پذیری باشد چون ممکن است در آینده همگام با پیشرفت سایت ، نیاز پیدا کنید لینک های جدید دیگری را به آن بیافزایید.

۲) هماهنگی با هر رزولویشن در سایت در نظر گرفته شود

 یکی از موارد مهمی که روی جذب مخاطب تاثیر قابل توجهی دارد هماهنگی وبسایت با هر رزولویشن مختلف است . وقتی وبسایت شما با هر رزولوشنی تناسب داشته باشد در واقع این پیام را به مخاطب می دهد که شما را خود آماده کرده اید تا به هر نحو میزبان مخاطبین باشید و بازدید کننده نیز قطعا پالس این ادای احترام شما را دریافت خواهد کرد .

 

به طور کلی یک طراحی وبسایت خوب همواره بازدید کننده را تشویق می کند تا بیشتر گوشه کنار های وبسایت شما را بگردد چون یک وبسایت خوب طوری طراحی و پیاده سازی شده مخاطب را خسته و کلافه نمی کند .

نیاز مخاطب در طراحی سایت

 

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید