نکات مهم در طراحی سایت شخصی

نکات مهم در طراحی سایت شخصی

طراحی سایت شخصی برخلاف تصور بسیاری از افراد، تنها مخصوص انسان های مشهور و نام آشنا در زمینه های هنر، ورزش و یا صاحبان برندهای معروف و متخصص نمی باشد، بلکه یک فرصت مناسب است برای معرفی هر شخص با هر سطح از تجربه و دانش به دیگران. در طراحی سایت شخصی باید و نبایدهایی وجود دارد و برخی از موارد را بهتر است در حین طراحی مد نظر داشته باشید

در چه زمنیه ای مشغول به کار هستید؟ کجا زندگی میکنید؟ به چه چیزهایی علاقه مند هستید؟ در چه زمینه ای تخصص دارید؟ هنرمندان و شخصیت های معروف مورد علاقه تان چه کسانی هستند و پاسخ به بسیاری از سوالات دیگر، براحتی با طراحی سایت شخصی حرفه ای برای یک شخص قابل درک می باشد.  علت حساسیت در طراحی سایت شخصی به این خاطر است که نشان دهنده ی شخصیت و طرز فکر فرد می باشد و نداشتن دقت کافی در حین طراحی می تواند در معرفی شخص نتیجه ی نامطلوب داشته باشد. از جمله موارد مهم در طراحی سایت شخصی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انتخاب نام مناسب در طراحی سایت شخصی

اولین گام در طراحی سایت انتخاب نام و دامنه ی مناسب می باشد. با توجه به اینکه در سایت های شخصی هدف معرفی شخص خاصی می باشد، در نتیجه بهترین کار قرار دادن نام شخص به عنوان نام سایت می باشد. با اینکار در جستجوهای اینترنتی براحتی سایت نمایش داده می شود و افرادی که بدنبال سایت شما هستند، راحت تر می توانند شما را در دنیای پیچیده ی مجازی پیدا کنند.

داشتن هدف مشخص در طراحی سایت شخصی

 طراحی سایت شخصی باید بدانید که چه هدفی دارید. با طراحی سایت شخصی قصد به نمایش گذاشتن نمونه کارها و تخصص تان را دارید یا تنها برای سرگرمی و به اشتراک گذاشتن مطالب جالب با دیگران میخواهید سایت داشته باشید؟ بعد از مشخص شدن هدف می توانید تصمیم بگیرید که چه بخش ها و صفحاتی در سایت داشته باشید.

انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت شخصی

با ورود به سایت های شخصی و مرور مطالب و گشت و گذار در صفحات مختلف آن تا حد زیادی می توانید با شخصیت و روحیات مالک سایت آشنا شوید. در نتیجه رنگ مورد نظر برای سایت را با شناخت شخصیت و طرز فکر فرد مورد نظر انتخاب کنید. شما به عنوان یک طراح سایت باید بتوانید با داشتن چند جلسه نشست پی به روحیات فرد ببرید و با در نظر گرفتن تاثیر و روانشناسی رنگ در طراحی سایت، رنگ مناسب را انتخاب کنید. البته برای این کار تا حد زیادی می توانید از خود شخص سوال بپرسید و رنگ های مورد علاقه ی وی را به صورت هوشمندانه در طراحی سایت شخصی به کار ببرید.

رابط کاربری مناسب در طراحی سایت شخصی

سایت های شخصی برخلاف آنچه در طراحی سایت فروشگاهی باید مدنظر داشته باشید، پیچیدگی کمتری دارند و مخاطب باید براحتی با ساختار سایت آشنا شود و به عبارت دیگر، رابط کاربری ساده و کاربرپسندی باید داشته باشد. گرافیک منحصر به فرد، قرار دادن صفحات اصلی و ضروری در جای مناسب و داشتن طرح نهایی منسجم از جمله مواردی می باشد که در طراحی رابط کاربری مهم می باشند.

تولید محتوا در طراحی سایت شخصی

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید در طراحی سایت شخصی مدنظر داشته باشید، داشتن وبلاگ حرفه ای و جذاب می باشد. ساختار زیبا با فونت و رنگ مناسب در وبلاگ سایت های شخصی می تواند محیطی مناسب برای قرار دادن مطالب جذاب را فراهم کند. بدون شک افراد مختلف در سایت های شخصی بدنبال فضایی هستند تا بتوانند راحت تر با مخاطب حرف بزنند و مطالب مفید و مطابق با اصول سئو را با دیگران به اشتراک بگذارند.

قالب مناسب در نمونه کارهای سایت شخصی

در حالت کلی بسیاری از افراد ترجیح میدهند سایت شخصی داشته باشند تا بتوانند نمونه کارهای خود را براحتی برای افراد زیادی در گوشه و کنار دنیا به نمایش بگذارند و در نتیجه به نوعی حرفه و هنر خود را به دیگران معرفی کنند. قطعا اگر نمونه کارهای شخص در ساختاری مناسب و جذاب به نمایش گذاشته شود، تاثیر زیادی در جذب مخاطب بیشتر و در نتیجه تبدیل آنها به مشتری خواهد داشت. سعی کنید در طراحی سایت شخصی گالری و آلبودم نمایش نمونه کارها را کاملا حرفه ای ایجاد کنید تا بازخورد خوبی داشته باشد.

طراحی سایت شخصی خلاقانه

با نگاه و جستجوی ساده در اینترنت کاملا متوجه لیست بلند بالایی از انواع مختلف سایت های شخصی خواهید شد. در نتیجه برای موفقیت در جذب مخاطب باید بدنبال راه های ویژه ای بود و خلاقیت را چاشنی طراحی سایت کرد. سایت های خلاقانه در کمترین زمان می توانند به جایگاه مطلوبی در نتایج گوگل دست پیدا کنند و به خوبی شخص را به دیگران معرفی نمایند.

طراحی سایت شخصی واکنش گرا

در دنیای امروز تفاوتی ندارد که بدنبال طراحی سایت رزرو هتل باشید یا سایت شخصی، در هر صورت باید به واکنش گرایی و نمایش صحیح آن در دستگاه های مختلف دقت کنید. واکنش گرایی یا responsive بودن یکی از مهم ترین بخش های طراحی سایت می باشد که تاثیر مستقیم بر رضایت کاربر و در نتیجه بهبود سئو خواهد داشت.

منوی درباره ما در سایت شخصی

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید در سایت های شخصی قرار داد، صفحه ی درباره ی ما می باشد. بدون شک اکثر کاربران با ورود به سایت های شخصی تمایل دارند تا کمی درباره ی زندگی و شخصیت صاحب سایت اطلاع داشته باشند، در نتیجه پیشنهاد می کنیم خلاصه ای از نکات مهم در زندگی و گذشته و تخصص کاری تان را در صفحه ی درباره ما قرار دهید و راه های برقراری ارتباط با شما را در سایت ذکر کنید.

نکات مهم در طراحی سایت شخصی

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید