نکاتی پیرامون مراحل طراحی سایت

نکاتی پیرامون  مراحل طراحی سایت
برای طراحی سایت مورد نیاز خود می بایست مراحل زیر را حل طی کنید. دقت کنید که همچنان حرف اول را اطلاعاتی می زنند که روی وب سایت خود می خواهید قرار دهید.

انتخاب دامنه:

در شروع شما می بایست نام دامنه را منتاسب با فعالیت سایت انتخاب کنید. دامنه همان نام و یا آدرسی است که شما با وارد کردن آن در مرورگر های وب، به اطلاعات سایت ها دسترسی پیدا می کند. این روزها شما می توانید از دامنه های فارسی نیز بهره ببرید ولی پیشنهاد می گردد حتما دامنه ای با پسوند .com را در کنار پسوند .ir داشته باشید. انتخاب نام دامنه مناسب و همراستا با فعالیت سایت، تاثیر بسزایی در شناسایی شما در موتورهای جستجو دارد و همچنین منجر می شود تا کاربران به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

دقت کنید برای ثبت دامنه خود از شرکت های معتبر استفاده کنید. قیمت ثبت دامنه معمولا ثابت و بستگی به محل زندگی و یا نوع فعالیت شما ندارد، لذا انتخاب شرکت معتبر کمک می کند تا در آینده کمتر به مشکلات پشتیبانی دامنه خود برخورد کنید. در اولین فرصت اقدام به ثبت دامنه کنید و منتظر آماده شدن سایت خود نمانید (ممکن است در فاصله آماده شدن سایت خود، دامنه مورد نظر توسط شخص دیگری رزرو گردد).

طراحی سایت:

با توجه به نیاز شرکت و یا شخص خود و نیز با توجه به اطلاعات و خدماتی که قرار است از طریق وب سایت خود ارائه دهید، طراحی سایت خود را انجام دهید. برای طراحی سایت، شما می توانید از مشاوره شرکت های فعال در این زمینه بهره ببرید و مناسب ترین شرکت را با توجه به نوع خدمات و هزینه ، انتخاب کنید. مرحله طراحی سایت بسیار مهم می باشد. لذا در صورتیکه خود اقدام به طراحی سایت نکرده اید، سعی کنید از خدمات شرکت های فعال در این زمینه بهره ببرید. و در صورت امکان، طراحی سایت خود را به شخص واگذار نمایید (اگر از مهارت های آن شخص و نحوه پشتیبانیش اطلاع کافی در اختیار ندارید).

 

انتخاب هاست:
پس از آماده کردن سایت خود می توانید اقدام به انتخاب و خرید هاست نمایید. هاست فضایی است که اطلاعات سایت شما بر روی آن قرار گرفته و از طریق اینترنت منتشر می گردد. اندازه فضایی که برای هاست خود انتخاب می کنید متناسب با فعالیت و اطلاعاتی که قرار است روی هاست قرار دهید انتخاب کنید. حداقل برای دو سال اندازه اطلاعات سایت خود را تخمین زده و متناسب با آن فضای هاست را انتخاب کنید. در انتخاب هاست مبلغ سرویس ارائه شده از طرف شرکت های هاستینگ مهم می باشد با اینحال سعی کنید تمامی سرویس هایی که در یک پکیج در اختیار شما قرار می گیرد را با دقت مطالعه و بعد انتخاب کنید. اگر کسب و کار شما فقط در ایران صورت می گیرد از هاستینگ های داخلی می توانید براحتی بهره ببرید. در برخی شرایط (مخصوصا تحریم) برخی از سایت های ایرانی که میزبانی آنها در هاست های داخلی می باشد خارج از ایران با دشواری هایی مواجه می شوند.

برای طراحی سایت موارد زیر را در نظر بگیرد:

بخش ها و آیتم های سایت شما چه می باشد؟

معماری وب سایت شما چگونه است؟ معماری بیانگر نحوه قرارگیری و ارائه اطلاعات در سایت می باشد.

محتوی صفحات وب سایت: چه اطلاعاتی را قرار است به بازدیدکنندگان و خدمات گیرندگان سایت خود ارائه دهید. آماده کردن این اطلاعات و یا نمونه اطلاعات قبل از طراحی سایت الزامی است. تا کار برای طراحان سایت و نیز خود شما در نحوه تعریف معماری ارائه اطلاعات مشخص نماید. محتوی شما مهمترین بخش در سایت شما هستند لذا در آماده کردن آنها وقت بیشتری بگذارید.

طراحی سایت شامل این بخش های می باشد:

طراحی گرافیکی وب سایت

برنامه نویسی سایت

تست و بررسی اشکالات احتمالی سایت

وارد کردن اطلاعات اولیه سایت

بارگذاری سایت:

پس از طراحی سایت نوبت به بارگذاری (آپلود) سایت می رسد. سایت طراحی شده را در فضای هاست ای که تهیه کرده اید بارگذاری نمایید و تنظیمات لازم را جهت اجرای صحیح صفحات سایت انجام دهید. در صورتیکه طراحی سایت خود را به شرکتی واگذار کرده باشید، شرکت خود مسئول بارگذاری سایت طراحی شده می باشد.

 

معرفی و تبلیغ وب سایت :

با راه اندازی یک سایت، شما تنها صاحب یک سایت شده اید ولی نیاز دارید تا سایت خود را به کاربران اینترنتی معرفی نمایید تا آنها نیز با سایت شما و خدمات شما آشنا گردد. برای بالا بردن و جذب کاربران بیشتر و نیز معرفی مناسب در موتورهای جستجو، فعالیت هایی باید صورت گیرد که برخی از آنها شامل:

– معرفی سایت درموتور های جستجو

تبلیغات کلیدی

تبلیغات در سایت های معتبر

تبلیغات لینکی

ایمیل مارکتینگ

بهینه سازی سایت (سئو سایت) : بهینه سازی سایت این امکان را برای شما فراهم می آورد تا با آنالیز رقیب های خود در دنیای اینترنت، سایت خود را به گونه ای ارتقاء دهید که همرتبه و یا بالاتر از رقیبان خود در موتورهای جستجو قرار گیرد. هر چه رتبه شما در موتورهای جستجو بالاتر باشد درصد رجوع کاربران بیشتر به سایت شما، بالاتر می رود.

نگهداری وتوسعه وب سایت:

وب سایت شما همانند یک کودک نیاز به توجه روزانه دارد، بروز کردن اطلاعات، پشتیبانی از اطلاعات، بررسی کیفیت اطلاعات و نیز بررسی عملکرد سایت جهت بهتر کردن شرایط و اطلاعات سایت ، می بایست به صورت دوره ای انجام شود. شما در دوره های مختلف بایستی با توجه با بازخوردهای دریافتی از کاربران سایت و نیز اطلاعات خود، اقدام به بهینه سازی و بهبود خدمات و بالا بردن کیفیت اطلاعات ارائه شده خود در سایت نمایید. پشتیبانی بانک اطلاعاتی و سایت و مونیتور کردن سایت برای اینکه در همه ساعت ها فعال باشد را می توانید به صورت شخصی انجام دهید و یا با یک قرارداد آن را به هاست خود واگذار نمایید.

نکاتی پیرامون مراحل طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید