نکاتی پیرامون طراحی گرافیک قالب سایت

نکاتی پیرامون طراحی قالب سایت

قالب های گوناگون و بسیار زیادی که به صورت آماده در بازار موجود می باشد برای سایت های حرفه ای چندان مناسب نیست و طراحی  سایت اختصاصی یک قالب خاص می تواند تفاوت های ملموس سایت شما و سایت های رقیب را رقم بزند.

ضمن اینکه شما قدرت مانور بیشتری دارید و می توانید قالبی متناسب با کسب و کار و نیاز خود داشته باشید. از مزایای دیگر طراحی سایت اختصاصی انحصاری بودن ان است.

خاص بودن و این موضوع که این قالب سایت جز برای شما برای کسی طراحی نشده است می تواند کسب و کار شما را نیز منحصر به فرد سازد.

با توجه به کد نویسی قالب های اختصاصی از صفر اصلاح کردن و ادیت آن، هم آسان تر و هم مقرون به صرفه تر است و انعطاف پذیری قدرت مانور بالاتری را نیز در اختیار صاحبان آن قرار می دهد.

نکات مهم  در طراحی سایت و قالب به صورت حرفه ای :

 

اهداف و محتوای وب سایت :

هدف اصلی از راه اندازی یک وب سایت ، جذب خواننده و کاربران از طریق موتورهای جستجو و بک لینک ها است.

در ابتدای راه اندازی سایت خود سعی کنید اهداف و سیاست اصلی سایت خود را در جهت نحوه مطالب و مقالات ، خدمات و محصولات و چیزهای دیگر در راس کارتان قرار دهید.

این نکته را همیشه مد نظر داشته باشید که اگر نوع سایت و مطالب و طراحی سایت شما نتواند کاربران را جذب کند و آنها را مجاب به بازگشت به سایتتان و خواندن مقالات شما کند، مطمئن باشید که مشتریان و خوانندگان بالقوه خودتان را از دست خواهید داد .

پس از همان ابتدا نوع سایت و طراحی خوب سایت و هدف اصلی از ارائه مطالب به کاربران را مدنظر داشته باشید.

 

 گرافیک و رابط کاربری وب سایت

 

طراحی سایت چیزی فراتر از خلق گرافیک زیبا و چشم‏گیر است. یک سایت موفق در عین سادگی می‏تواند به سرعت با کاربران و مشتریان تازه و قدیمی ارتباط برقرار کند.

از مهم‌ترین عناصر مورد توجه برای کاربران، نحوه طراحی، شکل ظاهری، رنگ‌های مورد استفاده و همچنین محتوای سایت است. به این موضوع دقت کنید که اولین چیزی که کاربران بعد از ورود به سایت شما خواهند دید، محتوای آن نخواهد بود

بلکه برای بسیاری از بازدیدکنندگان وب سایت مهم این است که در نگاه اول جذب سایت شوند طراحی سایت شما می بایست زیبا و مدن بوده و همچنین صفحه بندی وب سایت شما باید به گونه ای با طراوت و تازه باشد که حرکت در آن بسیار ساده و روان انجام شود

از دیگر گزینه های طراحی سایت جذاب و زیبا سازگاری آن با تمامی مرورگرها (Firefox ,IE ,Mozilla ,Netscape ,Safari ,Chrome ,Opera) می باشد.

توجه داشته باشید که طراحی گرافیک خوب برای هر وب سایت علاوه بر زیبایی، رعایت استانداردهای معماری اطلاعات را نیز شامل می شود.

 

نگارش متون و نوشته ها :

به این نکته توجه داشته باشید که هدف اصلی شما از راه اندازی یک وب سایت ، جلب توجه کابران از طریق نوع طراحی و قرار دادن مطالب مفید در سایتتان است.

پس کاربر برای نیازش به سایت شما مراجعه می کند ، پس سعی کنید مقالات و متون خود را با فونت های مناسب و با سایز و اندازه های استاندارد و رنگ های قابل تشخیص که قابل خواندن و تفکیک دادن هستند در صفحات وب خود به کار ببرید.

به این نکته هم توجه کنید که ممکن است مخاطبان شما از افراد میانسال یا کم بینا تشکیل شده باشد که اگر از فونت های ناخوانا و یا رنگ روشن و با سایزهای غیرمتعارف و یا کوچک استفاده کنید ، آنها را از دست خواهید داد.

امنیت بالا در طراحی سایت حرفه ای

 

حک شدن و وجود باگ های امنیتی در سایت یکی از مشکلاتی است که به وفور رخ می دهد و نگرانی های فراوانی را به وجود می آورد.

برای جلوگیری از اقدامات نفوذ پذیری به سایت یکی از راه حل ها استفاده از سرورهای ایمن با امنیت بسیار بالا می باشد.

البته راه های گوناگون دیگری نیز برای جلوگیری از حک شدن وجود دارد که در مقالات تخصصی طراحی سایتحتماً به آنها نیز خواهیم پرداخت.

 

سازگاری طراحی سایت حرفه ایبا انواع تبلت ها و تلفن های همراه

 

قرن حاضر شاهد افزایش روز افزون استفاده از تبلت و تلفن های هوشمند است و اکنون بیشتر وب گردان برای فعالیت خود در اینترنت با توجه به سهولت استفاده و در دسترس بودن، این راه را انتخاب می کنند. از ویژگی های مهم طراحی سایت حرفه ای سازگاری با موبایل و تبلت می باشد.

 

بهینه سازی و سئو در طراحی سایت

 

در حین طراحی یک وب سایت ، طراح یا مدیر سایت باید با رعایت استانداردهای بهینه سازی و سئو، سایت خود را برای موتورهای جستجو که منبع اصلی برای فرستادن کاربران به سایت ها است را فراموش نکنند.

بهینه سازی و سئو سایت یک بخش مهم از طراحی وب است و طراحان باید با راهکارهای سئو کاملا آشنا باشند.

با رعایت ساختار سئو و بهینه سازی مناسب کدها در هنگام طراحی و در نظر گرفتن اصول نگارش و نحوه قرار گیری مقالات در سایت ، موتورهای جستجوگر راحتتر و سریع تر می توانند عناوین و محتوای سایت را مورد بررسی و ایندکس قرار دهند.

طراحی گرافیک قالب سایت

 

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید