نکاتی در مورد از ظاهر و محتوا درطراحی سایت

طراحی قالب سایت

طراحی سایت از ظاهر تا محتوا ، کدام مهمتر است؟ استفاده از تکنیک های مختلف ساخت سایت در زیبا سازی شکل ظاهری سایت و استفاده از مطالب بکر و جدید در محتوا ، از مهمترین عوامل تاثیر گذار در رتبه بندی سایت و مورد پسند بودن آن تسط بازدید کنندگان سایت می باشد.ولی قبل از هر کاری در این زمینه:

در ساخت سایت ظاهر مهم تر است یا محتوای آن؟

برای زیبا سازی ظاهر سایت از چه مواردی باید استفاده کنیم؟

محتوا در طراحی وب سایت چه تاثیری بر رتبه بندی سایت در نتایج جستجو خواهند داشت؟

تاثیر کدام یک بر روی سئو سایت و بهینه سازی سایت بیشتر است؟

در ادامه به بررسی دقیق این نکات و سایر ویژگی های آن می پردازیم با طراحی سایت اینتن  همراه باشید…

ظاهر سایت در طراحی سایت

شکل گرافیکی ، عکس ها و تصاویر ، متن ها و هر آنچه که بازدید کننده در سایت می بیند ظاهر سایت را تشکیل می دهد. شکل ظاهری سایت اولین چیزی است که بازدید کننده را به خود جذب می کند،در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که باعث زیبایی هرچه بیشتر ظاهر سایت خواهد شد:

  • استفاده از استاندارد های طراحی سایت

استفاده از استاندارد ها و اصول علمی و روانشناسی در نحوه ی چینش سایت ، محل قرار گیری منوها، تصاویر و متن ها باعث زیبایی هرچه بیشتر سایت شده و این امر به نوبه ی خود باعث روان تر شدن سایت و کاهش رتبه در نتایج موتور های جستجو خواهد شد

  • تصاویر در طراحی سایت

یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در شکل ظاهری ، تصاویر در طراحی سایت می باشند ، این تصاویر در عین جذابیت و زیبایی، باید طبق اصول موتور های جستجو در ساخت سایت استفاده شوند.

  • استفاده از قالب مناسب در طراحی سایت

طراحی سایت

قالب سایت در واقع چاچوب و اسکلت بندی سایت به حساب آمده و ساختاری است که تمامی اطلاعات سایت بر روی آن قرار می گیرند. قالب سایت باید سبک ، کارامد ، بروز و شیک باشد. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه داشته باشیم نحوه ی کد نویسی قالب می باشد که عاری از هرگونه خطا و اشتباهی باشد. برای اطلاعات بیشتر به قسمت ” رعایت الگوریتم قالب صفحات در طراحی سایت ” مراجعه کنید.

محتوا در طراحی سایت

محتوا در طراحی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. محتوا در واقع باطن سایت بوده و تمام حرف هایی است که یک سایت برای گفتن دارد این امر بر روی سئو سایت و بهینه سازی سایت تاثیر مستقیمی داشته و رتبه بندی سایت بر روی نتایج موتور های جستجو را تعیین می کند.در ادامه به بررسی نکاتی در این رابطه می پردازیم:

محتوا در طراحی سایت

  • در طراحی سایت محتوا باید جدید باشند

جدید بودن محتوا دو امتیاز مثبت برای سایت دارد:

                         ۱-      جذابیت برای بازدید کنندگان

مطالب جدید همیشه دارای جذابیت خاصی برای بازدید کنندگان سایت داشته و افزایش بازدید سایت و ورود کاربران جدید به سایت را به همراه خواهد داشته و در نهایت این                                   امر خود به کاهش رتبه سایت در نتایج موتور های جستجو کمک شایانی خواهد کرد.

                        ۲-      اهمیت سایت برای موتور های جستجو

اگر همیشه از مطالب جدید و بکر در سایت خود استفاده کنید ، موتورهای جستجو شما را در لیست سایت هایی که تولید محتوا می کنند ، قرار داده و اهمیت ویژه ای برای آن     قائل می شوند.

  • عدم استفاده از مطالب تکراری در ساخت سایت

مطالب تکراری در واقع قاتل تدریجی سایت به حساب می آیند، موتور های جستجو سایت شما را به عنوان یک متقلب شناسایی کرده و اهمیت بسیار کمتری به آن در نتایج جستجو می دهند.

  • استفاده ازعناوین جذاب در ساخت سایت

عناوین جذاب در طراحی سایت مساوی است با ورود بازدیدکنندگان جدید و حفظ بازدید کنندگان قدیمی. نتایج بررسی تیم تحقیق و توسعه ی اینتن بر روی الگوریتم های موتور های جستجو نشان دهنده ی این موضوع است که اخیرا موتور های جستجو اهمیت بیشتری به نحوه ی عملکرد بازدید کنندگان سایت می دهند. هرچه بازدید کنندگان وقت بیشتری را در سایت شما بگذرانند و در آن به منو ها و مکان های مختلف سایت سر بزنند امتیاز مثبت برای سایت به حساب آمده و بر عکس ، اگر بازدیدکننده گان به محض ورود از آن خارج شوند امتیاز منفی برای سایت بوده و در اصطلاح به آن Bounce Rate  (نرخ دفع بازدیدکنندگان از سایت( گفته می شود.

  • مطلب گذاری بر اساس اصول سئو سایت و بهینه سازی سایت

سئو سایت

نحوه ی نگارش مطالب باید به گونه ای باشد که علاوه بر بازدید کنندگان ، موتور های جستجو نیز دارای اهمیت باشند. استفاده از تگ های H1 و H2 و H3و… همچنین استفاده از تصاویر در طراحی وب سایت بسیار پر اهمیت بوده و تاثیر زیادی بر روی سئو سایت و بهینه سازی سایت خواهد داشت.کسب اطلاعات بیشتر در طراحی سایت بر اساس اصول سئو

نتیجه گیری ” طراحی سایت از ظاهر تا محتوا ، کدام مهمتر است؟ “

در نهایت ظاهر و محتوای سایت هردو به یک اندازه در طراحی سایت مهم بوده و باید به آن ها توجه ویژه ای شود. ظاهر سایت بیشتر برای بازدید کنندگان سایت اهمیت داشته و غالبا به طور غیر مستقیم بر روی سئو سایت و بهینه سازی سایت تاثیر دارد ولی محتوا در طراحی وب سایت به یک اندازه برای بازدید کننده ی سایت و موتور های جستجو اهمیت داشته و به طور مستقیم بر روی سئو سایت و بهینه سازی سایت اهمیت دارد و حتما باید جنبه ی اعتدال در آن رعایت شود.

 ظاهر و محتوا درطراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید