نکاتی مهم در انتخاب نام دامنه در طراحی سایت

دامنه ی سایت
دامنه وب سایت به مفهوم نام آدرس اینترنتی وب سایت است. ب. هر دامنه ای از دو بخش اصلی بدنه و پسوند تشکیل شده است.
نام دامنه وب سایت از محتوای آن کاملا مستقل است. با این حال هر کسی که صاحب دامنه باشد در عمل صاحب وب سایت به حساب می آید. در حفظ و نگهداری مالکیت دامنه باید کاملا دقت کرد.
انتخاب نام دامنه
بهترین دامنه ها آنهایی هستند که یک کلمه ای باشند، دارای یک تلفظ باشند، کوتاه باشند و مفهومی را منتقل کنند. اکثر این دامنه ها قبلا ثبت و رزرو شده اند. شما باید براساس نام شرکت یا بنگاه تجاری/خدماتی خود نام دامنه را انتخاب نمایید. نکته مهم این است که نام دامنه نباید مشابه با نام استفاده شده توسط رقبای شما باشد. دامنه هرچقدر کوتاه تر باشد بهتر در یادها باقی می ماند و احتمال مراجعات بعدی را افزایش میدهد.
درباره پسوند دامنه های IR و پسوندهای خارجی مانند COM, ORG, NET
از نظر فنی هیچ تفاوتی بین دامنه ها وجود ندارد. کارایی دامنه ها همه با یکدیگر یکسان است. شما باید با توجه به نوع فعالیت شرکت یا بنگاه تجاری/خدماتی خود نسبت به انتخاب پسوند دامنه تصمیم بگیرید. تبلیغات رسانه ای در ایران فقط با دامنه های IR مجاز است. از طرفی اگر شرکت شما بین المللی باشد بهتر است دامنه با پسوند COM ثبت کنید. در صورت ثبت دامنه با پسوند COM یا پسوندهای غیر ایرانی دیگر، بهتر است پسوند IR را نیز ثبت نموده و با یکدیگر یکی کنید. دامنه های IR بسیار ارزانتر از دامنه های دیگر هستند.
ثبت و تمدید دامنه ها
برای ثبت هر دامنه ای شما به یک ایمیل فعال نیاز خواهید داشت. در زمان ثبت دامنه اطلاعات آدرس، شماره تلفن و … شما نیز باید ثبت شوند. ثبت دامنه دائمی نیست، بلکه تاریخ انقضاء دارد، و معمولا یک ساله یا ۵ ساله است. تا جایی که میشود باید طولانی مدت ثبت کنید و هر دامنه ای حتما قبل از تاریخ انقضاء باید تمدید شود. در غیر اینصورت مالکیت دامنه را ممکن است از دست بدهید. بارها پیش آمده است که مالکیت دامنه به دلیل بی توجهی مشتری ها نسبت به نگهداری از ایمیل و … به خطر افتاده است. برای حفظ دامنه باید از ایمیل و شماره موبایل ثبت شده در ایمیل خود مراقبت کرده و نیز تاریخ انقضای دامنه خود را به خاطر بسپارید.

انتخاب نام دامنه در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید