نکاتی طراح ux نباید در طراحی سایت استفاده کند

طراح ux یکی از مهم ترین اهدافی که داره و تمام تلاش و هنر رو برای برآورده کردن هدف ایجاد میشود ، احساس رضایتمندی در کاربر است. هر اندازه طراحی ux یا تجربه ی کاربری حرفه ای تر انجام شود، به همون اندازه کاربر با ورود حس بهتری نسبت به طراحی سایت دارد. در بین تمام الگوهای مورد استفاده در طراحی سایت و طراحی ux، برخی نه تنها احساس خوب در کاربر ایجاد نمیکنند، بلکه نوعی تنفر رادر کاربر نسبت به طراحی سایت مورد نظر بوجود می آورد.

نکاتی طراح ux نباید در طراحی سایت استفاده کند

Pop upها الگوی خوبی برای طراحی ux نیستن

یکی از بدترین چیزایی که در حین مرور صفحات سایت ها ممکن است اتفاق بیفتد ، pop upها هستند که احساس تنفر بدی در کاربر ایجاد می کنا. یک طراح ux باید بداند  که از این الگوها کجا و چه زمانی استفاده کند.

طراح ux با توجه به تجربه و هنر تجزیه و تحلیل باید بتوناند جایگاه خوبی برای این الگوها پیدا کند تا احساس تنفر کاربر نسبت به طراحی سایت مورد نظر، به رضایت و خشنودی تبدیل شود .

آیکون های شبکه های اجتماعی را به اندازه استفاده کنین

باید در طراحی سایت، طراح ux جای مناسبی برای قرار گرفتن این آیکن ها مشخص نماید  تا بتواند مشتریان بیشتری را از سمت شبکه های اجتماعی بدست بیاورد.

اما واقعیت این است که  در هر چیزی باید اعتدال رو رعایت کرد و از قرار دادن تمام آیکن ها باید خودداری شود . این هنر طراحی ux است که چه تعداد آیکن و کجا باید قرارگیرند  تا نه تنها احساس تنفر در کاربر ایجاد نشود بلکه کاربر با کمال میل وارد شبکه ی اجتماعی مورد نظر شود .

اسکرول نامحدود تجربه ی کاربری خوبی به همراه نداره

نمونه ی بارز اسکرول نامحدود را میشود در شبکه های اجتماعی دید و میشود گفت انتخاب مناسبی برای این شبکه ها به شمار میرود. اما طراح ux که قصد داره برای طراحی سایت از اسکرول نامحدود استفاده کنه، باید اینو بدونه که این یک انتخاب اشتباه هست و باید بشدت ازش دوری بشه. بجای اسکرول نامحدود بهتر اینه طراح ux از صفحه بندی های قدیمی در طراحی سایت استفاده کنه. یکی از بزرگ ترین مشکلات در اسکرول نامحدود، دسترسی سخت به فوتر سایت است

مگامنو تجربه ای خسته کننده برای کاربر

اگر به سایت های فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنید، با منو و فهرست های بزرگی مواجه میشوید  که لیست زیادی از کالاها رو نمایش میدهند. اما واقعیت این است که  مگامنو الگوی مناسبی برای طراحی ux نیست و تا حد زیادی میتواند کاربران را خسته کند. با توجه به اینکه خستگی کاربر، عدم رضایت وی را به همراه دارد، در نتیجه طراح ux باید از ایجاد این حس در کاربر بشدت جلوگیری کند. استفاده از مگامنو در سایت ها، کار جستجو رو کمی سخت میکند، به همین خاطر بهتر است از بخش های بیشتری برای منو استفاده شود و تقسیم بندی درستی بین آیتم های مختلف انجام بهنر انجام شود

نکاتی طراح ux نباید در طراحی سایت استفاده کند

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید