نقش فوت ها در طراحی سایت

طراحان وبسایت اغلب زمان بسیاری را صرف تنظیمات نوشتاری سایت از قبیل سایز، فاصله گذاری، رنگ و … میکنند، زیرا کیفیت این تنظیمات بر دیدگاه کاربران موثر میباشد و در این خصوص نقش فونت ها در طراحی وبسایت از همه مهمتر است.

در حقیقت برای آنکه بتوانید بطور مؤثر با کاربران ارتباط برقرار کنید، باید از فونت ها استفاده کنید. یکی از مهمترین نکات طراحی سایت خوانا و واضح بودن فونت اصلی میباشد تا کاربران برای خواندن مطالب سایت اذیت نشوند.

در کنار زیبایی و جذابیت، خوانا بودن یکی از اصلی ترین ویژگی های فونت های سایت می باشد.

 نقش فوت ها در طراحی سایت

 

فونت در طراحی سایت اهمیت بالایی دارد . میدانید که فونت واسط بین شما و کاربران در طراحی سایت می باشد و هدف اصلی نیز از انتخاب فونت همین برقراری ارتباط است بنابراین از اهمیت زیادی برخوردار است.  در مورد زیبایی و اهمیت طراحی سایت بیش از این صحبت های زیادی در سایت وینتو و دیگر سایتهای اینترنتی شده است. در اینجا قصد داریم یکی از عوامل مهم در طراحی سایت و زیبایی آن یعنی فونت یا قلم های نوشتاری را با هم بررسی کنیم.
معمولا فونت ها که با توجه به نوع طراحی وب سایت و سلیقه صاحب سایت و حتی موضوع وب سایت انتخاب می شوند، می توانند تاثیر های متفاوتی در بازدید کننده داشته باشند.

وقتی طراحی بسیاری از دوستان را مرورو میکنیم میبینیم که یکی از مشکلاتی که در بسیاری از نمونه کارهای ساخت سایت مشاهده میشود و شاید در نگاه اول بسیار جلب توجه کند این موضوع است که طراح سایت بیشتر تمرکز خود را بر روی ظاهر و قالب سایت خود کرده است و این که سایت چگونه دیده می شود را تنها از طریق قالب مورد توجه قرار داده است. اما نکته ای که از آن غفلت کرده اند این است که فونت استفاده شده در ساخت سایت نیز بسیار در زیبایی سایت موثر است..

نقش فونت ها در طراحی وبسایت

یکی از مهمترین موارد زیبایی و جذابیت وبسایت ها، استفاده از یک فونت مناسب در طراحی وبسایت می باشد. فونت ها با توجه به نوع طراحی و سلیقه صاحب سایت و گاها موضوع وبسایت انتخاب می شوند، و  در جذب مخاطب و ماندگاری آنها نقش بسزایی دارند

فونتی انتخاب کنید که زیبا و خوانا باشد. هر چقدر فونت با کلیت سایت سازگارتر باشد، طرح را زیباتر می کند و کاربران برای خواندن متون سایت ترغیب تر خواهند شد.

یک نکته مهم اینکه برای افزایش سرعت وب سایت تان توصیه میشود فونت وب سایت را درون هاست وبسایت خود بارگذاری نمایید.

سایز مناسب فونت در طراحی سایت های مدرن

توصیه اصلی ما در این مقاله سایتهایی با فونت های فارسی ست . توصیه میوشد از  سایز های ۱۰تا ۳۳ px که مناسب و استاندارد هستند و جواب خود را پس داده اند استافده نمائید . با استفاده از این سایز ها فونت های موجود در وب سایت تان به شکلی زیبا در کنار یکدیگر قرار می گیرند .

کوچک یا بزرگ بودن فونت و تاثیر آن در زیبایی سایت

یکی از تبحرهایی که طراح سایت میبایست داشته باشد انتخاب سایز مناسب فونت است .

اندازه فونت می بایست نه به قدری کوچک باشد که مخاطب مجبور به بزرگ نمایی شود و نه به قدری بزرگ باشد که چشم مخاطب را بزند .پس در انتخاب سایز دقت بیشتری نمائید. .

تاثیر فونت مناسب در زیبایی سایت

توصیه میکنیم که در انتخاب فونت طراحی وب سایت تان خوانا بودن ، زیبایی و راحتی کاربر را ملاک قرار دهید . به طور مثال می تونید از فونت های سری B در طراحی وب سایت تان استفاده نمایید چراکه دارای ظاهری زیبا و جذابیت به خصوصی می باشند .

استفاده از فونت های گرافیکی در طراحی وب سایت

اگر هدف وبسایت شما پیش روی شما باشد میتوانید هرچه بیشتر در انتخاب فونت مسیر موفق تری را طی کنید . به خاطر داشته باشید که هر چه از نوع ساده تر فونت های گرافیکی استفاده نمایید ، نتیجه کار بهتر خواهد بود .

اهمیت تیتر ها در طراحی وب سایت

هدف هر طراحی سایت را ، محتوای آن وب سایت مشخص می نماید از این رو می بایست محتوایی قابل خواندن داشته باشید . اگر محتوای شما دارای فونت مناسبی نباشد هر قدر هم که حاوی مطلب مفیدی باشد ، بازدیدکننده ای نخواهد داشت

عوامل مهم در انتخاب فونت ها : 

فونت ها، لحن متن را نشان می دهند. محتوای سایت میتواند طنزآمیز، تجاری، کودکانه و آموزشی و … باشد. پس با توجه به محتوای سایت، باید فونتی را استفاده کنید که در نگاه اول سایت را به خواننده معرفی کند.

برخی از فونت ها رایگان هستند و دسترسی به آنها آسان است. رایگان یا هزینه بر بودن فونت های انتخابی شما میتواند عامل مهمی در استفاده آنها باشد.

محبوبترین و پرکاربردترین فونت های فارسی وبسایت :

  • Tahoma
  • Yekan – B Yekan
  • Nazanin – B Nazanin
  • Roya – B Roya
  • Mitra
نقش فونت ها در طراحی وبسایت و تاثیر بزرگی و کوچکی آنها:

مهم است که فونت نه آنقدر بزرگ باشد که چشم کاربر را بزند، و نه آنقدر کوچک باشد که کاربر بخواهد زوم کند. دقت کنید که فونت های طراحی وبسایت در داخل تیترهای مطالب بزرگ و در داخل مطالب کوچک باشند.

نقش فوت ها در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید