نباید های طراحی سایت مدرن

نباید های طراحی سایت مدرن

در مبحث طراحی سایت پیش از آنکه ما درک درستی از تبدیل (conversion) و روش ایجاد یک مسیر روشن به سمت موفقیت به دست بیاوریم بسیاری از وبسایت ها وجود داشته اند و هنوز هم بر طبق همان روال اولیه خود به کارشان ادامه می دهند.

از فهرست زیر برای شناسایی و درک، حذف و جایگزینی آن دسته از عناصری استفاده کنید که جایی در وبسایتهای مدرن ندارند.

۱- آیکن های رسانه های اجتماعی در هدر وبسایت

کسب و کارها عاشق رسانه های اجتماعی هستند. اساسا آیا کسی هست که دوست نداشته باشد که دنبال کنندگان وفاداری را به رایگان به سوی خود جذب کند؟ چند سال قبل، در دوره ای که رسانه های اجتماعی به تازگی پا به عرصه وجود گذاشته بودند، بسیاری با امید به کسب همین نتیجه، در هدر وبسایت های خود لینکهای فیسبوک، توییتر یا سایر پلتفورم های رسانه های اجتماعی خود را قرار می دادند.

چه ایرادی دارد؟
ساده است؛ با قرار دادن این لینکها در چنین جای مهمی، عملا از ترافیکی که به سختی جذب کرده اید دعوت می کنید که سایت شما را ترک کند. بدتر از این، پس از آنکه کاربر از سایت شما خارج شد ممکن است دیگر باز نگردد. حتی ممکن است که آنها را به سوی تبلیغات رقبای خود هدایت کرده باشید.

بهتر است این ریسک را نپذیرید و حواس مخاطب خود را پرت نکنید. یک گزینه بهتر این است که همراه با دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی یک پیام جذاب قرار دهید و از بازدیدکنندگان خود بخواهید که محتوای شما را در حساب های خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، در اینصورت دیگر نیازی نیست که از وبسایت شما خارج شوند.

قرار داشتن لینک صفحات شما در رسانه های اجتماعی در وبسایت تان ایرادی ندارد، اما دعوت به خروج از وبسایت را در چنان جای مهم و برجسته ای قرار ندهید.به هر حال، کسب و کارها باید از رسانه های اجتماعی برای جذب ترافیک به وبسایت خود استفاده کنند، نه بر عکس.

 

۲- عکس های آرشیوی و تکراری

بدون شک از قدرت تصاویر وسوسه انگیز در وبسایت آگاه هستید. چنین تصاویری توجه مخاطب را به خود جلب می کنند و حتی می توانند نرخ تبدیل را افزایش دهند. متاسفانه اگر از تصاویر آرشیوی استفاده کنید، دقیقا نتیجه معکوس عاید شما خواهد شد.

مصرف کنندگان به اصالت واکنش نشان می دهند. تصاویری که خود یا مفهوم شان بیش از حد تکرار شده، بیش از آنکه سودی داشته باشند مخرب خواهند بود. اینگونه تصاویر بدون اینکه متوجه شوید، میزان اعتماد را کاهش می دهند و در حالی که ارزشی را برای شما فراهم نمی کنند، می توانند سبب ساز زحمات فراوانی برای شما بشوند.

سرمایه گذاری در عکاسی با کیفیت و سفارشی نتایج بسیار بهتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در حال حاضر، رقابت در بسیاری از بازارها سنگین است و کیفیت بالا با قیمت های متنوعی در دسترس شما قرار دارد.

اگر بودجه شما محدود است، به استفاده از تصاویر یا ویدیوهایی فکر کنید که حتی می توانید با یک تلفن همراه ضبط کنید. بسیاری از گوشی ها تصاویر خارق العاده ای را ثبت و ضبط می کنند.

دلیل و مدرک می خواهید؟ احتمالا اگر بدانید که این ویدیوی تحسین برانگیز برای بِنتلی توسط یک آیفون ضبط شده و روی یک آیپد ویرایش شده است انگشت حیرت به دهان خواهید گرفت.

۳- ویدیوهای پیشنهادی یوتیوب

ویدیو و به خصوص ویدیوهای متقاعدکننده، نقش برجسته ای را در درگیرسازی (engage) مخاطب و ایجاد اعتماد ایفا می کنند. اما اگر ویدیوی خود را از طریق یوتیوب در سایت تان نمایش می دهید، باید به یک نکته مهم توجه کنید. اگر توجه و دقت به خرج نداده باشید، هنگامی که ویدیو به پایان می رسد، تصاویر بندانگشتی ویدیوهای دیگری به مخاطب نشان داده می شود که پیشنهاد یوتیوب است و بعید نیست که ارتباطی با آنچه مشاهده کرده نداشته باشد و در نتیجه، احتمالا تمرکز او را از بین می برد.

متاسفانه شما این امکان را ندارید که ویدیوهای پیشنهادی یوتیوب به بازدیدکنندگان خود را تغییر دهید و نتیجه این وضعیت می تواند فاجعه بار باشد. حتی ممکن است ویدیوهای تولیدی رقبای شما در این بخش نمایش داده شود

ما خوشبختانه راه حل ساده ای برای این مساله وجود دارد:

  •  در حالی که در صفحه پخش ویدیو در یوتیوب هستید، روی گزینه «share» و سپس «embed» و پس از آن «show more» کلیک کنید.
  •  از آنجا به پایین صفحه اسکرول کنید و علامت گزینه ای با عنوان « show suggested videos when the video finishes» (نمایش ویدیوهای پیشنهادی در پایان ویدیو) را بردارید.
  •  تمام شد! حالا می توانید کد جدید را برای ضمیمه کردن ویدیو کپی کنید و کار را ادامه دهید.

 

۴- لینک pdf

روزگاری استفاده از pdf برای به روزرسانی کارآمد محتوا در وبسایت گزینه خوبی به حساب می آمد. فهرست خدمات، نرخ ها، و حتی منوی رستورانها معمولا در فرمت pdf ذخیره و آپلود می شد، چرا که دیگر به افزودن کد تازه ای نیاز نبود.اما امروزه که اغلب وبسایت ها از وردپرس یا سایر سیستم های مدیریت محتوا (CMS) استفاده می کنند، این کار ضرورتی ندارد.

مشکل فرمت pdf این است که خواندن آن برای موتورهای جستجو دشوار است و به اشتراک گذاری آن در رسانه های اجتماعی نیز آسان نیست. به علاوه، هنگامی که نیاز به انجام برخی تغییرات باشد مستقیما نمی توانید pdf را ویرایش کنید.

قرار دادن محتوا در سیستم مدیریت محتوا گزینه بسیار بهتری است. ادوبی دریم وِیوِر و بسیاری از ابزارهای رایگان در اینترنت می توانند اغلب فایل های pdf را به html تبدیل کنند، در نتیجه به آسانی می توانید خروجی آنها را در ویرایشگر CSS خود کپی کنید. البته اگر pdf شما محصول یک اسکن باشد، در اینصورت احتمالا باید متن آن را مجددا تایپ کنید.

۵- لینک ایمیل

البته وبسایت شما به روشی نیاز دارد تا مشتریان به واسطه آن بتوانند از طریق اینترنت با شما ارتباط برقرار کنند، اما لینک ایمیل (که چیزی شبیه این است: « mailto:hi@ourcompany.com») انبوهی از مشکلات را برای کسب و کار شما ایجاد می کند. یکی از مشکلات احتمالی این است که ممکن است لینک شما یک نرم افزار ایمیل ناآشنا یا نرم افزار ایمیلی که مورد استفاده کاربر نیست را باز کند.

به عنوان مثال، در مک با کلیک روی لینک ایمیل، پیامی نمایش داده می شود که از شما می خواهد اجازه بدهید تا برنامه Mail باز شود. بسیاری از کاربران تنظیمات آن را انجام نداده و تمایلی هم به این کار ندارند. در نتیجه، کاربر باید نشانی ایمیل را مثلا در جیمیل کپی کند. البته دنیا به آخر نمی رسد، اما این تجربه کاربری فوق العاده ای را هم فراهم نمیکند.

مشکل (بزرگتر) دیگر هکرها از طریق روبات های خود نشانی های ایمیل را جمع آوری می کنند و باعث می شوند که صندوق ایمیل شما هدف همیشگی ارسال هرزنامه (اسپم) های بی پایان قرار بگیرد.

راه بسیار بهتری نیز برای ترغیب مخاطب به ارتباط وجود دارد و آن استفاده از فرم های ارسال ایمیل است. علاوه بر اینکه مشکلاتی که ذکر شد از این طریق مرتفع می شوند، می توانید از فرم های قابل پیگیری استفاده کنید، ارسال کننده را به تکمیل بخش های خاصی از آن ملزم کنید، و با استفاده از یک پاسخگوی خودکار فورا برای او پاسخی ارسال کنید.
اگر باز هم می خواهید نشانی ایمیل خود را در وبسایت تان قرار دهید، اطمینان پیدا کنید که حاوی لینک نباشد.

۶- متن های تبلیغاتی شرکت محور

و در نهایت، نکته آخر که کم اهمیت هم نیست بررسی متن های وبسایت تان است. اطمینان پیدا کنید که از عناوین دقیق و خاصی استفاده کرده اید.

از عناوین تبلیغی خود برای نشان دادن توجه تان به مشکلات خوانندگان و ارائه راه حل هایی که برای آنها اهمیت داشته باشند و در نتیجه ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید.به عبارت دیگر، اطمینان پیدا کنید که متن شما نشان می دهد که کسب و کارتان می خواهد نیازهای مشتریان خود را برآورده کند، و نه نیازهای خود را.

توجه کنید که چگونه لیفت به جای تعریف از شرکت، دو مورد از مزایای اصلی استفاده از خدمات خود را برای بازدیدکنندگانش بیان می کند.

متن تبلیغی موثر در اینترنت، به همان اندازه که هنر است علم نیز هست. مراقب باشید که به جای استفاده از متنی که مزایا و ارزشی که شرکت فراهم می کند را به رخ می کشد، از متن هایی استفاده نکنید که در واقع از خود شرکت تعریف می کنند.

نباید های طراحی سایت مدرن

 

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید