مهارت های طراحی سایت

 

یک وب سایت خوب باید یک طراحی خوب و جذاب را همراه با محتوایی مفید ارائه دهد تا بازدید بیشتر و در نتیجه موفقیت را به همراه داشته باشد.

طراحی سایت یک مهارت و حرفه خلاقانه است، اما کاری وقت گیر و زمانبر است

مهارت های طراحی سایت

 

۱٫ خواندن نوشته ها و مقالات مرتبط با طراحی سایت

خواندن مقالات و آموزش های مرتبط با طراحی سایت از اهمیت زیادی در موفقیت طراحی وب سایت برخوردار است. شما باید دانش پایه طراحی سایت از جمله html، جاوا اسکریپت و یک زبان برنامه نویسی تحت وب همانند php را بیاموزید..

۲٫ امکان درک و حل مشکلات طراحی سایت

شما باید توانایی این را داشته باشید که در یک نگاه مشکل سایت را پیدا کرده و از زوایای مختلف آنرا بسنجید تا بتوانید یک طراح وب سایت موفق شوید.

۳٫ طراحی گرافیک

شما باید از حد مطلوبی در طراحی گرافیک سایت را یادبگیرید. البته طراحی قالب برای سایت ها می تواند بر عهده طراح گرافیک باشد اما شما باید به اصول اولیه طراحی گرافیک و کار با فتوشاپ واقف باشید.

۴٫ گوش دادن

یک طراح وب موفق، خوب گوش می دهد! گوش دادن و درک نکات ضروری که مشتری به شما می گوید بسیار مهم است در غیر این صورت نتیجه کار با وجود سعی و تلاش و وقتی که می گذارید مطلوب مشتری نخواهد بود.

۵٫ خود یادگیری

شما نیاز به یادگیری سبک ها، تکنیک ها و تکنولوژی های جدید در طراحی سایت هستید. فن آوری های تحت وب به سرعت تغییر می کنند و تکنیک ها جایگزین می شوند. کد ها تغییر می کنند و نرم افزار های جدید می شوند و تکنولوژی های قدیمی دیگر کار نخواهند کرد پس باید مهارت خود یادگیری در طراحی سایت را داشته باشید تا بتوانید خود را بروز نگه دارید.

۶٫ SEO (بهینه سازی موتورهای جستجو)

درست است که این کار یک مهارت و حرفه ای جداگانه است اما شما باید اصول اولیه SEO را دانسته و از آن در طراحی سایت بهره ببرید تا طرح شما موفق شده و موجب افزایش ترافیک برای وب سایت شود.

۷٫ خلاقیت در طرح

شما باید خلاق باشید. یک طرح یکسان به نظر همه مشتریان مناسب نمی آید.  باید در هر پروژه سفارشی طرحی نو دراندازید!

۸٫ تولید صفحه با استفاده از تولید HTML و CSS

صفحاتی که با استفاده از XHTML / HTML & CSS طراحی می شوند بسیار مناسبتر برای وب مدرن هستند. استفاده صرف از گرافیک برای سایت ها همانند یک کارت پستال یا یک تصویر ثابت بریده شده برای دنیای امروز وب  کارآمد نبوده و موتورهای جستجو همانند گوگل نیز آنها را دیگر نمی پسندند.

۹٫ آگاهی از کسب و کار و بازار

شما باید از بازار طراحی وب و کسب و کار و درآمد آن در رشته های مختلف آگاهی داشته باشید و باید اصول اولیه بازاریابی و مدیریت پروژه را بدانید. بطور مثال باید درنظر بگیرید در یک زمان کار بر روی کدام پروژه برای شما مفیدتر و پردرآمدتر خواهد بود و پروژه های طراحی وب سایت خود را مدیریت کنید.

۱۰٫ مهارت در تایپ!

بله! بسیاری از طراح ها و درصد زیادی از سایت ها از متون تشکیل شده. خیلی بیشتر از گرافی!. همچنین کدنویسی HTML، CSS، PHP و غیره نیز همگی نیاز به تایپ کردند دارند. شما باید در تایپ کردن کد ها و متون مهارت داشته باشید.

به غیر از این مهارت ها یک فرد باید استعداد کافی در طراحی سایت را داشته باشد.

مهارت های طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید