مطالب پیرامون بخش های مهم در طراحی وب

نکاتی درمخورد طراحی وب

یکی از نکات کاربردی در طراحی وب سایت طراحی سایت جذاب و مفید ، محتوای مناسب و مبتنی بر SEO که به همان اندازه محصولات و خدمات عامه پسند را معرفی نماید ، مطمئنا موفق خواهد شد.
. منظور تمرکز بروی جزئیات فنی است که در مجموع وب سایتی را برای مردم عادی مراجعه کننده کاملا غیر استفاده می کند زیرا عناصر محتوا بر اساس پارامتر های سئو ارزیابی نشده اند.
این امر بر کسی پوشیده نیست که هدف همه مدیران و دارندگان وب سایت ها پس از طراحی سایت ، جذب ترافیک از موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی و … است. اما بازدید عموم از وب سایت کافی نیست. ترافیک وب سپس تبدیل به ثبت نام ، فروش اشتراک و امثال آن می شود. به عبارت دیگر کار مهم  ،  وادار نمودن بازدیدکنندگان به ماندن در سایت و تشویق آن ها به ابراز علاقه به وب سایت می باشد. استفاده از اشکال صحیح طراحی وب سایت یکی از شیوه ها برای تشویق بازدیدکنندگان به ثبت نام و یا حتی خرید محصولات می باشد. البته محتوای جذاب به همان میزان ضرورت دارد اما طراحی سایت مناسب و موثر همچنان نقش ویژه خود را بازی می کند.
در زیر عناصر طراحی وب سایت که می تواند بازدیدکنندگان را ترغیب به ثبت نام و حتی سفارش محصولات نماید ذکر شده است:

عناصر بهبود جایگاه

به عنوان مثال بازدیدکنندهای در موتورهای جستجو به دنبال کلمه ای وارد سایتی می شود. ممکن است در طراحی سایت صفحات وب متعددی برای کلمات مختلف طراحی شده باشد. ولی سایت همچنان یک هدف می تواند داشته باشد. اینکه بازدیدکنندگان را وادار به ثبت نام یا خرید یک محصول نمایند. لذا نمایش یک بنر با عبارتی ماندگار در ذهن و شرح پیشنهاد تاثیرگذار خواهد بود. این تکنیک رایج بازاریابی است گرچه امری واضح و مبرهن می باشد. بازدیدکنندگان ممکن است بروی آن کلیک کرده و یا آنرا Bookmark کنندتا بعدا نگاهی به این پیشنهاد بیندازند. لطفا منطقی باشید زیرا به طور قطع تعداد قابل توجهی بنرها ، مشتریان بالقوه را دلزده می کنند. یک یا دو بنر کافی است. حتی اگر سایت از طریق پذیرش آگهی کسب در آمد کند استفاده نادرست از بنرها و Pop-up ها تاثیر منفی بر تجربه بازدید کاربران گذاشته و در نتیجه تعداد ثبت نام ها را کاهش می دهد.

گردش در سایت

کاربران ، وب سایت هایی را دوست داشته که منو ها و قسمت های انها به راحتی قابل فهم باشد. بعضی اوقات تعداد بیش از حد صفحات و منو ها بازدیدکنندگان را وادار به ترک سایت می نماید.هیچ کس دوست ندارد بهنگام جستجوی اطلاعات مورد نیاز وقت خود را تلف نماید . بنابراین اهمیتی ندارد که چه قالب طراحی استفاده شده است مهم تر از آن علاقه مند نمودن یک کاربر به سایت است. اطمینان حاصل کنید که در طراحی سایت همه اجزاء مهم سایت قابل مشاهده و آسانی قابل دسترس باشد.(برای مثال باکس جستجو ،آمار ها ، آخرین اخبار ، بهترین محصولات پیشنهادی و …)

رنگ ها

امروزه توسعه اینترنت و تجارت الکترونیک ثابت نموده که سایت هایی که از نظر تجاری موفق هستند لزوما نیاز به طراحی سایت ماهرانه با استفاده از نماد های بیشمار صوتی و تصویری ندارند. خوب البته داشتن معرفی صوتی و تصویری با ویدئو ها و گالری تصاویر فلش (چشمک زن) مطلوب به نظر می رسد ، اما بیشت ۷۰ درصد مشتریان بالقوه بدون توجه ، آن صفحه را در جستجوگر خود میبندند و به دنبال سایت های ساده تر می گردند. این یک حقیقت است که علاقه شما به وب سایتتان به این معنا نیست که هر کس دیگری آن را مفید و جذاب بداند. بسیاری از فروشگاه ها و وب سایت های اینترنتی وجود دارند که روزانه هزاران بازدید دارند فقط به خاطر اینکه محتوای تاثیر گذار در چشم بازدیدکنندگان ، طراحی ساده ای دارد.
انتخاب قالب رنگ آمیزی که چشم را نوازش می دهد مرحله شماره یک خواهد بود! همچنین در طراحی سایت ، وب سایت نباید علیرغم سرعت بالا و شگفت آور ارتباطات اینترنتی بسیار حجیم باشد.
گرچه این مسئله ممکن است ارتباطی با طراحی وب سایت نداشته باشد ولی ارائه برخی هدایای رایگان در صورت ثبت نام مقبولیت سایت را افزایش می دهد در این ارتباط مهم است که بنر جذابی طراحی نموده که جمله ای شبیه “ثبت نام کنید و یک کتاب الکترونیکی رایگان” دریافت کنید را نمایان کند.
همچنین نکته ای وجود دارد که طراح سایت  در طراحی وب باید از آن اجتناب کنند که عبارت است از :
فونت های بسیار درشت و بسیار ریز : این امر سبب کاهش خوانا بودن متن شده و بعلاوه اکثر بازدید کنندگان را آزرده می نماید.
موسیقی پس زمینه و پنجره های Pop-up آزار دهنده : موثرترین شیوه برای دلزده نمودن بازدیدکنندگان داشتن موسیقی پس زمینه است. اغلب بازدیدکنندگان برای خاموش کردن آن چاره ای نداشته و همچنین منو های Pop-up اکثر بازدیدکنندگان را آزرده خاطرخواهد کرد.

 

بخش های مهم در طراحی وب

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید