هویت سازی در طراحی گرافیک

در طراحی گرافیک وبسایت معمولا مطابق با نیازهای سازمان یا شرکت سفارش دهنده انجام می شود و در طراحی سایت گرافیست سایت استانداردهایی رعایت می کند که هم از لحاظ فنی زیبا به نظر بیاید هم از لحاظ تطابق با اهداف شرکت سفارش دهنده هم خوانی داشته باشد. به عنوان مثال استفاده از طرح های که کاملا با الگوهای موجود در سازمان یا شرکت سفارش دهنده از جمله آرم، لوگو، رنگ های سازمانی مطابقت داشته باشد.

طراحی گرافیک وب سایت باعث می شود که کاربران با یک نگاه چند ثانیه ای برای بازدید از دیگر صفحات وب سایت تصمیم گیری نمایند. امروزه ثابت شده که با توجه به رقابتی که بین سایتهای مختلف وجود دارد که کاربران بیشتر تمایل به دیدن سایتی دارد که از المانهای گرافیکی بهتر با سرعت لود بالا استفاده کنند.

گرافیک وب سایت خودش به تنهایی می تواند روی بازدید کننده تاثیر بگذارد. زیبایی وب سایت جذاب است و منظم بودن نشان دهنده روش کار و شخصیت حرفه ای شماست. چنانچه گرافیک سایت برای شما مهم باشد ما می توانیم کمک موثری را به شما بکنیم.
نوع و اندازه فونت‌ها، رنگ‌ها، چگونگی چیدمان مطالب و طراحی نشانه ها و آرم ها بایست با لحاظ نمودن محدودیت‌های برنامه نویسی و به موازات قصد اصلی طراحی سایت انجام شود.

امروزه داشتن یک سایت مانند تلفن، فکس و سیستم پیامگیر تلفن برای کسب و کار است. وجود وب سایت باعث برقراری ارتباط بهتر می شود و از طریق سایت می توانند خدمات و محصولات خود را به بازدیدکننده ها و مشتریان عرضه کنند.
در حقیقت یکی از نکات اساسی و مهمی که می تواند در جذب مشتری تاثیر گذار باشد و به دنبال آن درآمد و سود بیشتر را برای شرکت و کسب و کار مورد نظر به همراه داشته باشد مسئله طراحی گرافیک وب سایت است که این مسئله شامل تصاویری که در وب سایت قرار میدهیم و رنگ بندی بکار رفته در سایت ، ساختار ارائه اطلاعات مختلف ، حجم طرح گرافیکی و نوع آن است.
همچنین برای نگاه داشتن مشتری در سایت برای زمانی بیشتر گرافیک مهم بوده، و در صورتی که طراحی وبسایت شما از گرافیک زیبا و مناسب بهره مند نباشد، بازدیدکنندگان فورا سایت را ترک خواهند کرد زیرا سایت کسل کننده می باشد و اصلا جذابیتی ندارد و فقط باعث گیج شدن آنان میشود.

طراحی گرافیکی سایت مراحل زیر را به همراه دارد :

۱- طراحی کردن لوگوی سایت شما
۲- طراحی مناسب گرافیکی شعارهای تبلیغاتی مورد نظرتان
۳- طراحی بنر مورد نظرتان که بیشتر جنبه تبلیغات وب سایت شما را دارد
۴- طراحی کلی رابط گرافیکی پروژه
۵- ساختار بندی سایت از نظر طرح و رنگ

طراحی گرافیک سایت تنها آراستن سایت نیست و نقش حاشیه ای برای طراحی سایت ندارد بلکه گرافیک هر یک از صفحه های طراحی وب سایت باید دسترسی راحتی  داشته باشدو از نظم ثابت و منظمی پیروی کند که درجهت سامان دادن محتوای طراحی سایت پیش می رود این هدف اصلی از به کارگیری گرافیک در طراحی سایت است حالا بحث زیباسازی و تزیین سایت با لوازم و موارد دیگر نقش ثانوی دارد.

هویت‌سازی و طراحی گرافیک سایت