مطالبی پیرامون ظاهر سایت در طراحی وب سایت

ظاهر وب سایت

در طراحی وب سایت علاوه بر محتوا و اصول سئو نکته ی دیگری که بسیار حائز اهمیت است ، طراحی ظاهری وب سایت می باشد. اکثر کاربران وقتی وارد یک وب سایت می شوند ، در طول پنج ثانیه تصمیم می گیرند که در آن صفحه بمانند یا آن را ترک کنند. در صورتی که ظاهر وب سایت شما جذاب باشد ، بازدید کننده جذب آن می شود و سایت را ترک نمی کند.
پس از این که کاربر جذب سایت شما شد در مرحله ی بعدی این محتوا است که می تواند او را در سایت نگه دارد. در این مقاله قصد داریم با معرفی نکاتی در رابطه با اهمیت ظاهر سایت در طراحی وب سایت ها ، شما را با مهم ترین نکات موثر در طراحی ظاهر سایت آشنا کنیم.
پس می توانیم اینطور بگوییم که اگر اهمیت ظاهر سایت در طراحی وب سایت از محتوا بیشتر نباشد ، کمتر نیست. با ما همراه باشید تا این نکات را بررسی کنیم.

بهینه سازی تصاویر برای ظاهر سایت در طراحی وب سایت

برای بهینه سازی تصاویر نکاتی وجود دارد. با رعایت این نکات می توانید تصاویر سایتتان را بهینه سازی کنید تا هم موجب جذابیت صفحه شوید و هم سرعت لودتان را افزایش بدهید. طبق تحقیقات انجام شده ، بازدید کنندگان معمول وقت زیادی را صرف لود شدن صفحات نمی کنند و اگر سرعت لود سایت شما زیاد باشد ممکن است بازدید کننده سایت شما را ترک کند.

صفحه نمایش کامپیوتر ها تنها تصاویری را که دارای رزلوشن ۷۲ dpi (پیکسل بر اینچ) می باشند را می توانند نمایش دهند. پس اولین قدم برای بهینه سازی تصاویر کاهش رزلوشن تصاویرتان به ۷۲ dpi است.
نکته ی دیگری که وجود دارد این است که در بیشتر فابل های گرافیکی پالت هایی مربوط به رنگ تصاویر وجود دارند. این پالت ها برای نمایش در ظاهر سایت در طراحی وب سایت مورد نیاز نیستند. پس با حذف آن ها می توان بدون کاهش کیفیت تصویر ، موجب کاهش حجم تصاویر شویم و در نتیجه سرعت لود را کاهش دهیم. برای انجام این کار به وسیله ی فتوشاپ می توانید به قسمت save for web مراجعه کنید.

چیدمان سایت برای ظاهر سایت در طراحی وب سایت

با توجه به تحقیقات انجام شده در بررسی رفتار های کاربران ، می توان اینطور برداشت کرد که توجه عمده ی بازدید کنندگان در هنگام ورود به یک سایت بیشتر به قسمت های بالایی مطالب است. برای درک بیشتر اگر یک حرف F را تصور کنید ، و آن را بروی محتوایتان قرار دهید ، می توان گفت بیشترین توجه بازدید کننده در قسمت هایی می باشد که زیر حرف F قرار دارند. البته در متون لاتین که از چپ به راست هستند حرف F و در متون فارسی یا عربی که از راست به چپ هستند حرف F قرینه شده می باشد. به تصویر زیر توجه کنید. نکاتی که توجه بیشتری به آن ها می شود های لایت شده اند.

امروزه در طراحی سایت ها بخش های مهم را در این قسمت قرار می دهند زیرا بیشترین تاثیر را در جذب بازدید کنندگان دارد. پس توجه نمایید که در این قسمت ها از عکس ها و رنگ های با کیفیت استفاده نمایید.

نکات کلیدی در طراحی صفحه اول ظاهر سایت در طراحی سایت

اما با رعایت نکاتی دیگر می توانید این جذابیت ها در ظاهر سایت در طراحی وب سایت را دو چندان کنید. ما به شما توصیه می کنیم بخش های اصلی یعنی پست ها و اخبار و مطالب سایت را در سمت راست درج کنید. سمت چپ را برای سایر قسمت های کم اهمیت سایت مانند بنر های تبلیغاتی ، لینک ها ، لوگین های کاربران و سایر ماژول ها استفاده کنید.
تلاش کنید تا جایی که امکان دارد صفحه اول را شلوغ نکنید و فقط با قرار دادن منو ها و اسلاید شو های جذاب ، بازدید کنندگانتان را به سایر صفحات منتقل کنید.

دسترس پذیر بودن و کاربر پسند بودن برای ظاهر سایت در طراحی وب سایت

رفتار کاربران پس از ورود به سایت یکی از فاکتور های مهم در طراحی وب سایت و سئو سایت و ظاهر سایت در طراحی وب سایت می باشد. کلمات کلیدی ، محتوا ، لینک گذاری و… مواردی هستند که توسعه دهندگان وب سایت ها به آن ها بسیار توجه می کنند. اما کاربر پسند بودن و دسترس پذیری مباحثی هستند که در طراحی وب سایت ها کمتر به آن ها توجه می شود.

کاربر پسند بودن

یکی از فاکتور هایی که به تازگی در رنکینگ موتور های جست و جو قرار گرفته ، کاربر پسند بودن ظاهر سایت در طراحی وب سایت می باشد. محتوای با کیفیت و ظاهر گرافیکی جذاب هر دو از عوامل موثر در کاربر پسند شدن وب می باشند. در دسترس بودن منو ها و زیر منو ها می تواند کاربر را به راحتی به صفحات دلخواهش هدایت کند و موجب ویژگی دسترس پذیر بودن در ظاهر سایت در طراحی وب سایت بشوند.

دسترس پذیر بودن

همان طور که در بالا اشاره شد اگر صفحات سایت شما طوری طراحی شده باشند که کاربر به آسانی به سایر صفحات جابجا شود ، به معنای دسترس پذیر بودن وب سایت می باشد. این مساله گاهی باعث می شود ، بازدید کننده صفحات بیشتری از سایت شما باز کند که در نتیجه ی آن ترافیک سایتتان افزایش می یابد و رتبه ی الکسایتان کاهش پیدا می کند.

ظاهر سایت در طراحی وب سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید